17 Reacties

2 jaar geleden

Ik volg, heb hetzelfde "probleem". Hij slaapt 1 tot 3 uur... verschilt hierin heel erg. En soms in de middag em hij dan 2 / 2,5 uur slaapt. Gaat ie dus ook later naar bed omdat hij soms pas om half 6 wakker wordt. Tegenwoordig maak ik hem dan wel om 5 uur wakker...

2 jaar geleden

Hangt ervan af hoeveel uur ze snachts slaapt. Het totaal aantal slaapuren per 24u ligt best tussen 11u en 13u. Mijn zoontje doet sinds 10 maanden nog maar 1 middagdutje. Gemiddeld 2u. Soms slaapt hij ook 3u, maar dan merk ik dat hij snachts minder slaapt. Dus nu maak ik hem rond 2,5u wakker.

2 jaar geleden

Als ze het nodig heeft en er in de nacht niet minder om slaapt is er niks aan de hand toch? Als het nou problemen oplevert voor de nacht kun je eens proberen wat er gebeurt met een korter middagdutje.

2 jaar geleden

Sinds 3 weken laat ik mijn dochter in de voormiddag max 45 min slapen, zodat haar nachtslaap langer is. Ze sliep meestal rond de 9u en nu 10u a 10u en half. Ze werd na enkele dagen ook al uit haarzelf na 40 min wakker.

2 jaar geleden

Ik denk dat dat inderdaad per kind verschilt. Onze jongste zoon is bijna 16 maanden en slaapt heel veel, hij slaapt snachts het klokje rond. Hij gaat om 19.00u op bed en slaapt tot 06.45u ongeveer. Ik maak hm dan wakker omdat we dan ons klaar moeten maken om naar het kdv te gaan. Dit doe ik trouwens ook op dagen dat ik niet hoef te werken. Omdat ik iedere dag hetzelfde ritme wil hebben. Dan gaat hij om 08.15u op bed en maak ik hm wakker om 09.45u. En hij slaapt nog van 12.00u tot 14.45u en dan maak ik hm ook wakker. Sinds afgelopen week slaapt ie dan smiddags niet meer, maar daarvoor sliep hij ook nog van 16.30u tot 18.00u ongeveer. Dus ja wij hebben een hele goede slaper 😅 en ik maak hm dus eigenlijk altijd wakker 🤣 omdat ie anders denk ik de hele dag slaapt 😅

2 jaar geleden

Reactie op RianneHofman

Ik denk dat dat inderdaad per kind verschilt. Onze jongste zoon is bijna 16 ...
Amai, dat is inderdaad een hele goede slaper. Beetje jaloers, vooral op de nachten. Overdag zou ik het wel niet fijn vinden want dan kan je maar weinig leuke dingen samen doen. Maar ooooh wat droom ik van mooie lange ongestoorde nachten 😁😂

2 jaar geleden

Reactie op Miss V

Amai, dat is inderdaad een hele goede slaper. Beetje jaloers, vooral op d ...
Ja haha, en onze oudste zoon is bijna 4 jaar maar die slaapt ook nog tussen de middag van 12.00u tot 15.00u 😴 maar goed hij gaat naar de kerstvakantie naar de basisschool dus dan zal dat niet meer zo zijn natuurlijk. Hij kan ook prima zonder dat slaapje, maar merk dat hij dan om 17.00u kapot is. Dus zolang hij overdag nog kan slapen doen we het. 😁

2 jaar geleden

Ons zoontje is 15mnd en slaapt van 18.30/19.00 tot 7u. De afgelopen weken - sinds de wintertijd, slaapregressie, sprong en weet ik veel wat allemaal invloed kan hebben werd hij ineens om 5 en 6u wakker en bleef dan een beetje draaien in zijn bedje. Waardoor ik dacht misschien moeten zijn dutjes overdag anders. Sinds dit weekend slaapt hij gelukkig weer tot 7. Hij slaapt van 9 tot 11 en smiddags ook 1,5 a 2u. Dat 2e slaapje gaat soms lastiger. Maar toen ik hek in de ochtend na een uur wakker maakte was hij die dagen niet te genieten in de ochtend echt nog moe én hij sliep smiddags ineens slechter ipv langer. Dus vanmorgen zei ik nog tegen m'n vriend; we volgen gewoon wat hij nodig heeft. En als dat een lang ochtenddutje is dan is dat het :-)

2 jaar geleden

Mijn zoontje slaapt ook veel hoor, 12,5 uur per nacht en 3,5 uur overdag. Met 11-13 uur per dag redt hij het echt niet 😅 meestal slaapt hij overdag nog twee keer, ongeveer 9-10.30 en 13.30-15.30. Op maandag gaan we babyzwemmen en slaan we het ochtenddutje over, dan slaapt hij alleen van 12-15.30. Dit gaat ook prima maar hij is dan tegen 12 uur wel echt doodop. Ik maak hem s ochtends wel eens wakker als hij om 11u nog ligt, anders lukt het middagdutje niet altijd.

2 jaar geleden

Reactie op DebbyOrchiD

Sinds 3 weken laat ik mijn dochter in de voormiddag max 45 min slapen, zoda ...
Slaapt ze nu ook snachts langer door dat kortere slaapje?

2 jaar geleden

Hier ook met 15 maanden nog 2 dutjes. 1 om 9:45 tot 11:30 en smiddags 14:00-16:00 Merk wel dat ze smiddags langer duurt voordat ze in slaap gaat vallen. Gisteren hebben we 1 dutje gedaan en dat ging ook prima maar kwam ook omdat ze tot 9 uur smorgens had uitgeslapen. Savonds slaapt ze van 18:30-07:00

2 jaar geleden

Ons zoontje is 15aanden oud en slaapt ook nog 2x Van 9:30 - 10:30 (wel maken) 13:00 - 15:00 ( word zelf wakker) In de ochtend maken wij hem wakker omdat hij anders te lang slaapt en in de middag niet meer wil of pas later maar op de duur willen we juist die ochtend eraf hebben

2 jaar geleden

Hier ook echt wakker maken.. de normaal gesproken van 13.00 tot 15.00, ochtend slaapje is er al af, sindsdien slaapt ie de nachten in elk geval door.. vandaag van 12.00 tot 14.00 omdat het in slaap vallen drama werd om 18.45.. vandaag ging het weer prima 🙂

2 jaar geleden

Reactie op Nanni55

Ons zoontje is 15aanden oud en slaapt ook nog 2x Van 9:30 - 10:30 (wel mak ...
Slim ik ga dit denk ik ook proberen, mijn dochtertje slaapt smorgens zo 2 uur, maar smiddags duurt het nu bijna wel een uur voordat ze weer in slaap valt

2 jaar geleden

Bij 10 maanden hadden wij een slaapcoach (helaas zonder veel resultaat), maar wat zij zei is dat middagdutje bepalend is voor de nacht. Dus als je kindje s’nachts slecht slaapt dan was haar tip om ochtenddutje rond 30 minuten te laten duren zodat kindjes slaapschuld overhouden voor een middagdutje. Die zou dan beter moeten gaan waardoor de nachten ook beter zullen zijn. Helaas merken we hier tot op heden niets van (15 maanden). Meneer is ook niet te doen als hij overdag te weinig slaapt. Dus we houden het nu nog lekker op 2 dutjes: 9:30 a 10:00 tot 10:30 a 11:00. En rond 14:00 tot max 16:00.

2 jaar geleden

Onze zoon is 15 maanden. Sinds een paar weken geen ochtendslaapje meer. Is vaak vroeg wakker (6:00) dus gaat dan om 12:00 voor zn middagdutje. Deze duurt tussen de 1,5 en 3 uur. Rond 19:00 gaat hij naar bed en slaapt over het algemeen de nacht door tot 6

2 jaar geleden

Zeker wakker maken zodat ze genoeg slaapschuld heeft om de nacht door te slapen. Smorgen mag ze volgens deze leeftijd max nog 30 minuten slapen. Smiddags 1,5-2uur