12 Reacties

9 maanden geleden

Ik denk inderdaad niet dat dit kan vragen/ verwachten van iemand. Een cadeau krijg je, dus dat bepaal je eigenlijk niet zelf. Door middel van lijstje kan je altijd een voorkeur aangeven, maar in principe kan je het niet eisen / verwachten van iemand vind ik.

9 maanden geleden

Je kunt ook met je kindje naar de winkel gaan en hem daar dingetjes uitlaten kiezen. Dan maken ze daar een verlanglijst en dan kunnen mensen zelf bepalen wat ze van het lijstje als cadeautje meebrengen

9 maanden geleden

Ja een beetje wel. Het is een cadeau, daar kan je eigenlijk niet over kiezen. Kan je misschien het wel een beetje redirecten naar een cadeau waar je wel wat aan hebt? Bijvoorbeeld extra duplo, boekje, puzzels

9 maanden geleden

Sja met niks aankomen op een verjaardag voelt ook zo raar... wij hebben een verlanglijstje (als mensen er naar vragen) ook met dingen als leuke handzeep, of kleding... dingen waar ze wel wat aan heeft. En verder kan je natuurlijk ook vragen om tweedehands.

9 maanden geleden

Ik herken het, maar veel mensen stelen anders in elkaar. Inderdaad: aangeven wat je wél wilt, zodat ze toch iets kunnen geven. Kaartjes voor de film, een lunchbon bij een kindvriendelijke lunchroom, zwembad tickets, etc etc

9 maanden geleden

Steken dus 😅

9 maanden geleden

Wij liepen daar ook beetje tegenaan. Hadden eerst een lijstje gemaakt op zo’n site, maar dit jaar doen we het toch anders. We hebben aan iedereen geld gevraagd en kopen daar 1 groot cadeau van waarvan we weten dat hij het écht leuk vindt. Dit jaar een Stapelsteinset. We hebben die een paar weken geleend en was een hit. We kopen er zelf dan nog wat kleine cadeautjes erbij. En stoppen die bij de Stapelstein. (We moeten of zelf wat bijleggen of houden over, aangezien we niet weten hoeveel ieder geeft). Ons cadeau valt daar niet onder…

9 maanden geleden

Wij hebben vorig jaar 'functionele dingen' gevraagd. We hebben specifiek aan bijvoorbeeld mijn zus en vader een zonnebril gevraagd en een badponcho. Daar gingen ze mee akkoord. Dat hebben wij gekocht en zij zouden betalen. Uiteindelijk vonden ze dat toch niet leuk en kwam iedereen met een eigen kado aan 😅. Dit jaar maar een verlanglijstje maken met speelgoed waarvan we zeker weten dat hij het leuk vindt. En een groter kado vragen waar meerdere aan mee kunnen betalen. Dan krijg je in ieder geval niet heel veel. Waarschijnlijk vinden mensen het zielig, of vinden ze het nergens op slaan om een klein kind geen speelgoed kado te geven. Misschien zijn wij daar ook wat te ver in gegaan.

9 maanden geleden

Dankjewel allemaal! Ik heb ondertussen met schoonzus afgestemd dat ze geld geven;) dat vind ik prima. Ook heb ik voor volgend jaar al aangegeven dat ik het leuk vind als ze allemaal één onderdeel van n groter cadeau willen geven (voor m’n dochtertje n buitenkeuken dan, met oude pannetjes en bestekjes van de kringloopwinkel) zoiets. Daar reageerden de meesten wel positief op;) met verdere uitleg snappen ze het toch best goed in mijn familie!

8 maanden geleden

Ik zou ook altijd graag iets geven, al is het een stickervel. Als ik zie hoe blij ze is dat ze iets mag uitpakken. Ze heeft gister ook elastiekjes gekregen waar ze heeel blij mee is. Dus je kan anders aangeven doe iets kleins wat praktisch is? Mijn zus geeft bv een middag monkeytown cadeau (kwalitijd) en oma schoenen, dit vind ik zelf top cadeaus. En mijn moeder een fietsbel van de lidl met konijn en geld. Van ons kreeg ze een tweedehands roze fiets (opgeknapt). Met andere vrienden doen we ook geen cadeaus maar 1x naar een pretpark voor alle verjaardagen. Of zoals je al zei; sparen voor een groot cadeau. Zou het bespreekbaar maken, maar ik kom ook niet graag met lege handen.

8 maanden geleden

Lijstje maken. Ik doe dat ook al tijd

8 maanden geleden

Lekker laten gaan of een verlanglijstje online maken waarin jij de cadeaus zet zodat mensen kunnen kiezen?