Gewentensvraag

Linn2626
één maand geleden
Volgen
Ik heb even jullie hulp nodig. Onze zoon is 14 maand en nooit ziek geweest. Ik heb hem in corona tijd wel een paar keer thuis moeten houden door diarree en verkoudheid. Dit deed ik met liefde en ik nam een dag vrij. Ik werk volledig thuis (wel in loondienst) en mijn man is al naar het werk als wij wakker worden en er dus achter kwamen dat hij niet fit genoeg was voor het kdv. Ik werk 80÷, hij 90÷ en inkomens zijn nu gelijk. O.b.v. fulltime verdien ik dus iets meer. De laatste keer dat ik vrij nam voor mijn zoon heb ik aangegeven dat het de volgende keer wel echt mijn man zijn beurt is. Nu is onze zoon ziek en moeten we hem morgen thuis houden denk ik. Echter, nu gaat mijn man dus oplossingen zoeken bij mijn ouders en zijn ouders omdat het niet uitkomt op het werk. Onze ouders passen beiden al een dag in de week op en ik vind het persoonlijk onze verantwoordelijkheid als onze zoon ziek is, zeker omdat ik me kan voorstellen dat hij gewoon graag bij 1 van ons is. Hij is het niet met me eens en denkt dat onze zoon prima naar opa en oma kan. Ik vind dat opa en oma in het uiterste geval ingeschakels moeten worden, maar het lijkt alsof mijn man echt nooit kan. Wat vinden jullie, verder zeuren dat hij vrij moet, of ben ik onredelijk. Zijn baan is echt niet super uniek of bijzonder.
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
5 reacties
Mama1998boy
één maand geleden
Denk dat dit bij de meeste mannen wel is hoor. Hun ding is altijd belangrijker haha
  • Rapporteren
Tyanne90
één maand geleden
Mijn man heeft soms een beetje moeite met onze zoon troosten. Dus het klinkt heel lullig, maar als hij ziek is, breng ik hem liever naar opa en oma als dat hij thuis bij papa blijft. (Als er niks aan de hand is gaat het trouwens wel goed met papa hoor 🙈) En anders blijf ik thuis. Maar als er geen issues zijn, dan zou ik zeggen dat papa ook prima zo’n dag kan pakken 😉 Een ziek kind komt nooit uit op het werk…
  • Rapporteren
Mc43
één maand geleden
Zeker niet onredelijk van je. Je man kan echt wel een keer een vrije dag opnemen 🙄 Misschien deze keer laten gaan maar duidelijk aangeven dat je van hem dezelfde commitment verwacht als jij geeft, dus dat hij de volgende keer vrij kan nemen.
  • Rapporteren
Mama222
één maand geleden
Hier wel eens dezelfde discussie. Sterk argument vind ik ook nog eens dat je opa en oma niet onnodig wil aansteken of besmetten met de ziekte van het kind.
  • Rapporteren
Issi
één maand geleden
Hier het zelfde gedoe. Gelukkig is ons meisje zelden ziek maar ik ben het met je eens. Als je kind ziek is dan zorg je daar zelf voor afwisselend tussen de ouders. En stel dat het een keer echt niet uitkomt bij de ouder die aan de beurt is vanwege een bijzondere werkgebeurtenis dan is dat oké....maar de standaard naar mijn idee is dus wisselend tussen ouders bij een ziek kind.
  • Rapporteren