49 Reacties

3 jaar geleden

Ik ga geen fles geven maar me eerste wel een fles gehad omdat de bv niet lukte toen gebruikte we hero heel tevreden over geweest. Bij de tweede heb ik 8 mnd bv gegeven daarna over naar jumbo eigen merk ook hele fijne baby voeding.. Me dochter heeft 13 mnd bv gehad en had koemelkallergie dus haddeb voor haar pepti staan ook van hero. En deze ga ik proberen 2 jaar bv te geven suc6 met je keuze een eigen huismerk van een winkel is vaak ook erg goed.

3 jaar geleden

Niet meteen, maar ik heb wel nagedacht over wat ik wil mocht borstvoeding niet lukken. Wij gaan dan flesvoeding geven op basis van geitenmelk. Dit is makkelijker afbreekbaar voor het jonge verteringssysteem van de kleine en daarmee zachter voor de maag en darmpjes. https://www.natuurdietisten.nl/kenniscentrum/kinderen-en-natuurvoeding/geitenmelk/

3 jaar geleden

Ik ga flesvoeding geven en gewoon die van de AH🤷‍♀️.. Heel eerlijk geen idee of dit de beste is, maar er bestaat in NL ook niet echt een slechte. Er zitten super strenge regels aan, dus ze zijn allemaal prima. Nutrilon vind ik gewoonweg te duur. Ik verwacht er 2 en tja reken dan maar uit wat het kost. Hero vind ik ook nog prijzig. Dan blijven etos kruidvat en AH over. Ik las van de etos dat deze zoeter is? Dus ja geen idee.. gaf me geen fijn gevoel. Toen bleven kruidvat en AH over en omdat ik elke week de AH op visite heb, leek die me gewoon practisch🤷‍♀️.

3 jaar geleden

Wij hebben flesvoeding gegeven en gaan dit bij de kleine meid weer doen. Bij onze eerste hebben we Nutrilon gebruikt, maar wil deze keer Hero gaan geven. Onze zoon heeft veel last gehad van spugen en darmkrampen. Of het aan het merk lag, kan ik je natuurlijk niet vertellen. Maar mn onderbuikgevoel zegt me dat ik dat niet nog een keer wil gebruiken. Anderen zijn juist wellicht weer heel tevreden over Nutrilon, het is niet voor niets marktleider.

3 jaar geleden

Onze meid komt in augustus en ik ga ook meteen starten met flesvoeding. De voeding van de kruidvat, hoor hier prima verhalen over en niet zo duur als nutrilon. Flessen van difrax, hopelijk pakt ze deze. Anders heb ik ook nogneen philips avent in huis.. Maar het wordt toch uit testen😁

3 jaar geleden

Reactie op Mybaby30

Ik ga flesvoeding geven en gewoon die van de AH🤷‍♀️.. Heel eerlijk geen i ...
Ja ik vind nutrilon ook vrij prijzig. En volgens mij niet perse de beste ofzo. Van hero had ik nog nooit gehoord. Maar thnx ik ga even kijken bij de Kruidvat en ah. Zoals je al zegt is er inderdaad regelmatig een date met ah dus zeker wel het praktische.

3 jaar geleden

Wij hebben onze eerste Kruidvat flesvoeding gegeven en dat halen we nu weer in huis. AH is vergelijkbaar qua prijs, maar dat schepje vinden wij te buigzaam waardoor je sneller voeding knoeit 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Baby0408

Ja ik vind nutrilon ook vrij prijzig. En volgens mij niet perse de beste of ...
Ja klopt. Nutrilon is met name het meest bekend door de reclames enzo. Ik heb een bergje vriendinnen die ook AH geven en dat werkt prima. Ook de kraamzorg was er over te spreken, dus ik denk dat die helemaal prima is. AH heeft overigens ook veel variante (ik dacht zelfs geitenmelk, maar dit kan ook kruidvat zijn).

3 jaar geleden

Heb ooit artikel gelezen dat flessenvoeding heel streng gecontroleerd wordt. Dus zelf de goedkope huismerken zijn van hele goede kwaliteit. Ik ga borstvoeding geven maar een doos goedkope poedermelk in huis nemen voor moest de borstvoeding niet lukken. Na een maandje ga ik zoiszo over na flesvoeding https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/99545-babyvoeding-is-goedkope-flesvoeding-goed-voor-de-baby.html

3 jaar geleden

Heb ooit artikel gelezen dat flessenvoeding heel streng gecontroleerd wordt ...
Klopt helemaal! Alleen mengt Nutrilon iets makkelijker (even schudden en klaar). Maat verder qua samenstelling nauwelijks anders. Same here, starten met bv en voor de zekerheid flesvoeding in huis.

3 jaar geleden

Ik ga die van kruitvat gebruiken. Ik las dat de verhoudingen bijna dezelfde zijn als van nutrilon. En las ook dat nutrilon kruitvat had aangeklaagd omdat ze bijna identiek waren.

3 jaar geleden

Ik ben 7augustus uitgerekend van mn eerste kindje. En mn kraamverzorgster gaf als advies (bij de intake) kruidvat eigen merk. Komt uit dezelfde fabriek zei ze. Alleen nutrilon is bekend door de naam. En ik heb dr brown flessen.

3 jaar geleden

Mocht ik overstappen op flesvoeding dan ga ik voor HIP dit is een biologische voeding.

3 jaar geleden

Ik ga dit keer voor hero flesvoeding. Bij mijn eerste zoontje na mislukte borstvoeding periode gestart met Kruidvat standaard 1, omdat ze inderdaad in het begin allemaal bijna hetzelfde zijn. Alleen de overstap naar Kruidvat standaard 2 ging voor geen meter, toen hero geprobeerd en die leek veel lichter en beter te vallen. Vandaar nu maar meteen Hero standaard 1. Vind t ook wel makkelijk dat je die overal kan krijgen.

3 jaar geleden

De dochter kreeg kruidvat eigen merk, ging ze heel lekker op. Mocht ik de borstvoeding gauw zat zijn krijgt deze man dat straks ook.

3 jaar geleden

Nutrilon, omdat dit ook op het kinderdagverblijf wordt gebruikt. Anders zit je altijd te tobben met eigen voeding meegeven.

3 jaar geleden

Wij gaan hero gebruiken. Ik twijfelde tussen hero en nutrilon maar de kraamzorg zei dat je het kon vergelijken met cola en pepsi. De een vind cola beter en de andere pepsi 😋

3 jaar geleden

Vorige keer voornamelijk nutrilon en ook paar pakken hero. nu hopelijk borstvoeding. ga wel wat kleine zakjes nutrilon hhalen.. ideaal om achter de hand te hebben ipv grote pot

3 jaar geleden

De flesvoeding die wij gaan gebruiken is Hero de standaard pakken. Bij de eerste 2 ook gebruikt en goed bevallen

3 jaar geleden

Wil borstvoeding gaan geven, maar ik ga ook flesvoeding halen voor het geval dat. Voor mijn dochters had ik Nestlé gebruikt en nu weet ik het nog niet. (Denk Kruidvat merk aangezien die ook goed is en niet duur).