33 Reacties

3 jaar geleden

Ben echt een beetje verbaast hoeveel baby’s te klein zijn, volgens mij zijn hierin de afgelopen generatie nogal wat dingen veranderd, als ik kijk naar vroeger waren baby’s gemiddeld véél kleiner, en wij zijn ook allemaal groot geworden! Mijn verloskundige zegt dat de nieuwe inzichten en vele nieuwe controles echt niet altijd positief zijn (wordt vaak sneller ingegrepen, dus minder de natuur zijn gang gelaten, waardoor zwangeren minder ‘zelf’ hoeven doen en er juist daardoor weer complicaties ontstaan). Blijf vertrouwen op jezelf dames! Als er een mooi hartje klopt en een beweeglijk kindje is dan moet je erop vertrouwen dat je kindje het goed doet!

3 jaar geleden

Reactie op Bob1993

Vandaag ook even overvallen met het nieuws dat onze kleine meid aan de klei ...
Zelf was ik ook een klein babytje, 2 weken te laat geboren en iedereen dacht dat ik een veel te vroeg geboren kindje was! Ben nog steeds niet groot met me 1.57 maar het is toch allemaal goed gekomen met me.. mijn babytje wordt dus ook niet groot maar niet zorgelijk de verloskundige zei dat het eerder zorgelijk zou zijn als ik een grote baby kreeg😉

3 jaar geleden

Reactie op Soof30

Zelf was ik ook een klein babytje, 2 weken te laat geboren en iedereen dac ...
Nee precies, voor mijn lengte 171 en mn man 2 meter zal het vast geen kindje van 1.57 worden haha🙈 Maar omdat ik wat langer ben is ze wat aan de kleine kant. Zolang de verloskundige er geen kwaad in ziet blijf ik gewoon lekker rustig☺️

3 jaar geleden

Weet iemand wanneer besloten wordt om een groeiecho te doen? Baby is hier alleen nog gemeten met de termijnecho en de 20 weekse 🤔

3 jaar geleden

Reactie op Kiiirsten

Weet iemand wanneer besloten wordt om een groeiecho te doen? Baby is hier a ...
Ik werd doorgestuurd omdat de verloskunde me baarmoeder tr klein vind. Moet nu morgen nog in t ziekenhuis een echo maken gllk beweegy ze wel goed en zijn de hersenactiviteiten goed en de omtrek buikje ook

3 jaar geleden

Reactie op Kiiirsten

Weet iemand wanneer besloten wordt om een groeiecho te doen? Baby is hier a ...
Als je baarmoeder hoger is dan het termijn of lager is dan het termijn. Dat checken ze steeds met je controles. Buik voelen.

3 jaar geleden

Reactie op Kiiirsten

Weet iemand wanneer besloten wordt om een groeiecho te doen? Baby is hier a ...
Bij mij doen ze het om medische redenen. Ik heb diabetes. Ze willen in de gaten houden of de kleine niet te snel groeit of te zwaar wordt

3 jaar geleden

Reactie op Kiiirsten

Weet iemand wanneer besloten wordt om een groeiecho te doen? Baby is hier a ...
Ik vroeg me dat ook af, vanaf week 27 gaan ze de groei bijhouden en als ze dan zien dat het ‘afwijkt’ zullen ze het met een echo bekijken. Dat is in iedergeval bij mij gebeurd afgelopen week.

3 jaar geleden

Reactie op Kiiirsten

Weet iemand wanneer besloten wordt om een groeiecho te doen? Baby is hier a ...
Volgens mij is het in NL zo dat er 2 echos echt "verplicht" zijn. De 12 en de 20 weken echo. Overige echo's zijn een cadeautje of om medische redenen. Corona heeft hier niet veel meer mee te maken. Echo's zijn weer toegestaan (ook de niet noodzakelijke bedoel ik dan vooral) Er zijn best veel VK die nog een liggingecho doen na de 20 weken. Dit kun je navragen bij waar je zit?!

3 jaar geleden

Reactie op Mayke89

Als je baarmoeder hoger is dan het termijn of lager is dan het termijn. Dat ...
Ah kijk! Vroeg me het af inderdaad. Heb volgende week weer controle. Elke keer met korte echo wel, maar werd steeds niet gemeten. 🤣

3 jaar geleden

Noi in t ziekenhuis zeiden ze hoofdje is aan de kleine kant en smaller het gewicht is met 27.4 1015 gram en wat ik lees is dat gewoon redelijk goed

3 jaar geleden

Reactie op M19-88

Noi in t ziekenhuis zeiden ze hoofdje is aan de kleine kant en smaller het ...
Ja idd. Dat is toch een mooi gewicht. Die van ons woog vorige week ook met 27.5 830 gram.

3 jaar geleden

Ik ben nu 25 weken. Bij de 20 weken echo bleek de baby bij ons ook aan de kleine kant, richting de onderste lijn van de groeicurve (P5 lijn). Bij 24 weken een extra echo bij verloskundige had en was nog iets gezakt in groei. Dus doorgestuurd naar gynaecoloog. Alles aan de baby is in verhouding en ik voel haar goed bewegen, dus volgens gynaecoloog geen reden tot paniek. Begreep dat het pas onder P3 oppassen wordt. Ik ben wel "overgenomen" door ziekenhuis, dus alle (extra) controles en bevalling worden daar gedaan. Weet je P waardes? Als je de baby goed voelt bewegen zou ik me niet teveel zorgen maken! Beweging wijst op energie die het kindje dan ook heeft om te groeien. Vertrouw er maar op dat ze in het ziekenhuis wel ingrijpen als het nodig is ;)