25 Reacties

3 jaar geleden

Misschien dat het geleidelijk verdwijnt, dus na een paar dagen of een week ofzo? Verder geen ervaring mee, maar misschien dat het dus niet in 1 dag al vermindert maar langzamerhand.

3 jaar geleden

Geef het de tijd

3 jaar geleden

Ik ben nog maar 28 weken en heb hier ook al enkele weken veel last van. De dokters stellen mij gerust want de baarmoederhals verkort niet, maar toch baart het mij ook veel zorgen. Ook als ik fysiek bijna geen inspanningen doe, blijven de harde buiken steeds terugkomen... Sterkte!

3 jaar geleden

Je moet t echt meer tijd geven. Ik heb ook tijdens deze zwangerschap al 2 keer gehad dat ik mezelf echt voorbij gelopen had en de harde buiken maar aanhielden. Kostte me 2 dagen rust en badhangen voor de boel weer kalmeerde.

3 jaar geleden

Ik ben nu 29+4 en heb al zeker 3 weken 's morgens en 's avonds harde buiken.. dit aangegeven bij de VK en die vertelde mij dat het deels met je lichamelijke inspanning te maken heeft maar dat het ook oefening is van je lichaam voor straks als je daadwerkelijk moet bevallen... Zou lekker rustig aan doen en het nog een paar dagen aankijken 🙂

3 jaar geleden

Ook even in de gaten houden of het geen blaasontsteking is. Ik heb dit gehad zonder het door te hebben (je voelt het helaas niet altijd goed aan tijdens een zwangerschap) en lag ineens in het ziekenhuis met nierbekkenontsteking. Verschrikkelijk pijnlijk!

3 jaar geleden

Ik heb al vanaf week 24 regelmatig harde buiken (elk uur minimaal). Nu 30+3 en ik heb ze zeker elk kwartier en soms om de 5 minuten. Ik loop er al zolang mee en nog geen bevalling dus... ja misschien kan ik het rustiger aan doen maar ik bedoel ook te zeggen maak jezelf niet gek.

3 jaar geleden

Reactie op Madelon1990

Ook even in de gaten houden of het geen blaasontsteking is. Ik heb dit geha ...
Hey Madelon, urine is ook gecontroleerd en dat was ook negatief. Denk dat ik gewoon rustig aan moet doen en moet afwachten 😊

3 jaar geleden

Hoi! Hier bijna 29 weekjes onderweg.. en ook de laatste week veel harde buiken. (Gevoel alsof er een skippybal opeens in mijn buik zit).. last van oprispingen, en met vlagen steken vanuit mijn liezen naar mijn rug.. op verzoek van de VK urine weg gebracht en hier zat dus de boosdoener.. een urineweginfectie te broeien😔 nu gestart met een antibioticakuur.. toch denk ik dat met meer rust je harde buiken echt af gaan zakken. Zet hem op!👍🏻🍀

3 jaar geleden

Ik heb het ook gehad en meermaals urine weggebracht. Dat bleek telkens schoon. Je lichaam is gewoon hard op weg naar het einde van de zwangerschap, oefent alvast. In mijn geval had het ook niks te maken met dat ik nog teveel deed, ik doe namelijk bijna niks en krijg al harde buiken. Wat bij mij aanzienlijk helpt is de buikband van cariwell. Je betaalt wel zo'n 40 eu, maar ik heb het idee dat het toch dat stukje extra ondersteuning biedt. Zo'n ding hoef je dus zeker niet alleen aan te schaffen als je last van je onderrug of bekken hebt.

3 jaar geleden

Reactie op marjak

Ik heb het ook gehad en meermaals urine weggebracht. Dat bleek telkens scho ...
Bedankt voor de tip 😊😊

3 jaar geleden

Is er nog iemand bij wie veel harde buiken geassocieerd worden met stress? Ik kreeg van de vroedvrouw de raad om thuis te blijven van het werk om stress te vermijden...

3 jaar geleden

Ik ben deze week voor de helft minder gaan werken omdat ik in de loop van de werkdag steeds meer harde buiken kreeg die uiteindelijk savonds ook aan bleven houden. Best een drukke stressvolle baan.. nu ik 2 dagen maar 50% werk, merk ik duidelijk verschil!

3 jaar geleden

Reactie op noni77

Ik ben deze week voor de helft minder gaan werken omdat ik in de loop van d ...
Neemt iemand dan je werk over...? Als ik naar 50% zou gaan, werk ik enkel mezelf in de problemen want deadlines blijven deadlines...

3 jaar geleden

(wel heel blij dat het voor jou helpt!)

3 jaar geleden

Reactie op Liesp

Neemt iemand dan je werk over...? Als ik naar 50% zou gaan, werk ik enkel m ...
Herkenbaar dit, heb sinds deze week ook last van harde buiken op mijn werk. Maar werk ook sinds 2 weken 4 ipv 5 dagen (vakantiedagen opmaken). Dit geeft alleen ook wel een soort van stress omdat mijn werk/afspraken hetzelfde zijn gebleven en ik dus eigenlijk minder tijd voor mijn eigen deadlines heb. Dit geeft stress, ga er dus ook op letten of ik er komende week weer zo'n last van heb, anders ga ik toch eerder met verlof. Ook al is er nagenoeg niemand om mijn werk over te nemen, uiteindelijk is dat toch het probleem van mijn werkgever, hoe lullig dat ook is voor de klanten van mijn kantoor. Het moet niet ten koste van onszelf gaan.

3 jaar geleden

Reactie op Liesp

Neemt iemand dan je werk over...? Als ik naar 50% zou gaan, werk ik enkel m ...
Ik werk in de zorg (ggz), dus de eerste dag leverde veel stress op. Ik heb een caseload voor 32u, dat past uiteraard niet in 16u. Ik heb gekeken welke dingen afgezegd en uitgesteld konden worden. Veel cliënten gebeld/ laten bellen om uit te leggen en er is gelukkig veel begrip. Daarnaast moet ik alles sowieso overdragen in m’n verlof, dus daar zet ik nu (veel) vaart achter. Onze werkwijze is gelukkig dat we veel met z’n tweeen doen dus bij een aantal zaken kan ik me terugtrekken. Niet ideaal, maar Tis niet anders. Hoe is t bij jou geregeld met je taken als je met verlof gaat dan? Ik denk altijd maar (sinds ik in het verleden een burn-out heb gehad), als ik morgen dood neerval dan lost het zich uiteindelijk ook wel op..

3 jaar geleden

Reactie op noni77

Ik werk in de zorg (ggz), dus de eerste dag leverde veel stress op. Ik heb ...
Ik ben verantwoordelijk voor een team een een budget, en we zitten al sinds begin maart op halftijdse technische werkloosheid, maar alle deadlines (vnl september) zijn ongewijzigd... Ik moet mijn eigen vervanging organiseren, de zomervakanties komen eraan... En ik zie er niet echt meer over... Krijg niet echt steun van bovenaf...

3 jaar geleden

Reactie op Liesp

Ik ben verantwoordelijk voor een team een een budget, en we zitten al sinds ...
Lastig hoor! Maar jij en de kleine zijn het allerbelangrijkst, dus als het je teveel wordt moet je daar als eerste naar handelen lijkt me. Ik moet nu langs de bedrijfsarts vanwege het mindere werken. Mijn ervaring uit het verleden is dat die ook goed meedenken in wat wel/ niet kan en daarin ook bericht doen aan je bedrijf. Dus misschien is dat een idee? En verder vooral grenzen aangeven en delegeren lijkt me.. hoe vervelend ook, jouw gezondheid gaat voor!

3 jaar geleden

Ik zit al thuis sinds halverwege maart vanwege harde buiken. Eerst werd inderdaad ook stress genoemd, maar doe sinds die tijd heel erg rustig aan en nog steeds heb ik veel harde buiken. Volgens mijn verloskundige hoort het bij mijn zwangerschap, een gevoelige baarmoeder. Leuk is anders, maar proberen om er iets van te maken. En inderdaad, je werk heeft het maar voor je op de lossen. Het voelt niet altijd goed, maar je wilt niet dat het ten koste gaat van jezelf of je kindje.