9 Reacties

3 jaar geleden

Niet in die mate, maar ik merk toch ook dat mijn mentale draagkracht een stuk anders is dan voorheen... Ik kan minder relativeren, maak me sneller druk... Misschien helpt het om erover te spreken op het werk? Eigenlijk niks om je over te schamen, je lichaam is zo druk bezig dat er weinig ruimte is voor andere prestaties... Succes!

3 jaar geleden

Herkenbaar, word wakker van mailtjes die ik nog niet heb afgerond en bedenk dan ook meteen alle reacties die ik terug moet geven. Slaap dus erg slecht en ben daardoor (denk ik) extra geprikkeld op het werk. Relativeren is dan erg lastig. Zit veel te lang achter de pc om alles af te ronden en over te dragen... nog eventjes vol houden. Heb dit wel via een mail laten weten aan teamleider, maar helaas nog niks op terug. Ik denk dat je het beste je verhaal kan delen op je werk met de juiste persoon. Vond het zelf momenteel prettiger om via de mail te doen, omdat ik erg emotioneel van word en niet meteen wil gaan huilen. En zo dus beter mijn verhaal kon overbrengen. Wel aangegeven het nog graag telefonisch te bespreken.

3 jaar geleden

Ik heb dit heel fel. Ben 2 maanden thuis geweest. We moesten gedurende 2 maanden extreem veel telefoneren. Ik kon dit gewoon niet meer. Had zoveel schrik kon de mensen zelfs niet meer te woord staan 🤷‍♀️ had het al toen ik met de pil stopte maar niet zofel als nu. Hormonen 🤪

3 jaar geleden

Schijnt een normale reactie te zijn gedurende je zwangerschap. Ik merkte het voor het eerst toen ik 13 weken zwanger was. Normaliter kan ik presentaties zo uit mn mouw schudden, en nu stond ik ineens te trillen als een rietje en aan het einde moest ik zelfs huilen! Ik schrok enorm van mijn eigen manier van doen. Ik leef juist op tijdens presentaties, maar nu maakte het mij enorm onzeker. Ook op dit moment merk ik (32weken zwanger) dat ik klaar ben met moeilijke/lastige vraagstukken. Vooral als het hard gespeeld moet worden. Die druk en emotie kan ik er niet meer bij hebben. Ik trek het mij heel erg persoonlijk aan en kan moeilijk relativeren. Concentratie is ook echt ruk, dus ik werk nog 1 weekje door en dan is het klaar. Trek ik mij terug in mijn bubbel en ga ik mij druk maken over baby dingen :)

3 jaar geleden

Wat vervelend om te horen dat jullie hetzelfde ervaren in verschillende mate..! Maar stiekem ook fijn de bevestiging te krijgen dat het misschien dus wel 'normaal' is en ik niet gek geworden ben haha. Ik heb het aangegeven bij mijn manager en die heeft aangegeven mijn deel te presenteren. Merk meteen een grotere rust in mijn lichaam. Tegelijkertijd voelt het heel 'zwak' en maak ik me dan weer druk wat collega's wel niet zullen vinden of denken.. Maargoed daar moet ik me natuurlijk niet zoveel van aan trekken

3 jaar geleden

Reactie op Leentje2020

Schijnt een normale reactie te zijn gedurende je zwangerschap. Ik merkte he ...
Hoe ga jij nu om met de presentaties, geef je ze nog wel?

3 jaar geleden

Ik heb dit ook... Stressbestendigheid = nul

3 jaar geleden

Ik ook.. ben al met verlof maar voel me ook steeds angstig zonder reden en kan me druk maken om dingen die feitelijk geen grote ramp zijn. Idd wel fijn dat het herkenbaar is

3 jaar geleden

Ik moet nog 2 weken werken. Ik heb altijd al veel dromen en soms ook over werk als het druk is etc. Merk dat ik er nu nog meer mee bezig ben snachts. Ik kan niet echt loslaten. Soms bedenk ik in de nacht ineens dat ik bepaalde dingen ook nog moet doen voordat ik er even tussenuit ben op werk. Kan niet wachten tot deze 2 weken voorbij zijn, dan kan ik daarna echt tot mezelf komen en voorbereidingen op de bevalling en de komst van de baby. Ik heb echt geen hekel aan mijn baan maar wat ben ik BLIJ dat ik over 2 weken kan "uitloggen". Succes nog deze periode!