77 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Backcorner2020

Nee, helaas. In de middag al regelmatig geprobeerd eerder naar bed te breng ...
Mh lastig.. en als je hem na 1,5u wakker maakt en savonds eerder naar bed omdat hij dan misschien eerder moe is omdat hij dat halfuurtje slaap mist? Het was vanmorgen sinds lange tijd 7u bij ons en dat terwijl hij er gister om 18:10 in lag. Gekke tijd. Maar hij was echt moe. Dus we gaan hem toch een poosje wat eerder naar bed brengen.

één jaar geleden

Reactie op Mangoo

Mh lastig.. en als je hem na 1,5u wakker maakt en savonds eerder naar bed o ...
Ja, ook al geprobeerd maar wordt ook dan huilend wakker. Maar misschien dat we te snel naar iets anders grijpen. Elke keer maar een aantal dagen geprobeerd. Merk dat we nu geen vast ritme hebben en dat heeft hij wel nodig. Wat heb je precies anders gedaan dan? Toch eerder naar bed? En overdag? Misschien moeten wij het toch ook eens proberen.

één jaar geleden

Reactie op Backcorner2020

Ja, ook al geprobeerd maar wordt ook dan huilend wakker. Maar misschien dat ...
Nou ik hoop dat t geen toeval is maar wat ik een tijdje dacht was; geslapen van half 1 tot half 3 soms ietsjes langer dan 19u naar bed (+4,5). Van t weekend sliep hij wat later maar wel net zo lang dus dacht oke 19:30 op bed. En elke keer vroeg wakker. Ik denk dat hij oververmoeid is savonds. Gister sliep hij kort op het kdv en om 18:00 bracht ik m al naar boven. En vanmorgen werd hij uitgerust wakker om 7u. Vanavond weer proberen dat hij 18:15 in bed ligt en dan 18:30 echt slaapt. Vindt t zo vroeg maar kennelijk nodig!

één jaar geleden

Reactie op Mangoo

Nou ik hoop dat t geen toeval is maar wat ik een tijdje dacht was; geslapen ...
Ik vind 18.00 zo mega vroeg, hoe doen jullie dat meten avondeten etc dan?

één jaar geleden

Reactie op BabyKlok

Ik vind 18.00 zo mega vroeg, hoe doen jullie dat meten avondeten etc dan?
17u eet de kleine, wij eten als hij op bed ligt.

één jaar geleden

Reactie op Mangoo

Nou ik hoop dat t geen toeval is maar wat ik een tijdje dacht was; geslapen ...
Ja, klinkt ook wel logisch. Wij hielden altijd 4uur wakkertijd aan na middagslaapje. Maar hebben dat dus na naar 4,5uur verzet omdat inslapen zo lang duurde. Maar denk dat we nu toch proberen het middagslaapje iets naar voren te halen. Hoewel dat laatst niet lukte maar achteraf kwam dat misschien omdat hij niet lekker in orde was. Maar fijn dat jullie iig een oplossing hebben. 😊

één jaar geleden

Reactie op Backcorner2020

Ja, klinkt ook wel logisch. Wij hielden altijd 4uur wakkertijd aan na midda ...
Nou of het echt werkt is afwachten hoor.. dat durf ik pas te zeggen als hij een paar ochtenden om 6:30/7u wakker wordt. Ja slim misschien toch proberen om iets eerder naar bed te brengen en dan iets langer volhouden misschien? En is het kamertje goed donker? Dat scheelt natuurlijk ook.

één jaar geleden

Reactie op Mangoo

Nou of het echt werkt is afwachten hoor.. dat durf ik pas te zeggen als hij ...
Haha ja snap ik. Maar goed begin is altijd fijn! Hij is hier vanavond lekker ietsje eerder naar bed gegaan en sliep snel. Nu afwachten hoelaat hij morgen wakker is. 🤞 En dan gaan we het wat langer volhouden idd.

één jaar geleden

Reactie op Backcorner2020

Haha ja snap ik. Maar goed begin is altijd fijn! Hij is hier vanavond lekke ...
En hoe ging het?

één jaar geleden

Reactie op Mangoo

En hoe ging het?
Ja, opzich wel goed. Hij sliep om 19:15 al. En werd om 06:50 wakker. Maar is tussen 2 en 3 wel wakker geweest. Dus weet niet of hij ook zolang had geslapen als hij had doorgeslapen. Maar vandaag is hij bij mijn moeder waar hij altijd wat minder slaapt. Dus weer even zien straks. Hoe ging het bij jullie?

één jaar geleden

Reactie op Backcorner2020

Ja, opzich wel goed. Hij sliep om 19:15 al. En werd om 06:50 wakker. Maar i ...
Dat klinkt wel goed!! Of moest je er tussen 2 en 3 ook veel uit? Hier sliep hij om 18:45 tot 6:15 moet wel zeggen dat het toen zo hard onweerde dat ik stiekem hoop dat hij anders half 7 had gehaald haha Zo denk ik elke dag wel iets, tanden, warmte, ritme 😅

één jaar geleden

Reactie op Mangoo

Dat klinkt wel goed!! Of moest je er tussen 2 en 3 ook veel uit? Hier slie ...
Nee, eerst om 2uur gezegd dat hij moest gaan slapen en dat we gewoon in de buurt zijn. En om 3uur schreeuwde hij om water. Nog nooit eerder gehad. Met zijn fles sliep hij verder. Maar nu gaat het drama, blijft kletsen en huilen dus moet er bij zitten. Haha die verrekte onweer. Er is idd altijd wel iets.

één jaar geleden

Hier precies zo! 🙈 ik weet niet hoe oud je zoontje is maar mijn dochter heeft vele sprongen en slaapregressies anders getimed dan de wetenschap dit had bedacht🙃😉 en ik zie opeens weer nieuwe ontwikkelingen momenteel. Dus denk dat het iets van dat is en ik heb hoop dat dit straks weer veranderd. Vroeger op bed later het maakt allemaal niets uit hier, 6 uur is 6 uur 😵‍💫😵‍💫😵‍💫 wat 8 uur was

één jaar geleden

Hier hetzelfde probleem i.c.m. een hevige vorm van een mamafase 😅. Ik zit te denken of het helpt om het middagslaapje eraf te halen, maar durf het ook nog niet aan... Misschien van het weekend eens kijken hoe dat gaat 😅

één jaar geleden

Reactie op Its me

Hier precies zo! 🙈 ik weet niet hoe oud je zoontje is maar mijn dochter he ...
Ja dat zou ook heeel goed kunnen ons zoontje is 21mnd. En zit in een mega groei qua taal. Ineens horen we elke dag wel nieuwe woorden en koppelt hij dingen aan elkaar; binnen spelen. Boven kijken. Stoel mama koko (koken). Dus wellicht heeft dat er ook mee te maken ja! Het was vandaag wel prima 6u. Hopelijk duurt t nog heeeeeel lang voor het wintertijd is haha Ben wel benieuwd hoe oud je dochter is en welke ontwikkeling je ziet!😊

één jaar geleden

Reactie op Kimberleyanouk2

Hier hetzelfde probleem i.c.m. een hevige vorm van een mamafase 😅. Ik zit ...
Daar zitten wij vaak ook aan te denken. Mijn zoontje is nooit een grote slaper geweest. Heb idee dat hij zijn nachtslaap wat hij nu mist in de middag inhaalt. Hij ging ook al met 1 jaar naar 1 slaapje dus ga er al vanuit dat hij vroeg zijn middagslaapje laat vallen. Maar durf het ook nog niet. Haha 😂 Is zo'n grote stap. Houdt jou kleine dat wel goed vol?

één jaar geleden

Reactie op Backcorner2020

Daar zitten wij vaak ook aan te denken. Mijn zoontje is nooit een grote sla ...
Ik vind het echt zo lastig... Ik wil morgen eens kijken of ze het volhoud zonder middagslaapje en daardoor langer doorslaapt. Let you know! 😂

één jaar geleden

Reactie op Kimberleyanouk2

Ik vind het echt zo lastig... Ik wil morgen eens kijken of ze het volhoud z ...
Ben benieuwd! Haha succes alvast. 😁

één jaar geleden

Reactie op Mangoo

Ja dat zou ook heeel goed kunnen ons zoontje is 21mnd. En zit in een mega g ...
Hahaha ja zo leuk (dat er naast te zien, de avonden en ochtenden zijn killing) mijn dochter is ook 21 maanden, maar wel 7 weken te vroeg gekomen en heel klein🙈 het lijkt alsof ze nu een inhaalslag maakt. Sinds kort kan ze goed zelf lopen en alles oppakken (lees adhd kindje op en top😉 heerlijk) ze heeft bedacht dat ze het opstapje kan gebruiken om ook eindelijk op de bank te kunnen klimmen (lees nu pas 75.,5 cm) ze begint te praten, mamafase is hier ook extreem en haar fantasie is gaan werken. Laatst werd mijn hand beplakt en kreeg ik een ohhh waaaauuuwww van haar, ze deed zelf alsof ze er van alles op plakte🤣 ook het dromen is aanwezig. Dit allemaal nu in 2 weken tijd😱 sinds 3 avonden leg ik haar strak onder een laken wanneer ik op bed ga, en ze word nu rond 7 uur wakker. Maar zeg het maar sprong, warmte, lakentje 🙈 geen idee 🤣🤣 ps hier altijd een slechte slaper gehad, maar middagslaapje (1,5 uur) nog hard nodig.

één jaar geleden

Reactie op Backcorner2020

Ben benieuwd! Haha succes alvast. 😁
Helaas... heeft niks uitgehaald 🙈