104 Reacties

4 jaar geleden

Hoi allemaal, ik ben Tamara, 26 jaar. En nu zwanger van mijn eerste kindje. Geen partner, maar genoeg lieve mensen om me heen. Het was niet gepland maar erg gewenst. Als alles goed gaat ben ik rond 6 augustus uitgerekend. Erg spannend allemaal!

4 jaar geleden

Hooi ik ben Hanneke 30 jaar. Wij besloten om in november weer voor een kindje te gaan en had vanmorgen gewoon al een positieve test in mijn handen. Onze oudste is 3 augustus 1 geworden.

4 jaar geleden

Hi Ik ben Angelique uit Amsterdam. Via ivf-pgd zijn wij 4 jaar bezig voor nog een kindje. We hebben een zoon van 5. Twee miskramen gehad en een zwangerschap afgebroken. Dit was de laatste poging en Ik kan het gewoon niet geloven, maar ik ben zwanger🤗 07-08-2020 uitgerekend!

4 jaar geleden

Hey! Ik ben Marjolein uit Apeldoorn. Sinds vorige week weten we dat we zwanger zijn van ons eerste kindje 😍. We waren eigenlijk net bezig met het proberen en het was al raak. 26 dec de 1e echo. Ik vind het allemaal zo super super spannend!

4 jaar geleden

Hoi, ik ben Kayleigh 22 jaar (bijna 23) Vandaag eindelijke een hele snelle duidelijke positieve test. Uitgerekend 07-08-2020. Ik loop 3 maanden achter op mijn schoonzus. 1e kindje wordt dit voor ons. Bij ons is het momenteel veel ongeloof, emoties en ve blijdschap. Je wilt het ten slotte van de daken schreeuwen. Wij gaan het met kerst vertellen en andere pas na 12 weken

4 jaar geleden

Hallo ik zal mij even voorstellen. Ik ben Monique 31 jaar en zwanger van ons 2e kindje. Bij onze eerste was het direct raak en nu 6 maandjes wezen klussen. Mijn moeder, zus en 4 beste vriendinnen (die ik heb leren kennen door mijn vorige zwangerschap) zijn op de hoogte. Wij gaan het al wel delen na de eerste echo in onze directe omgeving, ik vind die 12 weken grens niet zo belangrijk omdat je het ook wil delen als het mis gaat. Uitgerekend 9-8-2020

4 jaar geleden

Hoi allemaal, ik ben Floor, 32 jaar en nu zwanger van ons eerste kindje. Vorige maand de spiraal laten verwijderen en nu meteen een positieve test! Heel erg spannend allemaal! Wij gaan het ook met kerst vertellen, dan is mijn familie en ook de schoonfamilie uit Denemarken hier. Eerst nog maar even de eerste echo afwachten of alles goed gaat.. 23 december staat ie gepland.

4 jaar geleden

Hoi allemaal, Ik ben Fleur 30 jaar en tweede kindje van ons. Oudste is nu net 2. Na een half jaartje gelukt al kan ik het nog niet echt geloven. Uitgerekend rond 6 augustus. We zijn van plan met kerst te delen met de familie, dan hebben we net een echo gehad.

4 jaar geleden

Hoi dames, Wat fijn dit! Mijn naam is rayso en ben zwanger van mijn eerste kindje. Afgelopen zomer dacht ik dat ik zwanger was had allerlei kwaaltjes en een negatieve zwangerschap test. Toen vroeg ik om een bloedtest die was ook negatief . Eindstand heb ik alles ff losgelaten mijn gedachten op 0. Alle apps verwijderd. En nu 6 weken zwanger! Hopelijk gaat het goed lopen. Kan niet wachten tot mijn eerste echo.

4 jaar geleden

Hoi! Ik ben Janine, ik ben 18 jaar en woon samen met mijn vriend (hebben nu zo’n 2,5 jaar een relatie). Sinds gisteravond had ik een positieve test, vanmorgen nog een clearblue gedaan.. Zwanger! 1-2 weken. Nu vanavond nog weer een positieve test gehad. Het is geheid ons eerste kindje en we waren niet aan het proberen. Toch zijn we er erg blij mee. Ik denk dat ik uitgerekend ben op 07 augustus maar ik weet niks zeker. Morgenvroeg eerst maar es de dokter bellen

4 jaar geleden

Hoi allemaal! Ik ben Kim, 28 jaar en er dit weekend achter gekomen dat ik zwanger ben! Omdat het zo pril is, is het allemaal zo spannend! Eerste kindje, al raak in de tweede ronde. Nooit verwacht dat we zo snel al positief bericht zouden hebben, daarom moeten we er echt nog even aan wennen! Straks de huisarts bellen. Gefeliciteerd aan iedereen hier! Fijn dat deze groep bestaat, kun je toch dingen kwijt zonder meteen je mond aan iedereen voorbij te praten 🙈

4 jaar geleden

Hoi hoi, Ik ben Marrit 30 jaar, getrouwd en kom uit Den Bosch. We hebben een zoontje van bijna 1 (18 dec) Afgelopen vrijdag een dikke positieve test. 16 december hebben we de eerste echo en ik ben mega zenuwachtig. Gelukkig voel ik me goed, en buiten de misselijke vlagen en vermoeidheid voel ik me top. Zijn er meer dames die kort op elkaar een kindje hebben of zwanger zijn? 🤗

4 jaar geleden

Reactie op H_nnes

Hooi ik ben Hanneke 30 jaar. Wij besloten om in november weer voor een ki ...
Super leuk dat er tussen jouw kindjes ook weinig leeftijd verschil zit 😍

4 jaar geleden

Hoi! Ik ben Chloë, 34 jaar en sinds 1.5 maand woon ik met mijn man in Yangon, Myanmar. Voor degenen die niet weten waar het ligt, naast Thailand ;) . Ik ben vorige week dinsdag erachter gekomen dat ik zwanger ben. Super leuk natuurlijk!! Hier even mijn verhaal: Wij vinden het heel spannend want dit jaar Juni was ik namelijk ook zwanger. Ik had toen allerlei symptomen.... licht misselijk, duizelig, moe en gespannen borsten, maar ook bruine afscheiding. Alle testen waren dik positief. Toch zei mijn gevoel dat er iets niet klopte. Ik mocht na een beetje aandringen al met 6 weken bij de verloskundige langs. Zij constateerde dat mijn baarmoeder leeg was en we gingen uit van een vervroegde miskraam. Ik moest mn bloed laten prikken voor alle duidelijkheid. Eenmaal thuis vertrouwde ik het niet en heb me het een en ander ingelezen over andere mogelijkheden. Na een aantal dagen en 2 bloed testen verder waaruit bleek dat er een stijging in zat en de nonchalante reactie van de assistente van de verloskundige praktijk ( 'Oh maar dan was je gewoon nog te vroeg, kom volgende week maar terug'). Heb ik opnieuw gebeld met de verloskundige en gevraagd wat mijn kansen zijn op een bbz want ondanks ik geen klachten had, ik hier toch wel bang voor was. Gaf ze toe dat het wel raar was en verwees ze me naar de gynaecoloog in het ziekenhuis. Wat bleek, ik had m'n gevoel goed gevolgd want ik had indd een bbz in mn rechter eileider, die er ook meteen diezelfde dag eruit werd gehaald :'( Mijn gynaecoloog gaf me n schouder klop omdat ik goed op mn gevoel was afgegaan. Vertrouw je het niet trek aan die bel. Want een bbz kan fataal aflopen als je er niet optijd bij bent. Maar nu ben ik dus weer zwanger, wat ook ongelooflijk weer snel is gegaan daar ben ik echt heeeel blij mee...... gelukkig geen bruin bloedverlies wel alle andere symptomen. Ik heb aanstaande vrijdag mn echo. Ik hoop zo dat het nu wel ok is want het is verschrikkelijk verdrietig en mentaal zwaar geweest voor mij en mijn man. En we zitten nu ook in het buitenland wat het extra spannend maakt! Iedereen uit de groep, ik hoop dat iedereen een hele fijne en mooie gezonde zwangerschap mag gaan meemaken! 🙏🙏🍀🍀👶💖

4 jaar geleden

Hoi allemaal, Wat leuk om hier zoveel verhalen te lezen! Ik ben Esmee, 28 jaar en nu zwanger van ons eerste kindje. Ruim 1,5 jaar bezig geweest, en zijn 2 maanden terug voor intake bij de gynaecoloog geweest. Nu toch nog voor de medische molen begon vanmorgen een positieve test in handen! Zo mega blij, maar voelt ook nog heel onwerkelijk! Als ik mijn appje moet geloven zou ik uitgerekend zijn op 11-08 🎉😍

4 jaar geleden

Hallo allemaal Wat een schok vanmiddag na 9 jaar proberen eindelijk een positieve test. Laten we bij het begin beginnen. 6 jaar geleden bij de fertiliteitsarts geweest. Man onderzocht alles was super goed. Mij wouden ze niet onderzoeken omdat ik te zwaar was. Uit eindelijk besloten om me aan te melden voor een maagverkleining. Deze heb ik gekregen op 27-12-2017. In totaal 68 kilo afgevallen.

4 jaar geleden

Reactie op Vischje

Hallo allemaal Wat een schok vanmiddag na 9 jaar proberen eindelijk een pos ...
Nu vanaf juni weer bij de fertiliteitsarts en mochten met hormonen beginnen en iui. Hebben gezegd nu nog niet in januari pas. Maar we gaan wel zelf insemineren..... en ja hoor 2 weken geleden eisprong en vandaag positieve test... Verwachte datum is 9 augustus 2020

4 jaar geleden

Hallo allemaal! Ik ben Denise, 27 jaar en 5 1/2 jaar samen met mijn man en sinds juni getrouwd. Vrijdag hadden we de eerste positieve test, na pas 2 maanden te proberen! We kunnen ons geluk niet op, maar stiekem ben ik wel bang voor een miskraam omdat het tot nu toe zo gunstig verloopt bij ons.. zeker als ik al jullie verhalen lees. In oktober ben ik naar de POPpoli geweest ivm dat ik antidepressiva slik en dit afgeraden wordt bij een zwangerschap. Wij wilde ons toch goed voorbereiden. Toen is besloten dat ik hiermee door moet gaan omdat het risico voor de baby minder groot is dan dat ik hiermee stop en dan een terugval krijg als ik zwanger raak. Helaas is er nog weinig onderzoek gedaan naar mijn medicatie, maar de eerste onderzoeken blijken positief te zijn. Eventueel is alleen de groei van de baby minder snel. Ondanks dat het nog zo pril is, 4 weken, uitgerekend 9 augustus volgens een app, hebben we het wel al aan onze ouders verteld. Je mond houden is lastig als je zo blij bent en in ons geval ook lastig te verbergen ivm een aankomend feest en ik dan geen alcohol zal drinken. 😅 liegen is mijn ding niet zo. 24 december hebben we onze intake bij de VK en 31 december de eerste echo! Een heel spannende tijd en hopelijk loopt het allemaal goed. Duimen maar!

4 jaar geleden

Hoi allemaal! Ik ben Marije en Ik ben (weer) zwanger na een miskraam 2 maanden geleden. Ontzettend blij dat het ons weer gegund is😁 Het is onze eerste dus weer heel spannend. Hoop dat alles deze keer goed gaat. Morgen maa een de vk bellen! Leuk jullie allen te ontmoeten!

4 jaar geleden

Hoi allemaal, Wat leuk dat er al zo'n grote groep is! Ik ben Rianne, 25 jaar en zwanger van ons eerste kindje. Volgens onze berekeningen ben ik nu 4 weken zwanger en uitgerekend op 11 augustus. Ik ben al jaren samen met mijn vriend en afgelopen zomer hebben we besloten om met de pil te stoppen. 2 maanden later is het raak! Ik vind het nog moeilijk te geloven dat het zo snel is gelukt, en vind het daardoor ook erg spannend. Ik heb al veel symptomen, misselijk, moe, pijnlijke borsten en krampen onderin m'n buik..