12 Reacties

3 jaar geleden

Een vriendin van mij adviseerde om geen verduisterende gordijnen te nemen. Als je kindje een keer ergens anders moet slapen kan dat een probleem zijn. Het is erg fijn als je baby ook in een lichtere omgeving in slaap kan vallen. Heb er zelf nog geen ervaring mee. Ben in augustus uitgerekend, maar ik ben wel van plan daar rekening mee te houden. Hopelijk heb je er wat aan.

3 jaar geleden

Wij hebben wel verduisterende gordijnen gedaan op de eerste babykamer. En gaan dat op de tweede gewoon weer doen. We hebben ook precies lantaarnpaal voor der kamer anders is het zo licht 😅

3 jaar geleden

Wij hebben verduisterend rolgordijn en gordijnen die licht doorlaten. Kunnen beide dicht, maar ook alleen de gordijntjes :)

3 jaar geleden

Of gewoon een verduisterend rolgordijn en niet verduisterende overgordijnen (of andersom) dan kun je er nog mee spelen.

3 jaar geleden

Wij hebben wel verduisterende gordijnen genomen. Zeker in de zomer is dat toch wel lekker. En overdag kan je ze een stukje openlaten om toch licht door te laten. Maar je slaapt toch rustiger en dieper in een donkere kamer.

3 jaar geleden

Reactie op Mirella-Henny

Een vriendin van mij adviseerde om geen verduisterende gordijnen te nemen. ...
Hoi, goede tip van je vriendin. Mijn dochter die slaapt alleen als het echt donker is (haar nachtrust) Maar sliep haar dutje ook wanneer het daglicht was. Je kunt een kind het verschil aanleren als je wil. Tenzij je voor iedere dutje ook je kind in bed legt en de gordijnen elke keer sluit. Dit deden wij dus niet. Overdag geen gordijnen, s avonds alles dicht. Ze heeft heel snel een hele goede lange slaapritme gekregen. Momenteel hebben wij houten jaloezieën. Deze schijnen helaas door. Hierachter komt nog een verduisterende rolgordijn of een rolluik.. iig iets wat het donker maakt en houd als het nodig is. Trouwens wat ik zei is ook handig met de nachtrust de rolgordijnen in de zomer wanneer het heel laat donker word 🤪

3 jaar geleden

Wij hebben voor de eerste verduisterende gordijnen gedaan. Overdag deed ik ze niet dicht. Zodat hij wist wat het verschil was tussen dag en avond. Bij ons 2e kindje hebben we dezelfde gordijnen. Hij slaapt nog steeds overal of het nu donker is of niet. Dus kijken wat je zelf het fijnste lijkt.

3 jaar geleden

Wij hebben verduisterende plissé gordijnen. Vinden we ook wel fijn omdat hier de zon op staat en wordt het erg warm op de kamer in de zomer. Hebben ook overgordijnen maar dat is meer ter aankleding.

3 jaar geleden

Reactie op Mirella-Henny

Een vriendin van mij adviseerde om geen verduisterende gordijnen te nemen. ...
Gaan wij inderdaad ook doen. We hebben nu jaloezieën die houden het licht redelijk tegen maar zeker niet geheel. Dit omdat ik zelf echt alleen in het donker kan slapen (verduisterende gordijnen). Dit terwijl mijn moeder mij vroeger zonder verduisterende gordijnen liet slapen als baby, maar wel toen ik ouder werd! Wil voorkomen dat ons kindje het zelfde krijgt en dus nergens kan logeren later dus meteen vanaf baby gaan wij het aanleren. Heb daar zelf echt enorm veel last van gehad vroeger (als tiener), iedereen sliep altijd bij mij ipv ik bij hun en anders lag ik de gehele nacht wakker en werd ik er niet gezelliger op 😂!

3 jaar geleden

wij hadden bij onze eerste zulke gordijnen. ik vond ze echt super schattig😍 dit was dan wel in combinatie met een rolluik die overdag op kiertjes stond en snachts volledig dicht. Nu krijgen we morgen de sleutel van ons nieuwe huis en ik heb nog geen idee wat ik met de de kinderkamers ga doen😰 (ook niet de vloer of muren)

3 jaar geleden

Ik wil me juist gaan verdiepen in gordijnen die zo goed mogelijk zonwerend werken. Wij hebben zelf een verduisterend rolgordijn op de slaapkamer, maar hoop eigenlijk nog iets te vinden dat nog meer warmte tegen kan houden. Tips zijn welkom!

3 jaar geleden

Wij hebben verduisterende rolgordijnen. Meteen voor gekozen toen we die destijds voor ons huis uitkozen op die kamer, met het idee dat het qua koelte maar ook in de zomer met een kleintje fijn is als je het goed donker kunt maken.