64 Reacties
5 jaar geleden
Is dat met 7 maanden? Hier al 2 weken drama s nachts....komt ook nog eens bij dat Luca verkouden is ..dus slapen is echt ruk ...hoewel vannacht super is gegaan dat ik tussen door ben gaan kijken of het wel goed gaat ...haha..verder merk ik weinig..
5 jaar geleden
Precies wat jij zegt. Die van ons kan qua humeur ook van het een oo het andere moment totaal omslaan. 😅
5 jaar geleden
Reactie op Noortje88
Volgens oei ik groei komt sprong 6 over 2 dagen.
Maar het is hier al de hel ...
Pffff dit heb ik ook al 2 nachten en avonden ben KaPot
5 jaar geleden
Weer even leven in dit topic roepen.
Onze zoon (18-08) zit nu een week voor het donderwolkje van sprong 6. Maar o wat is hij niet te genieten en slaapt overdag echt belachelijk slecht.
Eerst sliep hij 4x 45 minuten, wat wij al drama vonden, maar nu 3x 30 minuten. Gelukkig slaapt hij de nachten wel goed (19.00-7.00). Tussen zijn slaapjes door is hij snel verveeld, om het nog maar niet over zijn moe, maar ik wil niet langer slapen, te hebben.
Nu kan het natuurlijk ook nog slaapregressie zijn...
Iemand? Gaan die slaapjes straks echt weer langer duren (hopelijk zelfs langer dan 45 min.) en is het dus maar wéér een fase zodat we straks ook weer een beetje een ritme krijgen? Want die is nu ook ver te zoeken....
5 jaar geleden
Ow ja trouwens, dit is het eerste sprongetje waarbij wij echt merken dat hij en niet goed slaapt én grotendeels van de dag best een beetje chagrijnig is. 😔
5 jaar geleden
Onze zoon vam 19-08 had nooit zoveel last van sprongetjes maar deze sprong hebben wij zeker gemerkt.
Minder goed slapen, snachts vaker wakker, zich niet zelf vermaken. Over 5 dagen is onze lastige fase voorbij en we merken ook dat het weer makkelijker word. Het slapen gaat beter en hij speelt weer zelf!
5 jaar geleden
Sprong zes is eigenlijk de enige sprong waar wie niets van hebben gemerkt.. ze was vrolijker dan ooit! We zijn er inmiddels alweer twee weken uit.
Ze heeft wel een hoop geleerd: in haar handjes klappen, zwaaien, kusjes geven, alles open en dicht doen, kasten en dozen leeghalen en kruipen. Zo leuk! Ik denk zelf dat ze blij is dat ze die dingen ineens kon 🤷♀️
Ze is bij ons ook langer gaan slapen. Waar ze eerst 30 max 45 minuten sliep, slaapt ze nu ‘s ochtends 1,5 à 2,5 uur en in de middag een uurtje! Ik denk dus dat haar slaapcyclus ook langer is geworden?
Ze heeft in deze periode ook de nachtvoeding laten vallen en slaapt nu van 19 tot 7 (we geven wel om 22u nog een droomvoeding).
5 jaar geleden
Wij hebben van alle sprongen last gehad. Sprong 4 en sprong 6 zijn tot nu toe de heftigste...
Overdag slaapt hij prima, soms een half uurtje, soms 1,5 uur. Maar snachts 😳draaaamaa! Hij wordt soms elk uur wakker en slaapt in mijn armen zo weer in, maar als hij zijn matrasje aanraakt is het gelijk huilen....
Het is wel leuk om te zien dat hij begint te tijgeren en veel meer 'kletst'. Laten we ons maar focussen op het positieve 😅
5 jaar geleden
Vooral de nachten voor ongeveer een maand. Nu ineens is het over en slaapt ze ook op haar buik. Toeval of toch een sprong.