25 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb normaal ook erg veel last van eczeem vooral op mijn handen. Ik had altijd mijn hormoon crème maar die mag ik nu niet meer gebruiken. De dokter ging op zoek naar een alternatief voor mij. Ik wou morgenvroeg de huisarts bellen of er al wat voor me klaar ligt. Het word gelukkig nog niet erger dan het normaal al is.

4 jaar geleden

Ik heb ook eczeem, ook erger sinds mijn zwangerschap. Ik gebruik de eczeemcreme van Bepanthen, werkt tegen de jeuk, maar het gaat er niet door weg. Heb van mijn huisarts hydrocortison creme voorgeschreven gekregen, volgens hem met de laagst mogelijke dosis hormonen en veilig om te gebruiken tijdens de zwangerschap, maar voelt toch niet helemaal oke. Daarom maar 1x gebruikt en daarna niet meer. Soms schijnt sudocrem ook te werken bij eczeem, maar dit schijn je even te moeten checken bij de huisarts, omdat het niet geschikt is bij elke soort eczeem. Succes!

4 jaar geleden

Reactie op Leelaleni

Ik heb ook eczeem, ook erger sinds mijn zwangerschap. Ik gebruik de eczeemc ...
En die Bepanthem had je gehaald zonder tussenkomst arts? Vindt het wel iets om te proberen gezien het veilig lijkt te zijn en voornamelijk de jeuk het grootste punt is.

4 jaar geleden

Reactie op Hbr93

En die Bepanthem had je gehaald zonder tussenkomst arts? Vindt het wel iets ...
De bepanthen creme heb ik inderdaad gehaald bij de drogist na eerst uitvoerig onderzoek gedaan te hebben of het wel veilig is. En met name tegen de jeuk werkt het goed, zeker het proberen waard dus!

4 jaar geleden

Bij apotheek (zonder recept) La Roche lipikar Baume AP+. Werkt nog veel beter dan bepanthen. En kan je evt ook later voor je kindje gebruiken.

4 jaar geleden

zout water bad nemen. of zwemmen in de zee maar dat is nog beetje koud.

4 jaar geleden

Deze zalf dus via de huisarts gekregen. Net vanmiddag opgehaald dus nog niet geprobeerd.

4 jaar geleden

Ik heb ook exceem, ik heb het alleen aan de binnen kant van mijn ellebogen, aan alle 2 de armen.. Smeer elke dag met bepanthen maar helpt echt niks... Ik weet ook echt nu niet meer wat ik moet doen.. ga denk ik maandag de dokter er voor bellen.

4 jaar geleden

Reactie op Baby JVerbeeten

Ik heb ook exceem, ik heb het alleen aan de binnen kant van mijn ellebogen, ...
Ik ga vanavond starten met Bepanthem. Even kijken hoe het uitpakt.

4 jaar geleden

Reactie op Hbr93

Ik ga vanavond starten met Bepanthem. Even kijken hoe het uitpakt.
Hoop dat het bij jou gaat werken!

4 jaar geleden

Reactie op Baby JVerbeeten

Ik heb ook exceem, ik heb het alleen aan de binnen kant van mijn ellebogen, ...
Cetomacragol crème heb je ook gewoon bij de kruitvat dus dit zou je evt morgen ook al kunnen halen

4 jaar geleden

Ik heb er ook last van maar ik drink meer water dan normaal en dan heb ik er geen last van!

4 jaar geleden

Reactie op MamavanN

Cetomacragol crème heb je ook gewoon bij de kruitvat dus dit zou je evt mor ...
Ga ik morgen gelijk halen! Dankjewel voor de tip🤗

4 jaar geleden

Reactie op MamavanN

Cetomacragol crème heb je ook gewoon bij de kruitvat dus dit zou je evt mor ...
Hahaha ff off-topic.... wij noemen dat altijd crematorium crème op t werk 😂

4 jaar geleden

Goed water drinken en probeer de DreamCream van Lush eens ;)

4 jaar geleden

Ik had voor ik zwanger werdt al eczeem op mijn handen, ik ben nu 12 weken zwanger en het lijkt nu nog erger je jeuken. Jebben jullie een oplpssing? Ik heb al geprobeerd: Bephanten eczeem creme lanettacreme 1 Cetomacrogo creme En een anti jeuk creme van eucerin. Ik ben blij dat ik acryl nagels jeb zo dat ik mijn handen niet helemaal stuk krab Ik hoop dat jullie een oplossing hebben...

3 jaar geleden

Goed water drinken en probeer de DreamCream van Lush eens ;)
Enig idee waar je deze crème nog meer kunt kopen? Zag dat hun uitverkoop tijdelijk stil ligt, ivm Corona.

3 jaar geleden

Ik gebruik Bepanthen, maar ik heb ook een recept v/d huisarts. Dat smeer ik dan dagelijks, wel kortdurend gebruik. Vooral door te heet douchen wordt het bij mij erger.

3 jaar geleden

Ik zou hiervoor naar de huisarts gaan. Je kunt een fortuin uitgeven aan crèmes om te proberen maar is weg gegooid geld als het niets voor je doet. Mijn zoontje had heel erg eczeem en die had heel veel aan koelzalf zonder rozenolie van Fagron ( dit heeft hem ook door de waterpokken gekregen met amper jeuk)

3 jaar geleden

Reactie op LenM92

Deze zalf dus via de huisarts gekregen. Net vanmiddag opgehaald dus nog nie ...
Werkt prima om het vet te houden, maar niet op de uitbreiding tegen te gaan. Evengoed wel blijven smeren, helpt tegen de jeuk!