Geen melk lusten

MammiVanMees
één maand geleden
Volgen
Hi allemaal! Onze zoon, 14 maanden, lust dus geen melk. We hebben alles geprobeerd om de flessen (nutrilon omneo) op te volgen; magere melk, halfvolle melk, volle melk, houdbare en verse, warm en koud en nu dus zelfs "dreumesmelk." Hij vind het echt niet lekker en spuugt het gelijk uit. Het is hierdoor vrij lastig om aan z'n zuivelinname te komen. We proberen nu op een van z'n broodmaaltijden zuivelspread (dat lust hij wel) en smiddags en (soms) als toetje een bakje kwark/yoghurt. Omdat op het KDV geen yoghurt/kwark smiddags wordt gegeven en bij opa/oma (3 dagen per week)dat ook lastiger is doen we voor 't slapen gaan nog een klein flesje geven (90+3 schepjes) en dit wel Elke dag nog. In t weekend zijn we vaak weg en heb ik ook niet altijd kwark/yoghurt mee. We hebben wel een paar keer optimel 0% gegeven maar dit lijkt me op deze leeftijd niet de bedoeling. Zijn er meer ouders die dit herkennen bij hun kind? En hoe hebben jullie dit opgelost? Mijn vriend luste vroeger ook geen melk en nu ook nog niet dus hij heeft het niet van een vreemde 😅
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
17 reacties
Marije1819
één maand geleden
Kunstvoeding blijven geven? En misschien de kunstvoeding mengen met andere melk, zodat hij langzaam kan wennen aan een nieuw smaakje melk.
  • Rapporteren
Sansje
één maand geleden
Geef nog steeds opvolgmelk nr 3... Vandaag weer melk geprobeerd maar hij begint er gelijk van te kokhalzen
  • Rapporteren
LauraHM85
één maand geleden
Hier een kind met koemelkallergie, die krijgt alleen rijstemelk en nog steeds borstvoeding...verder helemaal geen melkproducten. Zolang je let op vit D (druppel) en calcium inname kan het volgens mij niet zoveel kwaad.
  • Rapporteren
Corin
één maand geleden
Wij hebben de opvolgmelk met steeds meer melk omgebouwd.
  • Rapporteren
MammiVanMees
één maand geleden
Reactie op Corin
Wij hebben de opvolgmelk met steeds meer melk omgebouwd.
We geven hem alleen savonds nog een flesje en overdag drinkt hij uit bekers en eigenlijk al een aantal maanden geen opvolgmelk meer overdag. Ik ga het wel proberen om wat te mengen, misschien bij het ontbijt morgen eens proberen. Goede tip wel! Misschien is de overgang wel te groot qua smaak.
  • Rapporteren
MammiVanMees
één maand geleden
Reactie op LauraHM85
Hier een kind met koemelkallergie, die krijgt alleen rijstemelk en nog steeds borstvoeding...verder helemaal geen melkproducten. Zolang je let op vit D (druppel) en calcium inname kan het volgens mij niet zoveel kwaad.
Dat lijkt mij dus ook! En toch lees je overal dat je voldoende zuivel "moet" geven 😅
  • Rapporteren
Mamma4kids
één maand geleden
Ik zou m als hij nog gek is op opvolgmelk gewoon blijven geven. Mijn dochter dronk dit heel lang zelfs nr 5 nog tot haar 4de . En ze lust gewoon melk als het moment daar is.
  • Rapporteren
Jaimy Weterings
één maand geleden
Onze dochter krijgt sochtends en savonds nog een flesje van 120 ml Hero 2. Verder is ze ook niet dol op melk, dus hebben we eerst 75 om 75 ml drinkyoghurt/melk gedaan. Dit later veranderd naar 50 om 100 ml gedaan en daar blijven we een beetje op hangen momenteel. Maar gaat erg goed.
  • Rapporteren
MammiVanMees
één maand geleden
Reactie op Mamma4kids
Ik zou m als hij nog gek is op opvolgmelk gewoon blijven geven. Mijn dochter dronk dit heel lang zelfs nr 5 nog tot haar 4de . En ze lust gewoon melk als het moment daar is.
Wij geven door darmproblemen nutrilon omneo. Daar is na nr. 2 helaas geen opvolgmelk van. We zij dus een beetje gebonden aan de nr. 2 maar houden dit savonds voorlopig nog even in stand
  • Rapporteren
Mamma4kids
één maand geleden
Reactie op MammiVanMees
Wij geven door darmproblemen nutrilon omneo. Daar is na nr. 2 helaas geen opvolgmelk van. We zij dus een beetje gebonden aan de nr. 2 maar houden dit savonds voorlopig nog even in stand
Als ik jouw was bleef ik hier lekker op zolang hij dit nog wil, het kan geen kwaad. Ik heb altijd zoiets van, als dit werkt waarom niet toch? Gebonden? Nee het werkt gewoon. Zo krijgt je kindje toch iets goeds binnen. Niet gaan martelen. Er zijn zoveel adviezen en richtlijnen. Dit werkt gewoon voor jouw kindje.
  • Rapporteren
AUGBABY27
één maand geleden
Heb dit van vriendinnen ook gehoord, karnemelk vinden veel kindjes lekkerder dan gewone melk.. het lijkt qua smaak meer op yoghurt. Anders zouden plantaardige alternatieven ook nog een optie kunnen zijn?
  • Rapporteren
MammiVanMees
één maand geleden
Mochten er meer dit "probleem" krijgen: wij gebruiken nu nitrilon dreumesmelk nr.4 - deze lijkt het meest op de omneo flesvoeding die hij krijgt. Dan mengen we way vers fruit erbij voor een "milshake" en dat vindt hij heerlijk!!
  • Rapporteren
Carolien6789
één maand geleden
Reactie op MammiVanMees
Lekker op nr 2 blijven. Een hele tijd terug is er toen bij keuringsdienst van waarde op televisie geweest dat alles wat na nr 2 komt gewoon het zelfde is als nr2, ze voegen er per nr alleen maar extra suiker aan toe zodat je kindje hun andere zoete drankjes lekker gaat vinden.
  • Rapporteren
2345
één maand geleden
Domme vraag misschien maar maak je de melk warm? Hier drinkt hij het koud zeker niet, alleen karnemelk, maar warme melk wel
  • Rapporteren
Renske20
één maand geleden
Onze dochter lust ook geen melk en drinkt daarbij ook nog eens slecht. Daarom geven we haar nu 's ochtends Brinta. Gaat 250 ml melk doorheen. Zo twee vliegen in een klap, en ze krijgt melk binnen en gelijk wat vocht. Ze vindt het heerlijk! Ze is overigens 14 maanden.
  • Rapporteren
Mama1998boy
één maand geleden
Mijn zoontje eind deze maand 15 maanden. Drinkt ook niet uit een fles dus verwerk alles in papjes. Hij krijgt havermelk i.v.m koemelk
  • Rapporteren
MammiVanMees
één maand geleden
Reactie op 2345
Domme vraag misschien maar maak je de melk warm? Hier drinkt hij het koud zeker niet, alleen karnemelk, maar warme melk wel
Geen domme vraag! Hebben we ook geprobeerd; warm, koud, "lauw" maar ook volle, halfvolle, magere en zelfs karnemelk 😅 gelukkig nu dus een succes met dreumesmelk vN nutrilon (pak) en dan mengen met een drupje fruit/diksap
  • Rapporteren