35 Reacties

4 jaar geleden

Ik snap je helemaal, ik heb 3 januari de echo. Gisteren bij de Sinterklaasviering bij ons thuis aloholvrije wijn ingeschonken en mijn glas goed bij me gehouden. Kerst vieren we bij ons thuis. Iedereen maakt wat, het wordt een buffetvorm. Zo kan ik pakken wat ik mag en kijkt niemand ervan op. Succes!

4 jaar geleden

Ah wat fijn! dat klinkt als een goed ingedekt plan haha. Iedereen uit mijn familie weet hoe graag ik kinderen wil, dus als ik eenmaal met alcoholvrije wijn aan kom dan is het voor hun wel duidelijk. Helaas kunnen wij hier geen kerst vieren want we gaan in februari verhuizen, en hebben al veel meubels verkocht. Onder andere de eettafel en stoelen. Ik stelde al aan Mn vriend voor om dan maar thuis te blijven met kerst..maar dat vind ik eigenlijk ook zo ongezellig. Maar ik vind het lastig om met familie te zijn en niet gezellig een wijntje mee te drinken (niet om de wijn want dat kan ik prima afstaan, maar meer omdat ik bang ben dat ze dan iets gaan vermoeden)

4 jaar geleden

Reactie op Sjaann

Ah wat fijn! dat klinkt als een goed ingedekt plan haha. Iedereen uit mijn ...
Door de stress wil je scherp blijven en daarom ook nuchter??

4 jaar geleden

Ik herken dit zo! Ik 31 december, maar vind het vooral moeilijk om mijn mond te houden. Alcohol drink ik toch niet. Wil het zo graag vertellen, maar mijn man wil echt wachten tot het zien van hartje (oktober miskraam gehad)

4 jaar geleden

Reactie op AnneAnneAnne

Door de stress wil je scherp blijven en daarom ook nuchter??
Ik begrijp je opmerking niet helemaal. Ik wil geen alcohol drinken omdat ik een positieve test heb..

4 jaar geleden

Reactie op Sjaann

Ik begrijp je opmerking niet helemaal. Ik wil geen alcohol drinken omdat ik ...
Hihi, sorry, ik was wat onduidelijk. Je kan als smoesje gebruiken dat je zo gestresst bent, dat je even geen alcohol neemt.

4 jaar geleden

Nou! Hier heb ik dus ook over na gedacht. Als ik een wijntje afsla op een feestdag is dit niet echt iets wat ik normaal ook zou doen! 😋 Dus ik denk dat ik maar in de groep gooi dat ik aan de antibiotica zit... waarvoor moet ik alleen nog even bedenken! Gelukkig weet mijn moeder er wel van dus zij is mijn backup.

4 jaar geleden

Reactie op SGCGS

Nou! Hier heb ik dus ook over na gedacht. Als ik een wijntje afsla op een f ...
Haha goeie! Daar dacht ik zelf ook aan vanmorgen. Mocht je een goed excuus hebben bedacht, let me know!!

4 jaar geleden

Reactie op AnneAnneAnne

Hihi, sorry, ik was wat onduidelijk. Je kan als smoesje gebruiken dat je zo ...
Ah dat bedoel je! Haha ik begreep je helemaal verkeerd. Dat kan inderdaad! Maar dan heb ik een vader die dan zegt: nou schat hier lekker een wijntje, even ontspannen! 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Sjaann

Ah dat bedoel je! Haha ik begreep je helemaal verkeerd. Dat kan inderdaad! ...
Ja, dat maakt het ook nog eens lastig! Hmmmm..ik weet het ook niet. Vooral hopen dat er genoeg afleiding is. Misschien je man/vriend vragen om voor afleiding te zorgen zodra het gesprek naar wijn gaat? Heel veel sterkte, ik lees graag terug wat het geworden is :)

4 jaar geleden

Ik zou een herstellend buikgriepje faken? Dat je liever de alcohol nog even laat voor wat het is :)

4 jaar geleden

Ik wilde het zelf ook graag vertellen met kerst aan mijn directe familie om die reden heb ik een 7 weken echo gepland bij een praktijk die echo s maakt dit dan op eigen kosten. Maar dan weet ik in elk geval zeker dat als ik het vertel een kloppend hartje gezien heb. misschien ook een idee?

4 jaar geleden

Ik weet ook nog niet helemaal hoe ik het ga aanpakken. Denk dat ik het op blaasontsteking gooi. Dat is natuurlijk best aannemelijk, en niet iets waar veel vragen over komen. Meteen een goed excuus waarom je eventueel verder niet helemaal top fit bent!

4 jaar geleden

Reactie op Carolien6789

Ik wilde het zelf ook graag vertellen met kerst aan mijn directe familie o ...
Ja, snap dat dat ook heel leuk is!! Zou ik ook zeker doen. Maar wij krijgen begin februari de sleutel van ons nieuwe huis en ik zou dan 14 weken zijn.. dus lijkt ons zo leuk om dan iedereen bij de rondleiding door t huis te verassen met het nieuws bij een versierde babykamer 🙈 Mn vriend wilt daar aan vasthouden maar ik vind het nu al lastig om Mn mond te houden haha

4 jaar geleden

Reactie op MamavanVH

Ik weet ook nog niet helemaal hoe ik het ga aanpakken. Denk dat ik het op b ...
Dat is zeker waar! Dat is wel iets waar ik nu aan zit te denken. Of juist zeggen dat ik een mega kater heb van de vorige dag... want dan denkt niemand aan zwangerschap omdat ik zogenaamd dan heb gedronken de dag ervoor 🤔

4 jaar geleden

Wij hebben net voor de kerst eerst echo, dus gaan we het dan vertellen. Zijn dan net 7 weken. Maar alleen aan onze ouders, broers en zussen. Volgende week ook al een kerst/sinterklaas feestje. Is gelukkig hier, dus zorg dat ik alcoholvrije Prosecco heb staan in de koelkast!

4 jaar geleden

Reactie op Jolie91

Wij hebben net voor de kerst eerst echo, dus gaan we het dan vertellen. Zij ...
Met 7 weken je eerste echo? Ik heb nog niet naar de huisarts gebeld maar ik lees overal dat het pas vanaf 10 weken is de eerste echo. Wat is de reden dat jij m al zo vroeg hebt?

4 jaar geleden

Reactie op Sjaann

Met 7 weken je eerste echo? Ik heb nog niet naar de huisarts gebeld maar ik ...
Wij komen uit een IVF traject, wordt het vaak op 7 weken gedaan 😁 Heb nu ook echt op de dag dat het 4 weken zou zijn bloedafname gehad enzo.

4 jaar geleden

Ik denk dat im rond kerst 7 weken ben. Dan dus nog geen echo gehad, maar lihkt me zo mooi om het mijn ouders en broers dan toch te vertellen. Dus ik denk dat we dat gewoon doen. Mocht het toch niet goed zijn dan zou ik ook willen dat zij dat weten en dat niet willen of kunnen verbergen denk ik. Dat is beetje de afweging die wij nu maken..

4 jaar geleden

ik heb ook dit probleem, nu 5 weken van ons 2de kindje maar ga net kerst bij schoonouders eten en wil echt nog niet vertellen.. 2 januari eerste echo. maaar verwacht dat er rauwe dingen etc tussen gaan zitten.. mmm wat te doen