14 Reacties

4 jaar geleden

Je bent inderdaad jong, maar je bent echt niet de enige die op deze leeftijd in verwachting raakt, hoewel je ouders hier in eerste instantie wellicht niet om staan te springen, is het toch verstandig ze dit te vertellen denk ik, aangezien je al aangeeft dat je een abortus niet wil kun je hen beter vertellen dat je zwanger bent en zeggen dat je geen abortus wil en dan kun je hun mening vragen, misschien reageren ze anders dan je denkt.

4 jaar geleden

Reactie op Verwachting4dekindje

Je bent inderdaad jong, maar je bent echt niet de enige die op deze leeftij ...
mijn moeder heeft altijd gezegd dat ze me zou verplichte abortus te plegen,dus ik weet niet of het heel slim is.

4 jaar geleden

Geef je op voor 4 handen op een buik die helpen je zelfs met werk en een eigen woonruimte zoals moeder kind huis want je bent indd erg jong maar als je ma je een abortus wil laten doen lijkt mij een moeder kind huis beter als je zelf de baby wilt houden

4 jaar geleden

Ik zou je ouders toch in vertrouwen nemen. Of je schoonouders als je je daar prettiger bij kan voelen. Zij kunnen met jou in gesprek gaan en relativeren om er zo achter te komen wat jij zelf het liefste wilt, want dat is het belangrijkste (samen met de mening van je vriend natuurlijk).

4 jaar geleden

Precies wat hier ook al gezegd wordt. Neem iemand in vertrouwen. Maar laat je niet opjutten voor een abortus. Je geeft zelf al aan dat dit geen optie is, maar je moet je ook niet gek laten maken door een ander. Tuurlijk een kindje kost geld, maar je kan alles zo duur maken als je zelf wilt. En belangrijkste wat een kindje nodig heeft is liefde! Dat zit volgens mij wel goed tussen jullie ♡ Probeer te genieten van je zwangerschap want het komt allemaal goed, echt ♧

4 jaar geleden

Hee, ik zit een soort van met het zelfde, ik heb zelf besloten een paar weken te wachten. Ik doe dit omdat de kans op een miskraam dan kleiner is en ik het mijn ouders dan niet onnodig moeilijk maak. Wel nog een belangrijk ding om te weten, je ouders kunnen je na je 16de niet meer verplichten abortus te doen.

4 jaar geleden

Als ik jou was zou ik het er alsnog met joun ouders over hebben. Ook omdat je 16 bent en nog geen 18, hebben ze daar het recht op. Ik neem aan dat je ook nog thuis woont? En ik zal het er ook heel goed over hebben met je vriend, voor delen, na delen, hoe nu verder etc? Ik was 17 toen ik beviel van mijn dochter, ik heb toen tot dat ze 2 was bij mijn vader gewoont en woon nu inmiddels samen met mijn nieuwe vriend. ( zijn ook bezig met een kindje ). Waar een wil is, is een weg. Het is je eigen keuze, maar zal het er wel goed over hebben met je naasten.

4 jaar geleden

Ik zou nog even wachten inderdaad het kan nog misgaan. Ik zou wel alvast gaan kijken wat je gaat doen mochten je ouders heel negatief reageren. Een verstandig plan voor jou en je kind. Mocht je een goed en stabiel plan heb en zoals moeder kind huis of iets. Dan kan je het vertellen maar weet dat er tot de 12 weken 12% kans is dat het een miskraam word. Zorg wel dat je iemand hebt die je kan vertrouwen waarmee je dit soort dingen kan bespreken. Als iemand die uit een hele moeilijke familie komt snap ik ten zeerste dat je het niet wilt vertellen eigenlijk.

4 jaar geleden

Reactie op ilses-24

Als ik jou was zou ik het er alsnog met joun ouders over hebben. Ook omdat ...
k hb t er met mn tante en ona over gehad en we gaan volgende week samen nr mn moeder

4 jaar geleden

Reactie op Toekomstigemama

Geef je op voor 4 handen op een buik die helpen je zelfs met werk en een ei ...
kzal eens kijken bedankt voor de tipx

4 jaar geleden

Reactie op chayennaxx

k hb t er met mn tante en ona over gehad en we gaan volgende week samen nr ...
Altijd fijn als er meerde mensen mee gaan die jou willen helpen/steunen! Succes alvast en luister vooral naar jezelf. 😌

4 jaar geleden

Deel het met je ouders die kunnen je het beste helpen! Succes

4 jaar geleden

Reactie op Denaila

Ik zou nog even wachten inderdaad het kan nog misgaan. Ik zou wel alvast ga ...
ja dat w8en is wel slim inderdaad anders is er dalijk drama voor niks.

4 jaar geleden

Heftig! Idd echo afwachten.. En als je het wilt houden kun je niet anders dan met je ouders gaan praten. Daarnaast moet je er aan denken dat je minderjarig moeder zult worden en zelf niet de voogdij over je kindje krijgt. Een meerderjarig persoon zal je als voogd moeten aanstellen, die persoon krijgt dan het gezag over je kindje en neemt samen met jou belangrijke beslissingen zoals bijv medische behandelingen. Veel sterkte en wijsheid gewenst. Als je er niet uitkomt, kun je googelen naar organisaties in jouw omgeving die hulp bieden aan tienermoeders. Ze zijn er om jou te steunen in dit hele proces.