17 Reacties

2 jaar geleden

Kunstvoeding blijven geven? En misschien de kunstvoeding mengen met andere melk, zodat hij langzaam kan wennen aan een nieuw smaakje melk.

2 jaar geleden

Geef nog steeds opvolgmelk nr 3... Vandaag weer melk geprobeerd maar hij begint er gelijk van te kokhalzen

2 jaar geleden

Hier een kind met koemelkallergie, die krijgt alleen rijstemelk en nog steeds borstvoeding...verder helemaal geen melkproducten. Zolang je let op vit D (druppel) en calcium inname kan het volgens mij niet zoveel kwaad.

2 jaar geleden

Wij hebben de opvolgmelk met steeds meer melk omgebouwd.

2 jaar geleden

Reactie op Corin

Wij hebben de opvolgmelk met steeds meer melk omgebouwd.
We geven hem alleen savonds nog een flesje en overdag drinkt hij uit bekers en eigenlijk al een aantal maanden geen opvolgmelk meer overdag. Ik ga het wel proberen om wat te mengen, misschien bij het ontbijt morgen eens proberen. Goede tip wel! Misschien is de overgang wel te groot qua smaak.

2 jaar geleden

Reactie op LauraHM85

Hier een kind met koemelkallergie, die krijgt alleen rijstemelk en nog stee ...
Dat lijkt mij dus ook! En toch lees je overal dat je voldoende zuivel "moet" geven 😅

2 jaar geleden

Ik zou m als hij nog gek is op opvolgmelk gewoon blijven geven. Mijn dochter dronk dit heel lang zelfs nr 5 nog tot haar 4de . En ze lust gewoon melk als het moment daar is.

2 jaar geleden

Onze dochter krijgt sochtends en savonds nog een flesje van 120 ml Hero 2. Verder is ze ook niet dol op melk, dus hebben we eerst 75 om 75 ml drinkyoghurt/melk gedaan. Dit later veranderd naar 50 om 100 ml gedaan en daar blijven we een beetje op hangen momenteel. Maar gaat erg goed.

2 jaar geleden

Reactie op Mamma4kids

Ik zou m als hij nog gek is op opvolgmelk gewoon blijven geven. Mijn dochte ...
Wij geven door darmproblemen nutrilon omneo. Daar is na nr. 2 helaas geen opvolgmelk van. We zij dus een beetje gebonden aan de nr. 2 maar houden dit savonds voorlopig nog even in stand

2 jaar geleden

Reactie op MammiVanMees

Wij geven door darmproblemen nutrilon omneo. Daar is na nr. 2 helaas geen o ...
Als ik jouw was bleef ik hier lekker op zolang hij dit nog wil, het kan geen kwaad. Ik heb altijd zoiets van, als dit werkt waarom niet toch? Gebonden? Nee het werkt gewoon. Zo krijgt je kindje toch iets goeds binnen. Niet gaan martelen. Er zijn zoveel adviezen en richtlijnen. Dit werkt gewoon voor jouw kindje.

2 jaar geleden

Heb dit van vriendinnen ook gehoord, karnemelk vinden veel kindjes lekkerder dan gewone melk.. het lijkt qua smaak meer op yoghurt. Anders zouden plantaardige alternatieven ook nog een optie kunnen zijn?

2 jaar geleden

Mochten er meer dit "probleem" krijgen: wij gebruiken nu nitrilon dreumesmelk nr.4 - deze lijkt het meest op de omneo flesvoeding die hij krijgt. Dan mengen we way vers fruit erbij voor een "milshake" en dat vindt hij heerlijk!!

2 jaar geleden

Reactie op MammiVanMees

Wij geven door darmproblemen nutrilon omneo. Daar is na nr. 2 helaas geen o ...
Lekker op nr 2 blijven. Een hele tijd terug is er toen bij keuringsdienst van waarde op televisie geweest dat alles wat na nr 2 komt gewoon het zelfde is als nr2, ze voegen er per nr alleen maar extra suiker aan toe zodat je kindje hun andere zoete drankjes lekker gaat vinden.

2 jaar geleden

Domme vraag misschien maar maak je de melk warm? Hier drinkt hij het koud zeker niet, alleen karnemelk, maar warme melk wel

2 jaar geleden

Onze dochter lust ook geen melk en drinkt daarbij ook nog eens slecht. Daarom geven we haar nu 's ochtends Brinta. Gaat 250 ml melk doorheen. Zo twee vliegen in een klap, en ze krijgt melk binnen en gelijk wat vocht. Ze vindt het heerlijk! Ze is overigens 14 maanden.

2 jaar geleden

Mijn zoontje eind deze maand 15 maanden. Drinkt ook niet uit een fles dus verwerk alles in papjes. Hij krijgt havermelk i.v.m koemelk

2 jaar geleden

Reactie op 2345

Domme vraag misschien maar maak je de melk warm? Hier drinkt hij het koud z ...
Geen domme vraag! Hebben we ook geprobeerd; warm, koud, "lauw" maar ook volle, halfvolle, magere en zelfs karnemelk 😅 gelukkig nu dus een succes met dreumesmelk vN nutrilon (pak) en dan mengen met een drupje fruit/diksap