26 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben precies dezelfde probleem

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde! 😅

2 jaar geleden

Zodra ze er klaar voor is gaat ze lopen. Lekker zelf laten ontdekken. Mijn zoontje heeft nooit aan de handen willen lopen. Pas nu hij zelf rond stapt wilt hij af en toe een van onze handen pakken.

2 jaar geleden

Die van mij wilt alleen aan de handen lopen en achter der poppenwagetje en loopkarretje zodra ze los staat of ik haar los laat laat ze zich meteen vallen. Het komt vanzelf, en als ik zo na me broer kijkt met zijn zoontje die wel al loopt moeten we nog even genieten van de rust haha

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Als we tegenover elkaar gaan zitten om te oefenen vind hij het leuk zolang hij een vinger of hand vast kan houden, maar zodra dat niet kan, laat hij zich vallen. Wel loopt hij eigenlijk los langs de tafel, want daar ‘weet’ hij dat hij zich vast kan pakken wanneer nodig. Van consultatiebureau moest ik weer komen als hij met 17 maanden niet loopt. Ik heb beloofd dat ik kom als hij nog niet loopt als hij 18 is 🙈 beetje flauw natuurlijk, maar ik geloof dat het echt goed komt!

2 jaar geleden

Reactie op Tyanne90

Hier precies hetzelfde. Als we tegenover elkaar gaan zitten om te oefenen v ...
Bijzonder dat je terug moet komen.. bij mij zeiden ze gewoon: ja de een is sneller als de andere komt wel goed😅

2 jaar geleden

Reactie op Soof30

Bijzonder dat je terug moet komen.. bij mij zeiden ze gewoon: ja de een is ...
Ja wij hebben ook een beetje een bijzondere arts, laat ik het daar op houden 🙈 ik geloof ook dat het goed komt, daarom ga ik dat ook niet doen ☺️

2 jaar geleden

Wat bijzonder inderdaad dat een arts dat zegt. Ik geloof ook zeker dat ze het gewoon vanzelf gaan doen, alleen ben ik benieuwd of er een foefje is hoe te motiveren

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde..... en sinds gisteren opeens! ZE LOOPT ZELF.. wauw zo trots zijn we.. eindelijk loopt ze zelfstandig. Het komt vanzelf. Ons dochtertje ook bijna 16 maand.

2 jaar geleden

Ik denk dat het te maken heeft met het vertrouwen van je kindje. Het komt vanzelf

2 jaar geleden

Yep hier hetzelfde, mijn zoontje loopt met 1 vinger vast de hele kamer rond maar los durft hij nog niet. Hij is nu 16 maanden en loopt al langs de tafel en bank sinds hij 9 maanden is. Het duurt gewoon lang 😂 maar komt vast vanzelf. Fijn om te lezen dat hij niet de enige is!

2 jaar geleden

Ik had precies dezelfde zorgen met een vriendin besproken, drie dagen later liep hij los 😀

2 jaar geleden

Reactie op Tyanne90

Hier precies hetzelfde. Als we tegenover elkaar gaan zitten om te oefenen v ...
Terugkomen als hij niet loopt met 17 maanden??? Die van ons staat nog niet eens, hij is nu 16 maanden. Ook noet langs de bank of tafel. Wel op zijn knietjes maar niet op.zijn voetjes

2 jaar geleden

Hier werkte idd het tegenover elkaar zitten en dan echt keihard aanmoedigen en dan steeds verder van elkaar af. Ze was dan ook echt trots. Vanaf dat moment ging het snel. Maak er een spelletje van, bijv als ze bij de bank staat dan iets op de tafel leggen wat ze wil... dan steken ze over. Hier liep ze met 11 maanden los 🙈 toen was het gedaan met de rust. Geniet er nog maar ff van 🤪 enne succes met oefenen!! 🍀❤

2 jaar geleden

Geef haar eens een houten lepel in de handjes? Misschien helpt dat? Hier hielp het wel om van looptrainer naar zelfstandig lopen te gaan.

2 jaar geleden

Reactie op Snoepertje20

Geef haar eens een houten lepel in de handjes? Misschien helpt dat? Hier hi ...
Hoe bedoel je dat precies?

2 jaar geleden

Reactie op Sanvita

Hoe bedoel je dat precies?
Een houten lepel zoals deze, horizontaal in haar handjes geven. En zelf ook nog 1 kant vasthouden, eens ze loopt jouw kant zachtjes loslaten. Ze heeft dan iets vast, maar eigenlijk ook weer niet. Hier hielp het voor dat laatste tikkeltje.

2 jaar geleden

je zou ook een sjaal om haar middel kunnen doen, het zit dan een beetje onder de oksels en haar dan laten lopen. Ze heeft dan wel het gevoel dat ze niet helemaal alleen loopt en je kan haar nog een beetje sturen. Je kan de sjaal steeds losser laten. Kreeg ik ooit als tip van de fysio

2 jaar geleden

Volgens mij moet je het gewoon lekker laten gaan.. ze gaan echt vanzelf lopen als ze er klar voor zijn. Onze dame loopt sinds een week los(15 maanden, liep ook al maanden achter zo’n karretje) maar ook meteen helemaal! Ik had al zo’n vermoeden dat ze het opeens zou kunnen en dat blijkt. Ze doet het als ze er vertrouwen in heeft dat het helemaal goed gaat. Dat kan je ook niet dwingen want zij voelt op de een of andere manier wel aan of het lukt..

2 jaar geleden

Hier hetzelfde verhaal, maar heb geduld. Het komt goed! Onze zoon kon ook al heel stevig staan, maar echt lopen deed hij nog niet zelf. Nu is hij bijna 17 mnd en sinds een week gaat hij opeens als een speer 😄