23 Reacties
5 jaar geleden
Ik had dit ook, uiteindelijk toch besloten eens een potje tussendoor te geven. Hoe moeilijk ik dat ook vond, want ik wilde dit absoluut niet hihi.
Maar dat hielp voor mij, ik weet niet of het je helpt.
5 jaar geleden
Ik heb voor pruim en perzik ook een potje gegeven en toen was haar ontlasting weer wat zachter!
5 jaar geleden
Wilde perziken heb ik afgelopen week nog bij de AH gekocht misschien kun je daar even kijken
5 jaar geleden
Of miss wat slokjes water bij de fruithap? Miss dat dat werkt. En idd een potje is ook te overwegen.
5 jaar geleden
Toevallig gister met CB over gehad. Ze gaven aan niet teveel banaan en appel omdat dat verstopt (wist ik niet van appel). Peer en (gewelde) pruim wordt inderdaad aangeraden en als je kindje al eea lust qua smaken kun je ook kiwi en sinaasappel proberen. Daarnaast noemde ze nog tomaat (koken, velletje eraf en dan pureren) om de stoelgang te bevorderen. Succes!
5 jaar geleden
Haha ja stond al met een potje in mijn handen, misschien toch maar proberen.
Ik geef al wat extra water. Zal ik opzoek gaan naar perzik/pruimen. Dankjewel allemaal 😁
5 jaar geleden
Dat is een fabel over banaan
Sommige mensen denken dat bananen verstopping in de darm zouden veroorzaken. Dit is onjuist; bananen zijn vezelrijk fruit en, in combinatie met voldoende vocht, gaan ze juist verstopping tegen. Ook bevatten ze belangrijke vitamines, mineralen en sporenelementen en geen vet.
5 jaar geleden
Dat is een fabel over banaan
Sommige mensen denken dat bananen verstopping ...
Bij voldoende vocht, maar dat is bij babys nog niet.
"Bij vaste voeding is het belangrijk dat je baby genoeg vocht, vet en vezels binnenkrijgt. Zo kunnen producten als bananen en rijst juist voor verstopping zorgen. Bij een gebrek aan vocht moeten de nieren het vocht uit de darmen halen, waardoor de ontlasting uitdroogt."
5 jaar geleden
Er is al een topic hierover. Dat over banaan is geen fabel. Ik ben gisteren op het cb geweest en ik mag geen banaan en appel meer geven. Als je een appel klein maakt komen er suikers vrij waardoor je verstopt raakt. Dus appel is ook een boosdoener. Pruimen zijn zeker wel te krijgen, je moet namelijk gedroogde pruimen gebruiken.
5 jaar geleden
Bij ons kwam het waarschijnlijk doordat we een fles er af hadden gehaald... ze at nu immers fruit en groente... maar daardoor kreeg ze dus iets te weinig vocht binnen
5 jaar geleden
Reactie op MamaL20
Bij voldoende vocht, maar dat is bij babys nog niet.
"Bij vaste voeding is ...
Vocht is het belangrijkste bij een baby dus als dat niet voldoende is dan gaat het niet goed hoor
5 jaar geleden
Oa voedingswijzer
Eigenlijk is al het fruit geschikt voor baby’s. Wel houden ze vaak van zachte, zoete smaken zoals banaan, peer, appel, meloen, avocado en mango. Later kun je ook wat zuurder fruit proberen zoals kiwi’s, pruimen, nectarines, aardbeien, bosbessen, mandarijn, sinaasappel en ontpitte en ontvelde druiven.
Banaan
Een banaan als eerste fruit is heel geschikt. Net als de avocado is de banaan heel gemakkelijk te prakken tot een gladde moes en zit hij vol met goede voedingsstoffen.
5 jaar geleden
Reactie op Anoniemnr10000
Er is al een topic hierover. Dat over banaan is geen fabel. Ik ben gisteren ...
Pruimen behoren tot het zure fruit dus kun je beter wat later geven mits je baby er tegen kan
5 jaar geleden
Ik geef me zoontje van 6 maanden dit te drinken een flesje op een dag en dit helpt ontzettend! In het begin van vast voeding ontzettend last gehad van niet zo goed kunnen poepen. Voorheen hete deze laxo en is nu overgezet na pruimen vanaf 4 maanden kan dit gegeven worden.