33 Reacties

5 jaar geleden

Hoeveel groente en fruit krijgt ze dan? Hier is de ontlasting wel flink veranderd, maar zeker niet hard..

5 jaar geleden

Hier exact het zelfde verhaal. Zo zielig heb ook niet echt een oplossing...

5 jaar geleden

Reactie op CatAnna

Hoeveel groente en fruit krijgt ze dan? Hier is de ontlasting wel flink ver ...
Ze zit nu ongeveer op 100 gram per vaste voedsel. Banaan en bloemkool geef ik al even niet meer😅

5 jaar geleden

Heb je met pompoen ,peer ,plum geprobeert or met fruit/groente wie heeft goed effect met ontlasting.

5 jaar geleden

Ons zoontje had daar ook soms last van. Dat "klein drupje" olijfolie in de groentenpap mag best veel zijn. Ik verschoot daar ook van. Onze arts spreekt over een eetlepel! Ik gebruik plantaboter en sinds ik er wat meer vetstof in doe, gaat het veel beter! En beginnen met licht verteerbare zaken en kleine porties. Geleidelijk aan opbouwen...

5 jaar geleden

Hier hetzelfde. Wat wij al geprobeerd hebben: - Pruim - Olijfolie door groente - 20cc extra water per fles - Lactulose (via HA) in de ochtendfles Inmiddels zitten we aan de Forlax via de HA. Het wordt nu echt beter, hij hoeft er niet meer voor te persen tot een rood hoofd aan toe. Echter gaat het nog steeds niet van harte. Ik ben inmiddels ook wel radeloos aan het worden.

5 jaar geleden

Reactie op Didi85

Heb je met pompoen ,peer ,plum geprobeert or met fruit/groente wie heeft go ...
Geef u ook water dit is echt nodig wanneer de kleine beginen met hard voeding

5 jaar geleden

Licht verteerbaar volgens onze arts: witloof, courgette, venkel. Raar maar waar!

5 jaar geleden

Ons meisje heeft er ook last van! Maar wat wel helpt is als ik haar dan een aantal keer pruimen geef. Daar komt het steeds wel weer goed van ‘los’:

5 jaar geleden

Ja dit probleem heb ik ook sinds vorige week. En dan elke keer een kleine keutel soms wel 6 keer. Super zielig.

5 jaar geleden

Gedroogde (!) pruimen, 8 min koken, door een zeef halen en een beetje kookwater erbij. Werkt hier goed

5 jaar geleden

Kijk ik kan weer een beetje verder proberen met deze tips, super fijn voor alle snelle reacties zeg! 🥰

5 jaar geleden

Had mijn zoontje ook nadat we met vaste voeding zijn begonnen, hier hielp alleen lactulose van de HA.

5 jaar geleden

Ook hetzelfde hier. Mijn vroedvrouw heeft water vital voor flesjes voorgesteld. Kiwi en zelf natural geperst wortelsap. Het heeft gewerkt.

5 jaar geleden

Heeft mijn zoontje ook, behalve als hij peer krijgt, nu dus om de dag peer, zo kunnen zijn warmpjes verder wennen aan hapjes

5 jaar geleden

Ik heb dat ook met mijn zoontje gehad! Kreeg lactulose aangeraden van het cb, na een aantal dagen werd het beter!

5 jaar geleden

Jup hier ook wel. Ze had altijd spuitluiers en toen ortiflor start gebruikt op aanraden van osteopaat. Nooit meer spuitluier gehad, nu met hapjes ook harde poep. Vooral banaan is heftig, dus zou ik even overslaan.

5 jaar geleden

Hier ook, maar zodra ze ook maar een klein beetje kiwi binnen krijgt stroomt het direct door 😅

5 jaar geleden

Reactie op Elmoo

Jup hier ook wel. Ze had altijd spuitluiers en toen ortiflor start gebruikt ...
Bijzonder want dat doet banaan niet, misschien even in het begin dat het zo is ivm wennen Sommige mensen denken dat bananen verstopping in de darm zouden veroorzaken. Dit is onjuist; bananen zijn vezelrijk fruit en, in combinatie met voldoende vocht, gaan ze juist verstopping tegen. Ook bevatten ze belangrijke vitamines, mineralen en sporenelementen en geen vet.

5 jaar geleden

Reactie op Bob1993

Ze zit nu ongeveer op 100 gram per vaste voedsel. Banaan en bloemkool geef ...
100 gram is best veel! Zou het dan niet beter gaan als ze wat minder krijgt? Ze hebben het nog niet nodig, met de helft krijgen ze ook al meer dan genoeg om te kunnen oefenen 😊