28 Reacties

5 jaar geleden

Ik zou gewoon kijken naar de slaapsignalen die hij geeft. Als hij deze om 6 uur toont dan lekker in bedje leggen.. en als hij nog klaarwakker is gewoon later op bed

5 jaar geleden

Herkenbaar.. ik heb een soortgelijke vraag gesteld.. ik volg deze ook even mee... hier ook een die nog lekker vaak komt snachts!

5 jaar geleden

En als je die laatste fles een papfles maakt? Red hij het daar ook niet langer op?

5 jaar geleden

Wij leggen onze zoon van 5maanden altijd tussen 18u en 19u in bed en hij drinkt nog 1 nachtvoeding (rond 3-4-5u) en hij slaapt verder tot 6 a 7u. Dus 12u met 1 nachtvoeding

5 jaar geleden

Baby’s hebben meerdere slaapcycli per nacht, het kan dat je kindje een voeding nodig heeft om terug in slaap te vallen als hij een slaapcyclus heeft afgerond... slaaptrainen kan hiervoor helpen..

5 jaar geleden

Helaas hier ook een slechte slaper. Onze zoon komt nog om de 3 uur. Het begint ons aardig op te breken. Voor sprongetje 4 sliep hij van 23 tot 6... maar dat is sinds die tijd voorbij. Volgens de slaapcoach heeft het met slaapregressie te maken en zou zijn ritme na 6 maanden steeds wat beter moeten worden. Nog even doorbikkelen dus... maar de gemoederen worden er niet beter op. #weneedsleep

5 jaar geleden

Hoe zijn de slaapjes overdag? Sinds dat wij het 120-90-90-180 ritme aanhouden merken wij dat onze zoon beter slaapt en alleen komt voor de voeding in de nacht. Dit is nog gemiddeld 2 keer.

5 jaar geleden

Reactie op CVH2020

Hoe zijn de slaapjes overdag? Sinds dat wij het 120-90-90-180 ritme aanhoud ...
Hmm wat is dat voor ritme? Gaat dat over flessen of minuten?

5 jaar geleden

Onze dame werd dan vroeger wakker.... nu doen we haar om 18 uur in badje, dat trekt ze dan nog wel...met het badje kan je nog ff rekken zonder dat ze oververmoeid raakt en dan half 7 fles en voor 19 uur slaapt ze. Elke dag het zelfde ritueel op het zelfde tijdstip... ze doet het er goed op.

5 jaar geleden

Reactie op CVH2020

Hoe zijn de slaapjes overdag? Sinds dat wij het 120-90-90-180 ritme aanhoud ...
Overdag slaapt hij best goed. Meestal in de ochtend 1/1,5 u en in de middag 2u. Soms nog een dutje rond 16/16:30. Ik ben ook benieuwd naar dat 120/90/90/180 ritme? Zijn dit wakkertijden? Wat doe je als je baby nog niet moe is of juist eerder?

5 jaar geleden

120/90/(90/)180 zijn de wakkertijden volgens droomritme (boek). Ik heb het boek liggen en toevallig keek ik er laatst weer in en zag dat we nu dit ritme hebben wat goed bevalt. Die tweede 90 is dan vooral als je kindje korte slaapjes doet. Als je kindje steeds lang slaapt zou je die over kunnen slaan. Ik heb ook wel eens iets gelezen over de natuurlijke bedtijd van je baby ontdekken. Kindje evt ook eens op googlen. Misschien vind je daar nog iets van herkenning en helpt het je? Ik denk dat het gewoon testen is of het werkt... al wordt ik daar zelf altijd heel onzeker van hoor.

5 jaar geleden

Ik ben ook wel benieuwd naar die wakkertijde. Wanneer pas je welke toe in een schema met voede enzo?

5 jaar geleden

Vanuit boek droomritme

5 jaar geleden

En deze van de wakkertijden van andere leeftijden

5 jaar geleden

Onze kleine is nu bij a 6mnd. Vanaf 3mnd is ze begonnen met doorslapen van 23u-7u. Hierbij gaven we de laatste fles om 22.30u. Ik ben gewoon gaan proberen om elke paar dagen de laatste fles wat eerder te geven en kijken of ze in de ochtend dan ook eerder wakker zou worden. Dit gebeurde gelukkig niet, waardoor nu 3mnd later de laatste fles vervroegd is naar 19.30u en de tijd dat ze wakker wordt 7u is. Ik denk wel dat ieder kind hier anders in is. Als je de laatste fles dus met een uur wilt vervroegen zou ik dat niet in één keer doen, maar dus in stapjes. Verder ben ik heeeel gezegend dat ik een dochter heb die dus het klokje rond slaapt, maar ach daarentegen slaapt ze overdag maar 1x 30min en dat is soms ook wel vermoeiend (voor ons, maar vooral voor haarzelf)

5 jaar geleden

Bij ons had dat zeker effect! Onze zoon slaapt nog niet door, maar sinds we hem tussen 18-19 naar bed leggen ipv 19-20, wordt hij om 23u even wakker voor n flesje en slaapt hij ongeveer tot half 5, terwijl hij eerst meestal rond 3 kwam! Dus bij ons is t beter!

5 jaar geleden

Reactie op MenN0000

En deze van de wakkertijden van andere leeftijden
Wat ik hierbij altijd raar vind: als je kijkt naar 6-8 maanden is dat een totale wakkertijd van 8 uur. Dan zou een baby dus 16 uur slapen. Maar de gemiddelde baby slaapt maar 14-15 (mijne 14). Dus waar laat je die andere 2 uur. Ik heb het gevoel dat die schema's voor veel babys niet haalbaar zijn....

5 jaar geleden

Reactie op MamaL20

Wat ik hierbij altijd raar vind: als je kijkt naar 6-8 maanden is dat een t ...
En nog vreemder, dan gaan ze tijdelijk naar 2-3-3-3 dus 11 uur wakker. En daarna 2-3-4, 9 uur wakker weer. Dus van 8 naar 11 naar 9 uur wakker. Of: 16 uur naar 13 uur naar 15 uur slaap. Ik staarde me in het begin wat blind op dit boek, maar nu ik een half jaar moeder ben kan ik me niet voorstellen dat het echt werkt. On topic: eerder naar bed hielp hier niet mega. Rond de 4 maanden was mijn zoon ineens jengelig na half 8. Hij ligt er nu 7 uur in em slaapt tot 6 ipv 7. Maarrrrr hij is wel stukken vrolijker nu dus wat dat betreft helpt het wel! En ik hoef ook niet meer vanaf 4 uur elk uur speen in te doen, dus hij slaapt wel veel rustiger.

5 jaar geleden

Reactie op MamaL20

En nog vreemder, dan gaan ze tijdelijk naar 2-3-3-3 dus 11 uur wakker. En ...
Echt werkt voor de gemiddelde baby he Ik geloof best dat het voor sommige babys (zoals die van jou menn) wel werkt!

5 jaar geleden

Reactie op MenN0000

Vanuit boek droomritme
Heb dit boek ook geprobeerd..... gaat inderdaad 9:00 u naar bed. Maar is niet om 11 pas wakker. Hij word hooguit 10.00 wakker.... maar meestal 9.45. Dan is het dus nog geen tijd voor voeding en dus red hij ook het slaapje niet pas om 12:30 en mij vraag is dan..... Hoe los je het dan op😅 zo ben ik al door aan het puzzelen