33 Reacties
4 jaar geleden
Hier nog een kleintje van 17 maanden en een kleine 9 kilo. Zij is met 2,5kg geboren en groeide altijd al op de -2 en daarom maken ze zich hier niet zoveel zorgen. Bij 15 maanden ben ik gestopt met borstvoeding en toen is ze wel veel afgevallen, maar daarna ging ze pas echt goed eten.
Bij mijn eerste, ook een kleintje, maakte ik mij veel zorgen, maar merk nu dat hoe minder ik er mee bezig ben, hoe beter ze eten!
4 jaar geleden
Onze dochter laatst gemeten op 13maand was toen 78cm en 11kg. Nu 1,5jaar maar nog niet gemeten. Ik denk wel dat je niet zo mag vergelijken, belangrijkste is dat ze hun curve blijven volgen (onze dochter was al 4kg bij geboorte dus logisch dat ze nu ook nog genoeg babyvet heeft :p). Ik heb een leuke app hiervoor ‘growth’. Zo zie je al ze hun curve blijven volgen..
4 jaar geleden
Op 1 maand 4,5 cm gegroeid is echt wel niet mogelijk. Dan hebben ze haar helemaal niet goed gemeten hoor.
Goh, en dat gewicht ja, in hun eerste maanden ga je idd op elke gram letten, maar nu toch helemaal niet meer.
En misschien was het in december met een gevuld buikje en was ze nu leeg, dat scheelt sowieso een paar 100 gram hé.
Ik heb altijd thuis zelf gewogen, had een huurweegschaal omdat zoontje in het begin wat problemen had. Ik woog hem vroeger dan altijd in de ochtend voor zijn eerste fles. De weegschaal heb ik onlangs weg gedaan, ik zet hem nu op de gewone weegschaal.
Zijn lengte meet ik door hem tegen de muur te zetten en dan latje op zijn hoofd en streepje op de muur.
Hij is 17 maand, weegt ongeveer 10,8 kg en is 83,5 cm.
Hij is lang en smal.
4 jaar geleden
Reactie op Marcia81
Onze dochter is 18 maand. Laatste keer bij cb (december) was ze 12 kilo en ...
Onze dochter is woensdag 18 maanden en was de laatste keer 12 kilo en 79 kilo en inmiddels denk al weer wat groter maar nog we 12 kilo ze heeft nu maatje 92
4 jaar geleden
4,5 cm in een maand tijd is idd wel erg veel, wat al eerder gezegt is in de reactie, klopt de lengte wel?
Is je kindje misschien afgelopen maand ziek geweest?
mijn dochtertje is erg licht zij weegt 8,3 kilo bij een lengte van 77 cm
maar heeft altijd al op de -2,5 gezeten en ik loop dan ook bij een dieetiste.
Soms buigt ze wat af en dan inene zit ze weer op het lijntje..
4 jaar geleden
Reactie op Carolien6789
4,5 cm in een maand tijd is idd wel erg veel, wat al eerder gezegt is in de ...
Ja lengte klopt. Heb er bij beide metingen bij gestaan en heb niks anders gezien dat gemeten is. De schoenmaat van onze dochter was ook in 7 weken tijd 2 maten gegroeid dus denk dat ze qua lengte groeispurt heeft. Wat doen ze bij de diëtist bij een dreumes?
4 jaar geleden
Reactie op Mmmh
Ja lengte klopt. Heb er bij beide metingen bij gestaan en heb niks anders g ...
mijn dochter eet zeer slecht, ik weet niet hoe jouw kindje eet verder?
maar haar gewicht is echt zo laag door slecht eten en drinken.
Zij krijgt verijkte toetjes, verijkte opvolgmelk nog en extra drinkvoeding maar eigenlijk moet ze van dit alles niets weten..
4 jaar geleden
Reactie op Mmmh
Ja lengte klopt. Heb er bij beide metingen bij gestaan en heb niks anders g ...
mogelijk is haar gewicht achter gebleven in die groeispeurt, gewicht is nagenoeg het zelfde gebleven. Maar door haar lengte wijkt ze mogelijk af van de curve, misschien trekt dit in de komende weken weer bij?
4 jaar geleden
Reactie op Carolien6789
mijn dochter eet zeer slecht, ik weet niet hoe jouw kindje eet verder?
maar ...
Onze meid eet erg veel en erg goed. Echter ook een heel actief meisje wat nu goed en veel loopt sinds ander halve maand. Onze dochter heeft koemelk allergie dokter adviseert opgeklopte slagroom door haar eten, en bijv fristi maar dat kan dus niet..
4 jaar geleden
Reactie op Mmmh
Onze meid eet erg veel en erg goed. Echter ook een heel actief meisje wat n ...
Je zou voor 1x een dieetiste kunnen raadplegen om is een goede vervanger voor de frist en de opgeklopte slagroom te kunnen vinden. Zij kunnen met je meedenken en alle voeding die zij binnen krijgt is berekenen. Hierdoor kun je misschien wat gerichter voeding geven en houd dan ook meteen rekening met haar allergie
4 jaar geleden
Reactie op Carolien6789
Je zou voor 1x een dieetiste kunnen raadplegen om is een goede vervanger vo ...
Ja dit moest ook van de kinderarts. Ik moest zelf bellen voor een afspraak. Maar nu weer te horen gekregen dat ik moet wachten tot ik wordt opgeroepen. We hebben de soja varianten in huis gehaald. Die mag ze wel.
4 jaar geleden
Hier is ze 17,5 maanden en 11,4 kilo. Lengte weet ik niet. Postuur is normaal, ze oogt normaal. Een actieve en vrolijke dame. Hier hebben we het ook een keertje gehad dat ze was afgevallen, ze was toen meerdere keren ziek geweest. Toen hebben we haar 2 weken later weer gewogen en gemeten en toen ging het weer gewoon de goede richting op. Afvallen kan maar een rekenfoutje of meetfoutje kan ook. Je zegt zelf dat ze goed eet. Gewoon over 2 weken weer laten wegen en meten en kijken of het de goede kant op gaat. Elke kindje groeit anders, dat kun je zien in de comments... de een weegt met 17 maanden 9 kilo en de ander bijna 12 kilo. Laat je niet gek maken 🙂❤