20 Reacties

2 jaar geleden

Toevoeging: misschien ben ik wel erg overdreven ofzo maar het maakt me echt chagerijnig.

2 jaar geleden

Toevallig liep ik gisteren in een winkel met mijn zoontje in de buggy en we moesten een gangpad in waar een oudere vrouw liep. Ze keek de buggy in en begon wat te kletsen naar hem en later aaide ze zomaar z'n wangen en over zn hoofdje dat ik ook dacht uh wat doe je ? Je bent een wild vreemde dan ga je toch niet zomaar aan een wild vreemde baby zitten... Ik ben maar snel een ander gangpad in gegaan🤭

2 jaar geleden

Heel herkenbaar! Ik word er ook al helemaal kriegel van als we ergens heen gaan of visite krijgen. Ik baal daar zo van, je ziet dat ze het niet leuk vind, maar toch blijven ze maar doorgaan!! En wij zitten savonds met een overprikkeld kind. Ik weet ook niet goed hoe we er wel mee om moeten gaan, want ik wil mij niet voor de tijd al druk maken voordat we ergens naar toe gaan of dat er mensen komen.

2 jaar geleden

Ja hier ook wordt er gek van ook dat ze net doen alsof t een hond is ..geef s n kusje / knuffel zeg dankjewel pffff doet toch geen trucjes op commando .ok dankjewel zeggen als je iets krijgt is goed maar niet vergeten dat ie pas 1 jaar is 😉

2 jaar geleden

Vind het ook vervelend 🙈 Als zij het wilt prima maar als ze het moe is, is dat ook zo. Als ze dan niet stoppen wordt ze kribbig en is het een ambetant kind 😅 Ik neem ze gewoon dicht tegen mij aan dan merk ik dat het stopt en dat vindt het mama's kindje hier goed 😂

2 jaar geleden

Punt 1 niet iedereen is assertief genoeg om zijn mening uit te spreken en dat is ok. Punt 2 sommige mensen hebben een sterke persoonlijkheid en luisteren niet als je iets zegt omdat ze enkel kijken naar wat zij fijn vinden. Punt 3 je zegt u kind niet mee nemen naar dat soort feestjes? Ik neem mijn kind overal mee naartoe. Heb haar niet op de wereld gezet om bij de minste gelegenheid thuis te laten omdat een ander zijn grenzen niet kent 😂

2 jaar geleden

Heel eerlijk denk ik precies het zelfde🙊 Vooral bij mijn schoonfamillie zijn ze er zo erg in, zelf ben ik peronsoonlijk echt niet zo en denk ook altijd hoe zou jij je voelen als een wild vreemde zo raar voor je gaat zitten en je gaat aanraken, buiten dat nu met corona vind ik het ook gauw vies😂 Mijn zoontje moet sws bij mensen eerst even wennen dus als je hem heel enthousiast gaat benaderen en laat staan aanraken ben je bij hem aan het verkeerden adres en moet ik hem erg troosten… Ik heb ook snel dat ik het niet meteen aangeef en later dan gemeen uit de hoek kan komen maar jaa het is jouw kind dus als jij het niet wilt, mensen moeten beter nadenken en misschien aan het kind en moeder der gezicht aflezen dat ze het niet willen hoe moeilijk is dat nou🤷🏼‍♀️ Lang verhaal kort, ik begrijp je frustratie 🤣

2 jaar geleden

Oja ook zoiets wat ik vervelend vind bij verjaardagen is oudere kinderen die willen dan dol graag spelen met mijn zoontje. Maar dat gaat vaak niet goed… Willen ze over en weer hem gaan optillen want o hij is zo schattig en dat vind hij natuurlijk niet zo leuk en dan ben ik de boeman omdat ik moet zeggen niet zo verstandig… Waar zijn dan die ouders denk ik dan😅

2 jaar geleden

hoi Allemaal, Als je het niet met iemand eens bent, kan je dat ook aardig zeggen. Je mag hier altijd je mening geven, maar laat je oordeel achterwege. Ik verwijder de off topic discussie waarbij over en weer sneren worden uitgedeeld. Nergens voor nodig, lijkt mij😊 Iemand een tip geven hoe jij het zou doen of hoe ze het aan kan pakken, heeft de ander denk ik meer aan 😊 Je mag altijd je menig geven, maar dit is niet altijd nodig. Vraag jezelf af: heeft de ander hier iets aan? Zo niet: dan kan je het soms beter niet plaatsen. Fijne avond!

2 jaar geleden

Ooohh ja heel vervelend! Hier heeft een vrouwtje een keer spontaan mijn zoontje opgetild toen die nog een paar jaar jonger was. Ik dacht ook e het van wtf! Wat doe jij, zet mijn kind neer en blijf er met je poten vanaf.. dus ik pakte m af en zette hem op de grond. Ik snap dat kinderen schattig zijn en vooral kleintjes die nog niet zo klein zijn en al lopen, (mijn zoontje was volgensmij nog niet eens 2 jaar) maar dit soort dingen doe je niet.

2 jaar geleden

Ik laat me zoontje nog door niemand vasthouden dan ik, de papa natuurlijk en me moeder. Reden= heel veel drama gemaakt toen ik zei wil wachten met 4 maanden, en door alle ruzies en gedwongen gevoel die ik telkens kreeg nog steeds niet gedaan. Ik heb er ook geen moeite mee, want ik leef me eigen leven met me kindjes die dolgelukkig zijn en dat is wat telt voor mij. Wat een ander daarvan vind zal een worst wezen. Lekker doen wat jij als moeder voor je kind wilt doen, al wil je wel of niet of vind je wel erg of niet erg. Zolang jij je als moeder er oke bij voelt, is het goed. Zo niet dan moet een ander daar maar rekening mee houden. Ik dacht altijd: ik ben geen draagmoeder dat ik 9 maanden lang hem gedragen heb. Niemand die het overnam of begreep, en dan moet ik wel rekening houden omdat andere het zo erg vinden dat hij niet vastgehouden word maar ik moet wel depressief ervan worden en hem wel 9 maanden dragen en persen. Nou toen ging er bij mij wat rinkelen haha😂❤. Ik doe het sws pas als mensen me niet het gevoel geven dat het verplicht is, sinds ik zo denk voel ik me ook veel meer op me gemak!

2 jaar geleden

Ik laat me zoontje nog door niemand vasthouden dan ik, de papa natuurlijk e ...
Exact 😅 vind het eenvoudiger om haar naar de onthaalouder te brengen dan naar de grootouders. Altijd willen inmengen in hoe ge u kind opvoed. Gezeur als je aangeeft dat iets niet mag. Bah! Zou de volgende thuishouden tot hij of zij naar de kleuterschool gaat om niet altijd dat gezeur te moeten hebben!

2 jaar geleden

Reactie op Cs1993

Exact 😅 vind het eenvoudiger om haar naar de onthaalouder te brengen dan n ...
Ja snap je! Niet normaal gewoon, die gevoel herken ik echt. Zou nog zelfs de kdv mevrouw meer vertrouwen dan bepaalde dichtbijzijnde personen. Komt vooral omdat ze dan altijd maar een mening hebben, en denken oh ik weet wel beter. Als men gwn normaal deed en accepteerde dat ik me zoontje pas met 16 weken wou laten vasthouden was er niks aan de hand. Maar ik ga echt niet opeens fijn voelen dat men ruzie met me maakt. Me ongelukkig laat voelen zodat ze zelf wel gelukkig zijn en hun zin krijgen. Sorry maar dan ben ik gewoon heel snel klaar daarmee haha. Is wel extreem in mijn situatie, maar ik moest zo handelen omdat er anders gewoon over mij heen werd gelopen terwijl ik zijn moeder ben!