16 Reacties

4 jaar geleden

Is die koud of warm gerookt? (staat uberhaupt erbij vermeldt?)

4 jaar geleden

Zolang de zalm vers is en dus niet vacuüm verpakt is geweest, (zoals gerookte zalm in de supermarkt) is er niks aan de hand. Zou even overleggen met je visboer. Waarschijnlijk hebben zij niet verpakte gerookte zalm (maar mag dus ook eerder niet verpakt zijn). Succes!

4 jaar geleden

Reactie op Nathaliex3

Zolang de zalm vers is en dus niet vacuüm verpakt is geweest, (zoals gerook ...
Ik eet nu ook gewoon lekker verse zalm van de visboer. Wel even vertellen dat je zwanger bent, krijg je vaak toch een ander stapeltje 😅

4 jaar geleden

Ik zal vooral geen gerookte zalm eten. Ook ivm Listeria bacterie lekker laten staan. Zelfs geen sushi. Kijk voor meer informatie op de zwangerhap app. Er is voor kort, wat in het nieuws was, toch echt een zwangere met miskraam daardoor getroffen.

4 jaar geleden

Goed duidelijk! 🌸

4 jaar geleden

Je kunt plakken gerookte zalm het beste even onder de grill doen. Dan is het prima. Die dunne plakken zijn zo gaar.

4 jaar geleden

Weet iemand of je gerookte zalm wel mag eten als deze ingevroren is geweest?

4 jaar geleden

Reactie op Krieniemienie

Weet iemand of je gerookte zalm wel mag eten als deze ingevroren is geweest ...

4 jaar geleden

Reactie op Toosje1

Je kunt plakken gerookte zalm het beste even onder de grill doen. Dan is he ...
Dat dacht ik ook even in de grill of in de pan...dan bakje de bacteriën ook dood toch?

4 jaar geleden

Reactie op Krieniemienie

Weet iemand of je gerookte zalm wel mag eten als deze ingevroren is geweest ...
Nee, dat mag niet. 🌸 Check anders even zwangerhap app.

4 jaar geleden

Reactie op Ikke85

Dat dacht ik ook even in de grill of in de pan...dan bakje de bacteriën ook ...
Ja zeker. Bij mijn vorige zwangerschap nam ik ook wel eens een pizza met zalm in de pizzeria en dan vroeg ik gewoon of ze de zalm wilde meebakken in de oven en dan was het gaar en alsnog heel lekker!😊

4 jaar geleden

Van de ZwangerHap app 🙌🏼 Ik riskeer zulke dingen liever niet.

4 jaar geleden

Reactie op Snoepertje20

Van de ZwangerHap app 🙌🏼 Ik riskeer zulke dingen liever niet.
Zo is het! Ik had er eerder ook al een zwangerhap foto geplaatst. Better safe than sorry 🌸

4 jaar geleden

Ik hou van gerookte zalm en sushi maar sinds ik zwanger ben denk ik er niet eens aan, als je dat eet weet dan dat je je eigen kind kan vermoorden (zo denk ik dan) als je echt graag een kind wil dan zet je alles ervoor aan de kant 😍

4 jaar geleden

Ik heb een oud collega die nu in een viswinkel werkt waar ze zelf de zalm vers roken. Deze mag ik wel eten omdat listeria geen kans heeft. Ik moet ff appen als ik langs wil komen dan houd ze wat verse zalm achter. Heel erg fijn want ben er gek op. Uit de winkel of van mijn lokale visboer eet ik geen gerookte zalm.

4 jaar geleden

Ik heb het toch maar even veranderd naar n ander gerecht...