33 Reacties

3 jaar geleden

Benen hoger leggen als je zit.

3 jaar geleden

Ja of een kussen leggen aan onderkant van matras... Zo liggen je benen de hele nacht omhoog! Goed water drinken! En anders even overleggen met verloskundige! Hoeveel weken ben je nu?? Groetjes

3 jaar geleden

Ik heb het ook, vanaf 20 weken al en ben nu 28 weken zwanger. Zelfs mijn handen zetten snachts zo erg op dat het zenuwen beknelt en erg pijnlijk is. Zakt wel weg gedurende de dag. Ik heb een eigen horeca zaak, en heb het nogal druk met afhalen van lunch en taart dus sta de hele dag. Tips: Kussen onder voeteneind van het matras. Minimaal 2 liter water drinken per dag. Minder zout eten. Staan en zitten afwisselen. Niet te lange stukken lopen, liever fietsen. Voeten hoger leggen als je zit en rondjes draaien met je voeten.

3 jaar geleden

Zo hier nog 1 elke avond dikke enkels en voeten.

3 jaar geleden

Reactie op Famke1987

Ja of een kussen leggen aan onderkant van matras... Zo liggen je benen de h ...
Ik ben nu 29,5 weken..

3 jaar geleden

Hier ook😊 Ik heb therapeutische elastische kousen aan laten meten, ( worden door de meeste verzekeringen vergoed.(nee niet echt charmant maar wel een verademing) Je kunt ook compressiekousen kopen bij de kruitvat of Hema. Zeker als je voor je werk veel moet lopen of staan.

3 jaar geleden

Ik heb het ook zo erg inderdaad. Maar 2l water en voeten omhoog helpt bij mij niet?

3 jaar geleden

De meeste tips zijn denk ik al gegeven. Maar ik wil brandnetelthee (zowel warm als afgekoeld te drinken). Hielp bij mij om het teveel aan vocht kwijt te raken en nu het weer warm is om te beperken dat ik weer opzwel. En in de gaten houden dat je geen pre eclampsie ontwikkeld (1 van de symptomen is vocht vasthouden).

3 jaar geleden

Reactie op Femke82

Ik heb het ook, vanaf 20 weken al en ben nu 28 weken zwanger. Zelfs mijn h ...
Mij werd juist geadviseerd om veel te lopen. Is fietsen beter?

3 jaar geleden

Reactie op Mus1983

Mij werd juist geadviseerd om veel te lopen. Is fietsen beter?
Bewegen, sporten is sowieso goed. Beetje kracht en vooral cardio. Fietsen, hardlopen en zwemmen. Zeker als je vocht vasthoudt. 🤗🌸

3 jaar geleden

Voeten hoger leggen dan je heupen, heel veel drinken. Ik drink voornamelijk groene thee, zowel warm als koud (schijfjes citroen en ijs)

3 jaar geleden

Reactie op ManonDominic

Voeten hoger leggen dan je heupen, heel veel drinken. Ik drink voornamelijk ...
Wist je dat groene thee wordt afgeraden om veel te drinken tijdens te zwangerschap?

3 jaar geleden

Regelmatig wandelen en fietsen, maar ook je benen hoog leggen. En eventueel vliegtuigkousen dragen. Je schijnt deze compressiekousen prima bij de Hema te kunnen kopen. En anders heeft de ANWB ze.

3 jaar geleden

Reactie op Mus1983

Mij werd juist geadviseerd om veel te lopen. Is fietsen beter?
Je spreekt hiermee andere spiergroepen aan. Door lopen contraheren (samentrekken) je kuitspieren steeds, wat de natuurlijke pompfunctie en daarmee vochtafdrijving stimuleert. Je kan tijdens het fietsen ook wat meer je hielen naar beneden duwen en weer optrekken, zet ook de pompfunctie aan.

3 jaar geleden

Reactie op wondertjes

Wist je dat groene thee wordt afgeraden om veel te drinken tijdens te zwang ...
Groene thee afgeraden?! Ik lees en hoor juist dat dit de beste thee is om te drinken gezien er geen cafeïne inzit en geen kruidenthee is

3 jaar geleden

Reactie op wondertjes

Wist je dat groene thee wordt afgeraden om veel te drinken tijdens te zwang ...
Afgeraden? Mijn verloskundige heeft mij dit zelfs aangeraden 😅

3 jaar geleden

Nieuw onderzoek en mijn verloskundige raden groene thee wel echt af: https://www.nationalezorggids.nl/kraamzorg/nieuws/28705-wees-voorzichtig-met-groene-thee-bij-zwangerschap.html Ik dronk altijd echt heel veel groene thee en miste heel erg. Nu heb ik een goede vervanger in witte thee en fruit infusion gevonden.

3 jaar geleden

Reactie op mandarijn1985

Nieuw onderzoek en mijn verloskundige raden groene thee wel echt af: https ...
Dit artikel is van 2015.. wat Ik teruglees bij diverse is dat ze max. 3 koppen zwarte of groene thee per dag aanraden..

3 jaar geleden

Groene thee afgeraden?! Ik lees en hoor juist dat dit de beste thee is om t ...
In groene thee zit nog steeds theine. En volgens mij breekt groene thee ook foliumzuur af. Witte thee bevat ook nog steeds theine al is het minder dan zwarte thee.