65 Reacties

4 jaar geleden

Nog niet heel veel maar duidelijk een flikkerend hartje plus een dooierzakje! Was heel opgelucht dat het hartje al zo krachtig klopte plus een dooierzakje zien was gunstig zei de verloskundige!

4 jaar geleden

Hoi, Ik heb de eerste echo pas met 9 weken... kan niet wachten. Ivm feestdagen enzv.. en omdat ze vanaf 7 weken het hartje beter kunnen horen dan met 6 weken..

4 jaar geleden

Dit is onze 6 weken echo, wel al een heel duidelijk kloppend hartje

4 jaar geleden

Morgen onze 6 weken echo. Bij mijn zoon met 5,5 week de echo gehad. Toen ook een knipperlichtje en dooierzak verder niks

4 jaar geleden

Ik heb me spoed echo met 6 weekjes en 4dagen gehad omdat ik bloedverlies had, ze zeiden aan de telefoon dat er weinig kans was dat we al iets konden zien. Maar we zagen een klein kloppend hartje 😍. Morgen me 1e echte officiele echo en ben dan 7 weekjes en 4 dagen spannend kan niet wachten

4 jaar geleden

Dit was met 5 weken en 3 dagen

4 jaar geleden

Ik heb bewust bij deze zwangerschap gekozen voor een echo met 8+4. Bij m’n vorige zwangerschap wat een miskraam is geworden was er met 7wkn alles te zien behalve een kloppend hartje. Vk zei wellicht zijn we een weekje te vroeg.. dat had ook gekund. Dus een week in onzekerheid van links naar rechts. Wilde niet teveel hopen en ook niet al afscheid nemen. Dit heb ik zo’n heftige week ervaren dat ik nu bewust kies voor dit termijn. Als het dan niet goed is dan weten we dat meteen en niet weer die onzekerheid. Maar ik begrijp dat het voor iedereen anders is.

4 jaar geleden

Ik heb in februari een miskraam gehad met 15.6 weken.. en heb in juni nog een miskraam gehad waar we met 12 weken achter kwamen dat t rond de 8 weken gestopt was. Ben zo onzeker.. dat ik heel graag een echo wil ookal weet ik dat het geen zekerheid geeft..

4 jaar geleden

Ik heb een echo gehad met 6 wk. Het was een inwendige echo en we zagen een heel mooi kloppend hartje. Dat niet alleen want ze heeft ook geluid aan gezet dus we hebben het ook al gehoord! Bij mijn zoontje hadden we ook een echo met 6,5 wk en toen vertelde de gyn mij dat als ze de juiste apparatuur hebben (wat ze natuurlijk in het ziekenhuis hebben) ze al een kloppend hartje kunnen zien met 5,3 wk.

4 jaar geleden

Aan de ene kant zo jaloers. Ik heb mijn eerste echo pas in de 10 week. Kan natuurlijk ook eerder een echo kopen maar heb besloten dat niet te doen. Hoor ook te veel verhalen van vrouwen die weken in onzekerheid zitten. Lijkt me ook niet goed voor je.

4 jaar geleden

Mijn echo met 6 weken en 3 dagen. Kloppend hartje gezien. Was wel met medische reden dat ik zo vroeg een echo heb gehad. Nu de 27e weer een met 8 weken en 6 dagen. Maar ik snap het wel, het geeft veel mensen zekerheid z'n vroege echo. Mja dan lees je weer verhale dat het bij sommige na 10 weken nog mis ging. En daar bij de nipt test, teminste als je dat wilt doen. Ik heb zo iets pas na de nipt en alles is dan goed dat ik er pas vanuit durf te gaan. Maar gewoon doen wat jij fijn vind!

4 jaar geleden

Hier ook een echo gehad met 6.5 weekjes

4 jaar geleden

Reactie op Mama Nathalie

Hier ook een echo gehad met 6.5 weekjes
Oei wat leuk een meerling voor jullie 👶👶

4 jaar geleden

Gister 1 gehad met 6+2 Ivm bloedverlies. Er was een vruchtzakje te zien die bij een grootte van 5 weken paste, geen hartje zien kloppen, kan zijn dat de echo toch te vroeg is en ik het mis had, of (gezien het bloedverlies) toch een miskraam. Moet over 2 weken terugkomen. De kans is misschien klein, maar deze spannend word je misschien wel bespaard als je 2 weken wacht. Stel ze zien het hartje nog niet.. (wat wel vaker gebeurd bij 6 weken). Dan hoeft dat niks te zeggen voor jou en voel je je eigenlijk alleen maar onzekerder.

4 jaar geleden

Ik zit ook echt te twijfelen. Ik heb eerder helaas een miskraam gehad. Toen was ik bij de 7 weken echo dachten ze eerst een stuk minder ver, toen moesten wij weer twee weken wachten, toen was het wel gegroeid maar nog geen hartslag. Dus toen weer twee weken wachten om er alsnog achter te komen dat het niet goed was. Ik ga zelf vandaag de verloskundige bellen maar die twee weken onzekerheid waren echt killing. Ik zou jezelf dit proberen te besparen ook al is het heel moeilijk om te wachten natuurlijk. Misschien kun je wel bij de huisarts bloed laten prikken om de HCG waarde te bepalen?

4 jaar geleden

Reactie op CheyennneeP

Ik zit ook echt te twijfelen. Ik heb eerder helaas een miskraam gehad. To ...
Hoever ben jij nu als ik vragen mag? Ik heb ook een vroege miskraam hiervoor gehad, dus ben erg gespannen. Twijfel dus ook om een echo te kopen. Maar ja misschien ben ik dan wel weer te vroeg, en zie je alsnog niets wat mijn zorgen zal vergroten

4 jaar geleden

Ik heb 1.5 week al een echo gehad was toen 4 weken 5 dagen ik lag op schema qua vruchtzakje maar geen dooier kon omdat het misschien andere kant lag... Zo erg buik krampen toch gestrest ook 10 jaar geleden een miskraam gehad bij 10 weken wat al niet meer was gegroeid bij 3 a 4 weken daarom wilde ik nu al een echo.. Doorverwezen naar gynaecoloog omdat ik een gastric bypass heb gehad en daardoor toch medisch ga worden. Kon gelijk te recht weer een echo bij 5 weken precies en lag ook weer op schema gaf een beetje hoop maar toch ook zorgen ivm geen dooier... Vandaag terug bij de gynaecoloog nu 6 weken 5 dagen zodat ik een kloppend hartje zou kunnen zien... super gespannen ook wetende dat ze kunnen zeggen dat als ze niks zien ik nog even moet afwachten tot volgende week maandag dan de intake en echo bij me verloskundige.... Of je er nu minder gespannen van wordt weet ik niet maar het idee hebben dat ik bijna elke week nu al controlle heb maakt het voor mezelf dragelijk die spanning... Ik hoop zo straks een kloppend hartje te zien ❤ Misschien dat ik dan meer kan genieten al lees je idd genoeg over een aantal weken later dat het alsnog kan... Maar wil zo graag genieten en vind dat nu gewoon heel lastig!

4 jaar geleden

Deze echo was met ongeveer 6 weken, dooier zakje zichtbaar en een kloppend hartje (inwendige echo). Ik loop bij de herhaalde miskraampoli en had met 5 weken al de eerste echo. Ik mag wekelijks komen als ik dat wil. Mij geeft het houvast, tuurlijk het kan misgaan, dat kan altijd, maar de kans dat het misgaat als alles op schema loopt en je een kloppend hartje hebt is gelukkig kleiner dan dat het wel goed gaat.

4 jaar geleden

Reactie op xxxjescindy

Ik heb 1.5 week al een echo gehad was toen 4 weken 5 dagen ik lag op schema ...
Ik had met 5 weken ook nog geen dooierzakje, alleen een vruchtzak. Dat klopte met de termijn volgens de gynaecoloog.

4 jaar geleden

Onze verloskundige adviseerde om het niet te doen een vroege echo. De kans is groot dat er dan nog geen kloppend hartje te zien is. Daarnaast geeft het maken van een echo geluidsgolven af en de effecten op lange termijn zijn daarover niet bekend. Het hoeft natuurlijk niet schadelijk te zijn, maar in de eerste weken is het celletje in je baarmoeder nog zo klein en kwetsbaar dat wij er geen goed gevoel bij hadden. Wij wachten gewoon op de termijn echo met 11 weken