21 Reacties

4 jaar geleden

Mijn kapper had aan dat het geen kwaad kon. Dat kapster anders ook 9 maanden hun beroep niet konden uitoefenen:)

4 jaar geleden

Helemaal niks mis mee, de stoffen in de haarverf die via de hoofdhuid in je bloedbaan komen is zó miniem dat er niks gebeurd. Je kan gewoon je haar verven!😊

4 jaar geleden

Ik wil ook mijn haar verven. Ben benieuwd of het schadelijk is..

4 jaar geleden

Ik ben kapster en kan totaal geen kwaad geen zorgen 😘

4 jaar geleden

Kan geen kwaad. Ik ben kapster

4 jaar geleden

Dit is geen probleem :)

4 jaar geleden

De grootste fabel die er is! Gewoon lekker je haar laten verven! No problemo!

4 jaar geleden

Heb vandaag ook gewoon m'n haar geverfd hoor... Kon wel zei de kapster

4 jaar geleden

Geen probleem. Toevallig dinsdag bij de kapper geweest. Alleen blonderen is een niet zo goed idee gaf die aan, iets van hormonen en kan verkeerd uitslaan

4 jaar geleden

Het kan geen kwaad verf kan alleen anders uit pakken door de hormonen.

4 jaar geleden

Kleuren kan prima, kans alleen dat het anders pakt. Wist al dat ik zwanger was voor ik getest had. Al paar maanden rood, maar sinds ik zwanger ben binnen 3 wasbeurten helemaal terug gelopen 🤣. Ben nu rose en even gestopt met verven, m’n maskers en de kleurshampoo. Heeft totaal geen zin. Gelukkig na 12 weken opnieuw naar de kapper en dan terug naar mijn eigen kleur. Zit nu dus nog heel even met een vreselijke haarkleur 🙈

4 jaar geleden

Van de week gewoon nog de uitgroei geblondeerd. Pakt gelukkig nog steeds zoals altijd. Het is alleen te blond geworden. 1 ding scheelt. Hoef ik niet over 8 weken weer 😂

4 jaar geleden

Ik heb mijn haar ook nog geverfd. Dat kan tegenwoordig niet zoveel kwaad meer. De middelen zijn veel milder en minder schadelijk. Kapster zei ook dat zolang je geen wondjes op je hoofd hebt het ook niet in grote hoeveelheden in je bloedbaan komt en dus ook niet zo schadelijk is. Als je online zoekt dan lees je ook steeds meer dat het gewoon kan.

4 jaar geleden

Ik loop onder behandeling van de gynacoloog en heb dit ook aan haar gevraagd omdat ik voor de kerst graag me haar wilde verven, zij raadde mij dit zeker af. Uit nieuw onderzoek is gekomen dat de stoffen via je hoofdhuid naar de baby kunnen komen via de bloedbaan en je placenta. Zeker de eerste 3 maanden liever niet en daarna beter ook niet. Alleen biologische verf zonder peroxide en ammonia kan gebruikt worden. Maar die bestaan niet echt. Je wist het niet, dus nu kan je er niets meer aan doen en 1 keer zou heus geen kwaad kunnen . Maar zou in de rest van je zwangerschap het zeker afraden.

4 jaar geleden

Reactie op Kimkramersen

Kleuren kan prima, kans alleen dat het anders pakt. Wist al dat ik zwanger ...
Ik had ook knalrood haar! Heb het meteen donker geverfd toen ik wist zwanger te zijn 🤣

4 jaar geleden

Haren kleuren kan totaal geen kwaad want dat gaat niet in je bloedbanen 😉 dus wees gerust!

4 jaar geleden

Heb hier ook wat research naar gedaan. Verven kan, maar idd zonder ammonia of peroxide e.d. Zo veel mogelijk troep-vrij. Bij natuurwinkels is vaak ruim keus, dit verkopen ze niet of nauwelijks bij de drogist. Ik heb toen ‘Naturtint’ gebruikt en beviel me prima.

4 jaar geleden

Reactie op EvelynL

Haren kleuren kan totaal geen kwaad want dat gaat niet in je bloedbanen 😉 ...
Dacht eerder aan de hormonen de haarkleur daardoor anders uit kan pakken als je het zou gaan verven. De bloedbanen heeft er uiteraard ook niets mee te maken 😆 dat zou ook niet best zijn. Zou dan nooit meer naar de kapper kunnen om haren te verven. 🌸🍀

4 jaar geleden

Meiden neem het asjeblieft aan..het kan echt geen kwaad ik ben Ruim 17 jaar kapster en heb menig zwangere vrouw gekleurd in die jaren en nog nooit kleur problemen ondervonden. Ook toen ik zelf zwanger was heb ik ook gewoon 9 maanden mijn haar gekleurd en boven dien ook tot aan mijn verlof fulltime gewerkt. Laat jullie niet gek maken door dit soort verhalen en geniet lekker van jullie relax momentje bij de kapper ❤️❤️

4 jaar geleden

Tuurlijk zegt de kapster dat het kan, die gaat niet tegen haar eigen winkel in praten, dat is haar broodwinning! Maar tis slecht en ongezond, eigelijk al voor ons zelf, laat staan ons kleintje... Ik moet ook overschakelen op verf zonder ammoniak of kleurenshampoo, nog niet geprobeerd echter, dus weet niet of de kleuren anders gaan uitvallen... Een kapster die ik ken, kreeg kanker door steeds te verven zonder handschoenen en van het in te ademen boven de hoofden vd klante ...is zoveel jaar later genezen verklaart maar heeft haar zaak gesloten, mede op aanraden van de dokters...dus zover voor “gezonde haarverf”