17 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb geen ervaring met extreme angst omtrent de zwangerschap. Wel met EMDR. Hielp bij mij heel erg goed. Suc6!

4 jaar geleden

Ik heb drie gezonde zonen, nu ga ik mijn zesde week in. Veel buikpijn, precies als ik ongesteld moet worden. Ook veel schrik dat het mis gaat gaan.

4 jaar geleden

Heyyy, Ik heb ook al 2 miskramen gehad en ben nu opnieuw 4 weken zwanger.. ik ben bang dat dit weer ga gebeuren bij elk krampje hou ik mijn hart vast. Mijn gynaecoloog zei direct van kom maar zo snel mogelijk, ik mag 24/12 gaan voor de eerste echo, op mijn 6 weken. Hopelijk ziet alles er goed uit. Veel succes verder met uw zwangerschap en laten we samen duimen dat deze zwangerschap voor ons beide een succes is!

4 jaar geleden

Hi, heel vervelend als je zo angstig bent. Ik ben nu voor de 3e keer zwanger dit jaar. Helaas 2x een miskraam gehad. Voel me nu (nog) rustig maar als de week van de echo aanbreekt zal de spanning wel komen. Ik was bij de 2e zwangerschap echt enorm gestresst. Elke keer als ik naar de wc ging was ik bang voor bloed of vroeg mijn man of ik bloed had. Nu ben ik wel relaxter en kan alleen maar zeggen dat het enige wat je kunt doen is goed voor jezelf zorgen. Dus doe wat je ook nodig hebt. Meer kun je echt niet doen helaas.

4 jaar geleden

Ik zou bijna zeggen "wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben". Ik ben nu zwanger van de 2e. Ik heb zelf nooit een miskraam gehad, maar als ik alle verhalen hoor en lees lijkt het bijna wel alsof het er gewoon bij hoort? Omdat het bij de 1e in een keer goed is gegaan ben ik nu veel angstiger. Ik slaap slecht en heb vaak nachtmerries over een miskraam. Ik zou ook willen hier iets luchtiger mee om te kunnen gaan. Ik weet immers dat je dit toch niet in de hand hebt. 🙏

4 jaar geleden

Hoor hele goede verhalen over EMDR. Dus ik zou zeggen, zeker doen! Heb niet die angst voor miskramen, maar wel voor de bevalling ivm hoe mijn eerste keer is verlopen. Dus in zekere zin herken ik wel wat.