61 Reacties

5 jaar geleden

Wij hebben fantastische ervaring met een slaapcoach van “the sleep agency” van Susanne Willekes. Onze jongen werd twee maanden terug wel 7x wakker op een nacht en slaapt na hulp van de slaapcoach door :)

5 jaar geleden

Reactie op ines1991

Wij hebben fantastische ervaring met een slaapcoach van “the sleep agency” ...
En kun je met zekerheid zeggen dat hij nu door slaapt door haar hulp of ? Ik heb een beetje rond gekeken en schrik echt van de bedragen die de ervoor vragen.

5 jaar geleden

Absoluut! Na 7 dagen training sliep hij door, de week ervoor werd hij 7x wakker en waren wij de wanhoop nabij. Het is inderdaad erg duur, maar voor ons het beste geld wat we uitgegeven hebben, simpelweg omdat we onze nachtrust weer terug hebben. De coaching is erg intensief, je hebt elke dag contact met de coach en krijgt een traject op maar van 3 weken. Daarnaast hoor ik ook goede verhalen over “slaaptipsvoorbaby’s” zij bieden geloof ik goedkopere en kleinere pakketten aan. Zeker als je kleintje geen “groot” slaapprobleem heeft, is dat misschien de moeite waard om te checken

5 jaar geleden

Heb je al de slaapgids geprobeerd van slaaptipsvoorbaby's? Die heeft ons best veel geholpen. Wel beetje veranderd naar behoefte van onze kleine maar daardoor zijn onze nachten ook veel beter. Is stuk goedkoper dan een slaapcoach.

5 jaar geleden

Bij ons heeft de slaapcoach heel goed geholpen! Ze slaapt super goed.

5 jaar geleden

Ik lees mee, want hier begint het ook op te breken... Sinds 4 maanden al 's nachts aan het spoken. En nu ik dacht dat het niet erger kon, is sprong 6 begonnen 😳. Hebben jullie tips waar je op kan letten bij de keuze voor een slaapcoach??

5 jaar geleden

Wij hebben meerdere consulten gehad bi slaaptipsvoorbabys alleen helaas heeft het hier niks gedaan...

5 jaar geleden

Even een vraagje, de eerste maanden trok ik het echt goed snachts als ze wakker werd , tegenwoordig ben in zo chagrijnig , ik doe haar absoluut niks aan ofzo echt niet maar ik begin steeds meer te mopperen. Ben zo moe😭 en iedere ochtend voel ik me gewoon schuldig om t feit dat ik liep te mopperen, terwijl er heus een reden voor si dat ze wakker word. Ben ik een slechte moeder ? Want zo voel ik me nu wel

5 jaar geleden

Reactie op ines1991

Absoluut! Na 7 dagen training sliep hij door, de week ervoor werd hij 7x wa ...
Mag ik vragen wat je dan 7 dagen lang hebt gedaan?

5 jaar geleden

Mag ik vragen wat je dan 7 dagen lang hebt gedaan?
Goede vraag idd daar ben ik ook wel benieuwd na. Ik heb echt een aantal dagen flink doorgezocht maar t is bijna niet te betalen een slaapcoach. Als er nog iemand is hier die misschien een paar van die tips zou delen, wie weet zou dat hier ook helpen 😌

5 jaar geleden

Reactie op xmagnoliax

Goede vraag idd daar ben ik ook wel benieuwd na. Ik heb echt een aantal dag ...
Als ik hier 1 dag slapateaining doe mbt tot bijv zoveel minuten laten huilen, troosten en weer weggaan..... no go! Die van mij presteert het om aan 1 stuk door te gaan met krijssen. En na 2 uur proberen ben ik er wel klaar mee. Het werkt gewoon niet......

5 jaar geleden

Als ik hier 1 dag slapateaining doe mbt tot bijv zoveel minuten laten huile ...
Laten huilen is hier ook geen optie hoor, overigens trek ik dat zelf ook niet want er is een reden voor het huilen, t gaat gigantisch tegen je natuur in. Vraag me altijd af hoe ouders dat kunnen hebben. Zodra ze hier een paar min krijst zegt m’n hele lijf dat ik haar meteen moet troosten.

5 jaar geleden

Reactie op xmagnoliax

Laten huilen is hier ook geen optie hoor, overigens trek ik dat zelf ook ni ...
Ja ik begrijp dat ook niet.... maar je hebt ook nog huilen en huilen die van mij huilt niet nee tot rood aanlopend zwetend aan toe! 🤨 lijkt me niet dat je dat 10 minuten moet laten gaan.

5 jaar geleden

Reactie op xmagnoliax

Wij hebben geen slaapcoach gehad, maar wel tips via een vriendin die wel een slaapcoach had. Wij hebben voor een liefdevolle manier gekozen om zelfstandig in slaap te vallen, dus niet laten huilen. Ze viel aan de borst in slaap, dit hebben we vervangen voor wiegen. Daarna zijn we steeds minder gaan wiegen, tot ze gewoon in onze armen in slaap kon vallen zonder te wiegen (stil in het donker zitten, dochter ligt in onze armen en brengt zichzelf in slaap). Toen dit goed ging, zijn we begonnen met in bed leggen. Elke keer als ze ging krijsen, oppakken en weer rustig krijgen, zodra ze weer rustig was weer opnieuw in bed. Mijn dochter ging dan gelijk weer krijsen, maar we kregen als tip om eerst 10 seconden te sussen (sssh, bolletje aaien, billetje kloppen) en haar dan gelijk weer op te pakken. En dit door blijven doen tot ze in slaap valt in bed. Wij kozen er zelf voor om dit een half uur te doen en haar dan gewoon in onze armen te laten slapen, zodat ze niet oververmoeid raakte. Dit heeft echt een aantal weken geduurd voordat ze eindelijk zelfstandig in slaap kon vallen, maar het was zo fijn toen het eindelijk lukte! Nou is ze vorige week ziek geweest en zijn we weer een beetje terug bij af.. omdat ze steeds weer in onze armen sliep. Maar zijn nu weer bezig met deze manier en het gaat gelukkig alweer de goede kant op!

5 jaar geleden

Reactie op xmagnoliax

Natuurlijk! Wij hadden al wat boeken besteld en gelezen en dachten dat ons mannetje al helemaal zelf in slaap viel, volgens alle tips. Maar wat bleek is dat wij door onze routine van voeding, knuffelen, liedje zingen en weer een beetje wiegen, we de kleine heel makkelijk weg legden in bed en hij binnen 1 min sliep. Wat we niet wisten was dat wanneer hij dan snachts wakker werd hij van ons verwachtte dat we hetzelfde deden om hem weer te laten slapen. Onder begeleiding van de slaapcoach hebben we hem geleerd klaarwakker in bed te leggen en liefdevol te coachen zodat hij helemaal zelf leerde in slaap vallen. Zo wordt hij nu ook wel snachts wakker, maar weet zelf hoe hij lekker door kan slapen en heeft ons niet meer nodig als het ware. Tegelijkertijd weet hij door het coachen dat we er wel altijd zijn, waardoor hij nooit verdrietig is in zijn bedje. In tegendeel, hij vindt het er onwijs prettig en voelt zich alleen veilig en confortabel. Ik had zelf echt dezelfde bedenkingen als jullie, maar ben zo blij dat mijn man er op stond om een slaapcoach in de hand te nemen :)

5 jaar geleden

Reactie op ines1991

Natuurlijk! Wij hadden al wat boeken besteld en gelezen en dachten dat ons ...
Bij wie waren jullie?

5 jaar geleden

Bij wie waren jullie?
The sleep agency (slaapcoach Jorinde) maar hoor ook goede verhalen over slaaptipsvoorbaby’s, zij bieden kleinere/goedkopere pakketten aan

5 jaar geleden

Wat doet een slaapcoach dan?

5 jaar geleden

Wij hebben voor onze dochter van toen 3jaar (met geen een nacht doorgeslapen en heel veel drama) ook de hulp van Susanne Willekes ingeschakeld. Zij heeft echt ons leven veranderd. Het kost wat maar sindsdien slaapt zij alle nachten door - zij is nu 4,5jaar. Zou Susanne eeuwig dankbaar zijn en haar „sleep agency“ iedereen aanbevelen.

5 jaar geleden

Heb hetzelfde, veel bij ons in bed. Al vanaf de geboorte zijn de nachten drama en ben zo vermoeid. Ik ga waarschijnlijk binnenkort ook eens een slaapcoach inzetten want dit breekt me op.