23 Reacties

3 jaar geleden

Hoezo falen? Je wilt je baby toch gezond op de wereld zetten? Bij mijn eerste zwangerschap ben ik ook maar door gegaan en daardoor ruim 6 weken te vroeg bevallen, nu de derde zwangerschap en zit door min bellen thuis, het is niet anders, geleerd van de 1e. Lekker rustig aan doen en naar je lichaam luisteren

3 jaar geleden

Ik werk in ernstig meervoudig beperkten zorg en er helaas met 27 en halve week er uit moeten gaan ook de ziekte wet in vanwegen bloeding en dit waarschijnlijk is gekomen doordat het werk te zwaar is. Ik doe mijn werk super graag maar zie het niet als falen omdat ik weet dat ik het voor mijn kleine kereltje doe.

3 jaar geleden

Het is zwaar beroep maar veel harde buiken zijn gewoon een waarschuwing dat je rustig aan moet doen. Alles voor je kindje. Dit geld trouwens ook voor mensen met een kantoorbaan. Iedereen draagt zijn werk anders en niemand heeft te oordelen of dat zwaar is of niet. Probeer het los te laten, echt.

3 jaar geleden

Hallo , Ik herken je verhaal . Ik zelf werk in een verpleeghuis op een cva afdeling . Veel passieve zorg dus. 2 weken geleden tijdens avonddienst erge harde buiken en weinig leven ( kleine man is normaal echt een druktemaker ) die zelfde avond nog naar het ziekenhuis geweest. Op advies van het ziekenhuis en verloskundige 2 weken rust gehad .. Ziek melden ging bij mij zeer moeizaam. Managers die moeilijk deden. Na 2 weken rust te hebben gehad gaat alles weer prima ! Vanaf morgen ga ik weer beginnen met werkzaamheden buiten de zorg ( activiteiten , hulp met maaltijden ) hopelijk kan ik dit nog 4 weken volhouden ☺️☺️☺️ Ik hoop dat je naar jezelf luistert en naar je baby ❤️💙en je vooral niet schuldig voelt Succes❤️

3 jaar geleden

Altijd naar je lichaam luisteren hoe moeilijk het ook is 😔 ik beb met me vorige 3e zwanger 🤰 gehad ik zat met 22 weken verplicht thuis maar je wil echt niet dat je kindje wat overkomt hoor 😘 het is totaal geen falen wat je doet elke zwangerschap is anders de ene kan bijwijze van werken tot 36 weken de ander zit al vroegtijdig thuis sterkte voel te totaal niet schuldig ❤️

3 jaar geleden

Ik denk niet dat je betaald wordt om u eigen gezondheid op te offeren voor een ander en zeker niet dat van je kind. Dus chill voor dat klein leventje en zorg eerst voor jezelf en hem/haar

3 jaar geleden

Ik werk zelf in de gehandicaptenzorg, zit denk ik al sinds week 20 voor een deel in de ziektewet ivm rugklachten. En nu sinds week 28/29 volledig in de ziektewet omdat de kleine meid niet opperbest wil groeien. Ik ga nu 3x in de week boventallig werken. Misschien kan je in overleg met je leidinggevende/manager over wat je nog wel kan? Administratie, ondersteunen bij het eten, wat extra's doen voor de bewoners ect. En is dat ook te veel, is dat te veel. Ik snap goed dat het voelt als falen (heb ik zelf ook last van) maar je wil geen risico lopen toch? Alles voor de kleine 🙈

3 jaar geleden

Ik kan je maar 1 ding adviseren: luister na je lichaam en trek optijd aan de bel! Het is geen falen!! Ik herken je gevoel heel goed. Ik ben er met 19 weken uitgegaan en vond het vreselijk. Voelde me ook zo schuldig. De eerste 3 maanden was ik kotsmisselijk, ik ging maar door een door geen 1 keer ziek gemeld. Na die 3 maanden was ik gesloopt maar ik ging maar door. Ik kreeg last van mijn rug en bandenpijn en weer ging ik door. Uitkijkend na een weekje vakantie, daar was ik naar aan het aftellen.. Want dan zou ik wle even bijkomen dacht ik. Nou de eerste dag na m'n vakantie ik was totaal gesloopt, zoveel pijn. Toch nog weer 3 weken doorgewerkt daarna. Uiteindelijk aan de bel getrokken om te overleggen hoe of wat maar mij area manager heeft gezegt, ik meld je ziek, jij blijft mooi even thuis en gaat aan jezelf denken en aan de kleine in je buik. Wat vond ik dat vreselijk, ik heb het hier 3 weken lang heel zwaar mee gehad. Ik werk ik een winkel als Filiaalmanager en het voelde echt alsof ik mijn team compleet in de steek liet. Uiteindelijk na die 3 weken ging ik me beseffen dat dit beter was, mijn lichaam had dit nodig. En het was echt tijd om aan mezelf te denken. Vanuit mijn ervaring kan je je dus alleen maar adviseren, luister na je lichaam! Hoe moeilijk het ook is. Je kan je hele leven nog genoeg werken. Je bent zwanger en moet aan jezelf en aan die kleine in je buik denken.

3 jaar geleden

Misschien kun je een gesprek aanvragen met je bedrijfsarts. Die kan de situatie goed inschatten en je vrijblijvend advies geven.

3 jaar geleden

Ik ben ook sinds vandaag de ziektewet ingegaan. Had ook elke keer als ik aan het werk was harde buiken, maar ook met buikpijn. Volgens de verloskundige was dat gewoon het teken dat het niet meer ging. Ben woensdag 31 weken. Was voor mij ook echt een een moeilijke keuze omdat ik het gewoon wou volhouden tot aan mijn verlof. Maar het gaat wel om de gezondheid van je kindje, die is toch wel belangrijker dan die paar weekjes werken nog

3 jaar geleden

Hoi Sabine, ik heb al vanaf m'n 15de week niet meer kunnen werken door harde buiken. Ik zit zelf ook in de zorg. Ik moest op advies van de verloskundige en de gynaecoloog thuisblijven. Als het niet goed voelt kan je altijd bij je verloskundige advies vragen. Zelf weet ik wel dat ik de rust hard nodig had. Nu loopt mijn zwangerschap totaal niet vlekkeloos, dus ben ik achteraf alleen maar heel blij dat ik op tijd mijn rust thuis ben gaan nemen. Zit nu op 28 weken. Het gevoel van falen had ik ook, maar dit gaat wel om je kindje en jij moet het goed kunnen volbrengen tot het end. Ik hoop dat de rest van je zwangerschap rustig verloopt. Sterkte met de harde buiken, hopelijk worden deze wel minder nu je meer rust neemt.

3 jaar geleden

Ik werk ook in de zorg en vanaf week 13 wegens vermoeidheid deels in de ziektewet. Ik kon mij niet meer concentreren op de patiënten zorg en was gesloopt. In gesprek gegaan met mijn teamleider en eerst week rust gehad. Toen langzaam weer opgebouwd. Werk nu gemiddeld 18 uur per week ipv 32. Hier voel ik mij goed bij. Heeft wel even geduurd voordat ik dit kon accepteren maar iedereen (collega’s, vrienden en familie) gaven aan luister naar je lichaam. Je zorgt nu voor 2 en de baby geeft aan dat je dit nodig hebt. Ben nu 30 weken.

3 jaar geleden

Hoi, ik snap heel goed hoe je je voelt! Ook hier werkzaam als verpleegkundige. Ik ben nu 28 weken zwanger en vanaf week 24 zit ik verplicht thuis. Mijn leidinggevende heeft dit voor mij besloten na aanleiding van harde buiken, door mijn rug gaan, bekken instabieliteit en tachycardie... In eerste instantie voelde het zo erg als falen.. Maar sinds ik thuis ben en het allemaal heb laten zakken ben ik ontzettend opgelucht. Voer gesprekken met je werk en verloskundige of gyn zij hebben vaak hele goed adviezen wat betreft je werk! Heel veel succes en ik hoop dat je er snel weer bovenop komt!

3 jaar geleden

Ik werk zelf in de gehandicapten zorg en bij mijn eerste zwangerschap had ik ook met regelmaat harde buiken. Wilde met 36 wkn met verlof, maar dit is geheel anders verlopen. Bevallen met 34+3 spontaan. Nu ben ik veel eerlijker na mijn lichaam en kleine toe, 40% ziektewet in gegaan bij 20 wkn, bij de eerste harde buiken na een werk dag. Ik heb de harde les geleerd en dit keer ben ik en de kleiner nummer 1. Toch blijft het moeilijk maar denk aan je toekomstige baby die je goed op de wereld wilt zetten en je werk, tja komt wel pas op plek 10 ofzo nu. Denk goed aan jezelf!

3 jaar geleden

Zelf vorige week ook afgesproken met me werkgever om te stoppen en in de ziektewet te gaan ben kraamverzorgster en had zo zere rug en last van harde buiken dat het echt niet meer ging! Ik snap wat je bedoelt had graag de 34 weken gehaald met werken maar nu ik thuis ben met 31 weken voelt het goed! We moeten aan onze mini’s denken 😘😊

3 jaar geleden

Ik herken het.. dat is je zorg hart en je wilt je werk gewoon doen. Maar denk echt aan jezelf. In de zorg werken is zwaar en vergt veel van je lichaam. Ik had precies hetzelfde en mijn VK gaf aan dat als je teveel harde buiken hebt dit kan gaan omzetten in weeën. Dat is echt niet wat je wil op dit moment. Probeer rustig aan te doen en het komt echt wel goed ♡.

3 jaar geleden

Ik werk als vpk en moest verplicht op moederschapsrust op 27 weken en vond het op het einde best wel zwaar worden...

3 jaar geleden

Ik herken het! Werk ook in de ouderenzorg en had ontzettend veel last van mn rug en buik! Zit nu sinds zo'n 3 weken ' volledig' in de ziektewet, maar kom wel als ' extra' werken zo'n 3 of 4 ochtendjes in de week van 4 uur. Zo ben je toch aanwezig en kun je je collega's ondersteunen met lichte werkzaamheden. Wil idd ook super graag blijven werken tot m'n officiële verlof. ( met 34 weken)

3 jaar geleden

Ik zit sinds week 14 thuis. Overgeven moe en last van bandenpijn. Ben vandaag 28weken en ben alsmaar moe en last van banden en bekkenpijn. Voelde me in begin ook schuldig, werk zelf in de thuiszorg. Maar denk eerst aan mr eigen en de baby en paar plekken verder pas aan me werk. Heb gelukkig nu alles achter me staan van verzuimcoach tot arbo arts. Ik kon op een gegeven moment gewoon niet meer. Van zorg aan een ander ben ik nu zelf deels zorg afhankelijk omdat ik het lichamelijk niet meer aan kan. Bij me 1e zwangerschap werkte ik door tot week 26 tot ik kwam te vallen. Je lichaam geeft het zelf aan wanneer je stap terug moet doen.

3 jaar geleden

Ik werk in de thuiszorg en ben thuis sinds midden april was toen rond de 23 weken. Ik had al een enorme buik en de mensen voor de 100% goed verzorgen was nietmeer mogelijk en ik ga niet voor minder dan 100% daarom hebben we samen met het werk besloten te stoppen, want ik was ook enorm uitgeput altijd en al veel last van harde buiken.. ik vind het verschrikkelijk dat ik zo vroeg ben moeten stoppen, want ik mis mijn job enorm.. maar tijdens een zwangerschap is de gezondheid van jou en van jouw kind het belangrijkste & dat heb ik mezelf meerdere malen moeten aanpraten! Dus dames dit is niet falen, maar jouw lichaam die stopt zegt. Veel succes allemaal toekomstige mama’s🥰