20 Reacties

4 jaar geleden

Je verloskundige brengt je huisarts op de hoogte! Gefeliciteerd! Je eerste echo afwachten en dan echt genieten! Mooi begin van 2020♡

4 jaar geleden

Wat je zegt, huisarts en verloskundige en verder lekker de tijd nemen om het te beseffen! De echte regelzaken komen nog wel.

4 jaar geleden

Stel gerust je vragen!

4 jaar geleden

Gefeliciteerd! Het bellen van de huisarts en verloskundige is voor nu het belangrijkste. Lees je rustig in en download wat apps (bijv. zwangerhap voor wat je wel en niet mag eten en zwangerschap+ voor dagelijkse updates over je baby en om de ontwikkeling bij te houden). Laat het vooral wat over je heenkomen, zoveel hoeft er nog niet geregeld te worden en je huisarts en verloskundige helpen je vaak met het bepalen van volgende stappen. Enjoy! Mooi begin van 2020

4 jaar geleden

Ben je al begonnen met voliumzuur? Gezond eten is nu ook erg belangrijk.

4 jaar geleden

Reactie op Francis1991

Ben je al begonnen met voliumzuur? Gezond eten is nu ook erg belangrijk.
Foliumzuur is een goede ja!

4 jaar geleden

Je hoeft alleen de huisarts te bellen als je medicijnen gebruikt. Anders kan je eerst alleen de verloskundige bellen. 😊 kleine tip: als je een zorgverzekering met beperkte keuze hebt kan je kijken of de verloskundige die je belt wel gecontracteerd is. 😉 Gefeliciteerd!🌹

4 jaar geleden

Reactie op Francis1991

Ben je al begonnen met voliumzuur? Gezond eten is nu ook erg belangrijk.
Nee nog geen foliumzuur geslikt.. Waren er namelijk nog niet (bewust) mee bezig en had tot paar dagen geleden niet het gevoel dat er wat gaande was.. Handig om daar voor alsnog mee te starten denk ik..? En dan alleen foliumzuur of ook al die andere vitaminen? (zie van alles voorbij komen over Davitamon compleet mama??)

4 jaar geleden

Hoi, - laat een bloedtest doen bij de huisarts, tevens ook om je bloedgroep te bepalen; - maak een afspraak met je gynae voor een eerst echo op 8-9 weken; - al is het supervroeg: maak een afspraak bij een crèche(kinderopvang). Ik weet niet of het in Nederland ook zo is, maar in België zijn de wachtlijsten absurd lang! Geniet er van... Het is een fantastisch en spannend gevoel :)

4 jaar geleden

Hai hai allereerst gefeliciteerd!!!!!!! Mama compleet heeft alle benodigdheden die je baby nodig heeft. Zoals de rest al zei verloskundige bellen voor een afspraak en dan hoor je hoe verder. Succes

4 jaar geleden

Heyla, ik nam al een 5-tal maanden foliumzuur, maar ik moest van mijn huisarts overschakelen naar omnibionta pronatal, daar zit ook foliumzuur in en nog veel meer vitamines die mama en baby nodig hebben. Het kost wel een 63 euro voor 3 maanden, misschien dat het online goedkoper is.

4 jaar geleden

Reactie op vrede

Heyla, ik nam al een 5-tal maanden foliumzuur, maar ik moest van mijn huisa ...
Ik kon omnibionta niet verdragen, ik werd er ongemakkelijk van en moest overgeven

4 jaar geleden

Reactie op Ann-SophieC

Hoi, - laat een bloedtest doen bij de huisarts, tevens ook om je bloedgroe ...
bloedtest word hier pas later gedaan in nl.

4 jaar geleden

Aller eerst van harte proficiat super leuk!! Weet niet of het door het hele land zo is maar misschien ook alvast kijken en aanmelden voor kraamzorg. Kreeg de tip van de verloskundige aangezien augustus in de vakantie periode valt. Ik wist het 1 dag en de eerste paar zaten al vol..

4 jaar geleden

Reactie op _Sylvia_

Nee nog geen foliumzuur geslikt.. Waren er namelijk nog niet (bewust) mee b ...
Ik heb precies hetzelfde, verloskundige meteen gebeld de 31e zij zei dat het goed is om gewoon vanaf nu foliumzuur te slikken.

4 jaar geleden

Reactie op _Sylvia_

Nee nog geen foliumzuur geslikt.. Waren er namelijk nog niet (bewust) mee b ...
Ik was ook erg verrast en ik ben ook aan het bedenken hoe we het in ons huisje moeten gaan bolwerken. Ik heb nog een hoop te leren.... Ik heb een verloskundige gezocht en die weten zoveel, ik verwacht van hen een beetje een idee wat er geregeld moet worden als ik de intake/echo heb. Zij informeren ook over de optie voor de Nip-test. Ik heb zelf gekozen voor davitamon mama compleet. Naast de zgn 'verplichte' foliumzuur zit er ook bijv magnesium en ijzer in en dat helpt in je energie. Baat het niet dan schaadt het niet denk ik dan maar. Je bent niet de enige die een hele ontdekkingstocht te gaan heeft! Luister naar de professionals en je gevoel en dan komen de meesten een heel eind.

4 jaar geleden

Reactie op _Sylvia_

Nee nog geen foliumzuur geslikt.. Waren er namelijk nog niet (bewust) mee b ...
Starten met foliumzuur is wel belangrijk. Ik slik de multi mama van New+Care. Die is wat natuurlijk, als in minder chemische troep, en is afgestemd op de voedingsinname van de Nederlandse vrouw. Alle vitamine en mineralen die wij nodig hebben zitten dus verwerkt in deze multi en foliumzuur tabletten.

4 jaar geleden

Ja foliumzuur en verloskundige afspraak maken, verder vind ik het fijn om vragen die in mijn hoofd ploppen op te schrijven in een schriftje. Bij ons kwam het wel verwacht en zelfs dan heb je veel vragen dus kan me voorstellen dat onverwachts er nog meer vragen zijn. Dan over de geniet ervan wensen, superlief maar wees niet geschrokken of teleurgesteld of wat dan ook als je niet intens geniet. Ik vind het superfijn en spannend, maar het enige dat ik heb is wakker liggen van de zere borsten dus ik denk maar gelukkig gaat het bij ons allemaal anders. (Zo heeft mijn moeder bij ons alle drie 9 maanden overgegeven en misselijk rondgelopen, die zal weinig hebben genoten😂) Gefeliciteerd, en geniet er van. Of niet:)

4 jaar geleden

Reactie op Charlottevk100

Ja foliumzuur en verloskundige afspraak maken, verder vind ik het fijn om v ...
Mooi gezegd ☺️

4 jaar geleden

Wat een reacties, geweldig! Bedankt allemaal voor het snelle reageren en willen helpen :-). Ga vandaag gelijk starten met foliumzuur en een afspraak maken bij de verloskundige. Een leuke maar spannende stap moet ik zeggen.. Voelt nu nog als een vage droom en dit gaat het wel echter/serieuzer maken!