18 Reacties
5 jaar geleden
Helaas heeft de ene hier meer last van dan de ander . Ik zelf 35.3 nu en onwijs last van overdag kan soms in uur tijd wel 6/10 x plassen dan drukt kindje heel erg op je blaas 🙊 suc 6 met de laatste loodjes
5 jaar geleden
Jip herkenbaar haha. Ik drink overdag veel (min 2,5liter) waardoor ik 's avonds op tijd kan stoppen met drinken, meestal rond 21:00u. Voor mij werkt dat. Moet dan meestel 2x soms 3x naar het toilet. Waarneer ik wakker word in de octend begin in direct weer te drinken, vaak ook echt wel dorst als ik mijn bed uit kom. Liefa
5 jaar geleden
Herkenbaar! Ik ben nu 35 weken en de hele week moet ik er bijna om het uur uit om te plassen. Heel vervelend, want zo kom je niet in een diepe slaap 😩 daarnaast heb ik ook veel last van m'n heupen en rug in bed. Ik kan geen goede slaaphouding vinden (ik heb een voedingskussen). Hierdoor ben ik overdag extra vermoeid. Iemand tips? Verder mag ik ook niet klagen 🙊 Succes de laatste weken!
VRIEND
5 jaar geleden
Hier precies hetzelfde. Mijn max zonder plaspauze is ongeveer 2 uur (in een goede nacht!). Heeeel nachtrust belemmerend vind ik zelf. Ik probeer in de avond geen cafeïne bevattende middelen te nemen, dus geen chocolade of icetea/cola of thee. Koffie of cola drink ik tot 15:00 en daarna niet meer. Van cafeïne ga je namelijk ook meer urine produceren, dus daar probeer ik echt op te letten. Verder in de avond eet ik niet veel meer, hoogstens wat fruit (bananen helpen ook, daar zit een stofje in wat ervoor zorgt dat je goed kunt uitplassen zodat je blaas helemaal leeg is en je niet na een kwartier weer aandrang voelt. Daarnaast maken de koolhydraten je moe, als een soort after dinner dip waardoor het helpt bij inslapen). Ik ben nu 37 weken, dus het aftellen naar een enigzins normaal plaspatroon is begonnen. Succes!
5 jaar geleden
Ach hou op Schei uit, moet zeggen dat de ene nacht de andere nacht niet is. Ik moet naar beneden en dan helemaal. Achter in t huis is de wc, zodra ik daar aan kom ben ik klaarwakker 😅
5 jaar geleden
Precies het zelfde sinds een week hiervoor helemaal nergens last van en nu moet ik elk uur 😭😭 lig dan net lekker en dan mag ik weer kan gewoon niet slapen gelukkig begint maandag mijn verlof
5 jaar geleden
Ik heb dit ook sinds een week! Nu 35+1. Daarvoor ging ik max 1x ‘s in de nacht en moest dan wel altijd ochtends heel nodig. Maar nu ga ik soms wel 4 tot 6x ‘s nachts. Ik drink overdag veel, maar probeer ‘s avonds bijna niets meer te drinken. Heb ‘s nachts wel altijd veel dorst, zo irritant haha 😂
5 jaar geleden
Ik heb het best al lang. Overdag geen probleem, maar zodra ik me in bed leg moet ik om de 10 min. Meestal maar kleintjes, maar voelt echt lastig aan dus uiteindelijk geef ik me steeds over. Ik ga meestal om 21u in bed, dit omdat ik er dikwijls tot wel 10x uit moet voor ik echt in slaap val. En daarna wordt ik meestal rond 3u nog eens wakker omdat ik dringend moet. Dan ben ik weer klaarwakker. Mijn man staat om 5u op en vertrekt rond 5u30 naar zijn werk. Ik val dan meestal pas terug in slaap wanneer hij al lang weg is. Als mijn wekker dan om 7u afgaat is het gewoon hel. Slaap gemiddeld maar 4 a 5u per nacht, en dat is echt niet voldoende voor mij.
5 jaar geleden
Ik kreeg als tip van de Mensendieck om als je het gevoel hebt dat je uitgeplast bent, je bekken nog even een aantal keer van voor naar achter te kantelen, vaak plas je dan toch nog wat eruit. Doordat nu je blaas een andere vorm heeft kan niet alles er in een keer uit wat er voor zorgt dat als je net geplast hebt en je op staat alweer het gevoel hebt dat je weer moet. Maar dat kantelen van je bekken heeft mij heel erg geholpen!
Verder drink ik na een bepaalde tijd savonds niet meer en ik denk ook maar zo dat het erbij hoort haha
5 jaar geleden
Ik denk dat het er gewoon bij hoort en je even door moet bijten. Doe vooral overdag nog zo min mogelijk, zodat je daar iets van energie bespaart. Ik had het ook in de laatste periode van de zwangerschap, ik maakte geen eens een uur meer. 50 min slapen was de max en dan moest ik ook weer. Ik heb op e gegeven moment een emmer boven gezet, omdat het toilet beneden is. 🤭