10 Reacties

2 jaar geleden

Hier raade het Consultatiebureau aan om na vijf minuten te gaan troosten, dan na tien minuten, dan vijftien, dan max 20min.. Is dit huilen altijd of enkel als hij bijv in een sprongetje zit? Ik heb het eenmaal gedaan wat het consultatiebureau zei maar ik kon dat niet. Als ze huilt neem ik haar bij mij in bed .. Duurt maar enkele dagen meestal valt ze dan weer zelf redelijk snel in slaap.. Ik weet niet of je in spiritualiteit geloofd of niet.. Maar je zou ook iemand kunnen laten kijken hoe de kamer 'voelt' of heb je hem al eens in een vaste andere ruimte laten slapen zegmaar?

2 jaar geleden

Hier, 2 weekjes laten huilen. Vast ritueeltje en vaste bed tijd. Dit was toen een minuutje of 20. 3de week was het al minder, en week 4 helemaal niks meer gjng die gewoon lekker liggen. Gaat nu nog steeds goed en dit al 3 maanden. Was inderdaad heel moeilijk om er niet op te reageren. Maar ik denk dat ze nu een leeftijd hebben bereikt dat ze het wel snappen als je ze er uit haalt. Dit is mijn mening he..

2 jaar geleden

Ikzelf ben echt geen voorstander van het alleen laten huilen. Dat kan ik maximaal 5 minuten en dan ga ik er naartoe. Ze huilen niet voor niets. En ik vind het beter om te laten huilen als ik er bij ben dan als ik mijn dochter alleen laat huilen. Huilen is ook een uiting van alle emoties die ze opdoen en dingen die ze meemaken en ik ben zelf van mening dat het alleen laten huilen ze een gevoel geeft dat er geen gehoord wordt gegeven aan iets wat hun dwarszit. En dan zullen ze uiteindelijk in slaap vallen door of vermoeidheid van huilen of van er komt toch niemand dus dan ga geef ik het op. Maar ik wil je hiermee echt geen schuldgevoel aanpraten want ieder moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt en je doet het met alle goeie bedoelingen omdat je soms ook niet meer weet wat je moet doen. Dit is mijn visie op het laten huilen en ik laat liever mijn kind in mijn armen huilen en dan langer dan als ik mijn kind alleen laat huilen korter en dat hij/zij het gevoel heeft dat hij het alleen moet doorstaan. Mijn dochter is ook altijd een slechte slaper geweest en het is soms ook echt slopend maar ik kan het zelf niet over mijn hart verkrijgen om haar alleen te laten huilen. En ik ben ook nog zoekende wat wel/niet werkt. Want doorslapen is pas 3 of 4x gebeurt en nu is ze al bijna 13 maanden oud.😅 Het komt vanzelf. Op welke mannier je het ook doet!❤

2 jaar geleden

Hier ook even moeten doorpakken ging mij door merg en been heen dat laten huilen maar heeft wel gewerkt ging wel om de 10 min heen om te troosten. Eerste week was even pittig maar na 1.5 week breng ik hem op bed en hoor hem niet meer...

2 jaar geleden

Ik zelf denk dat het een beetje verlatingsangst is, en dat als ze door hebben dat mama morgen vroeg terug komt en ze gewoon lekker gaan slapen het minder wordt.. althans ik denk dat het dat was bij ons.. kan heel goed voor andere mensen anders zijn hoor!

2 jaar geleden

Reactie op Francis1991

Hier raade het Consultatiebureau aan om na vijf minuten te gaan troosten, d ...
Ja dat na 5, 10, 20,... min teruggaan heb ik vroeger al eens geprobeerd, maar ik heb dus het gevoel dat hij dan telkens helemaal terug opnieuw moet beginnen en ik het dus erger maak...

2 jaar geleden

Reactie op Mommy-of-one

Hier, 2 weekjes laten huilen. Vast ritueeltje en vaste bed tijd. Dit was to ...
Ok, miss lang genoeg volhouden dus...

2 jaar geleden

Reactie op DaanLinsey

Ikzelf ben echt geen voorstander van het alleen laten huilen. Dat kan ik ma ...
Dat is dus exact het gevoel en dilemma dat ik bedoel!

2 jaar geleden

Reactie op M1987

Dat is dus exact het gevoel en dilemma dat ik bedoel!
Soms hebben kindjes ook nodig om te ontladen en moet je toegeven aan het huilen en ze aanmoedigen dat het oke is om te huilen en dat ze er alles maar even uit moeten gooien want dat is hun enige uitlaatklep door te huilen. Er zijn nog zo veel meer manieren. Wij hebben een online babycoach gevonden. Zoek maar eens op happybabycoach. Je betaald er wel voor maar het is echt op een liefdevolle manier je kindje proberen beter te laten slapen. Wij hebben er heel veel tips van kunnen gebruiken en ook veel meer begrip gekregen over waarom slapen gewoen moeilijk is voor kindjes tot 4 jaar. Het zijn allemaal filmpjes over verschillende onderwerpen en heel begrijpelijk. Ik weet niet of het je wat lijkt maar ik zou het iedereen aanbevelen! 😉

2 jaar geleden

Reactie op M1987

Ja dat na 5, 10, 20,... min teruggaan heb ik vroeger al eens geprobeerd, ma ...
Jij voelt wat goed is voor jouw kind. Jij kent die het beste. Ik zelf ga altijd naar haar toe als ze huilt en desnoods slaapt ze bij mij.