Hoi,
Heeft iemand tips hoe ik mijn zoon op zijn rug leer slapen ipv op zijn zij?
Op zijn rug valt hij niet in slaap, gaat na een paar minuten huilen en daarna krijsen. Op zijn zij is hij zo vertrokken.
Hij past niet meer in het zijkussen en vind hem op zijn zij onder een dekentje eng.
Enorm gevaarlijk.
Ons is in het ziekenhuis geleerd het bedje juist op te maken met een handdoek of hydrofiel als ondersteuning van de rug/kont.
Dus ik vind enorm gevaarlijk wat overtrokken.
Heeft hij last van reflux als hij op zijn rug ligt? In dat geval helpt het misschien om het hoofdeinde van het bed te verhogen en hem een speen te geven om te helpen met inslapen.
Zou het echt het op zijn zij willen slapen zijn? Ik vraag me af of hij de geborgenheid van het zijslaapkussen prettig vindt? Of wellicht kan hij zijn eten beter verwerken op zijn linker zij?
Als het echt een zijslaper is, zou je wellicht kunnen overwegen eerst zijn slaapje overdag te gebruiken als rugslaapmoment.
Kan hij al zelfstandig draaien? Dan zou ik hem laten.. weet niet hoe je hem op de rug krijgt, kan later ook nog aanleren wanneer hij meer kan communiceren of zelf probeert.
Kan hij al zelfstandig draaien? Dan zou ik hem laten.. weet niet hoe je hem ...
Als ik hem.instop red hij het niet zelf, in slaapzak wel. Hij kan alleen naar zijn zij draaien, nog niet naar buik .
Ik wissel af met dekentje en slaapzak omdat mijn eerste echt niet zonder slaapzak kon slapen en dat een enorm drama werd toen ze te groot werd ( bijna 3 jaar) ook slaapt hij het beste als hij ingestopt ligt
Enorm gevaarlijk.
Ons is in het ziekenhuis geleerd het bedje juist op te ...
En over die enorm gevaarlijke ondersteuning met handdoek oid: ons werd dat in het ziekenhuis ook geleerd, maar kregen van de kraamhulp thuis te horen dat dat na de eerste week (of 2, dat weet ik niet meer) niet meer mocht.
Zou het echt het op zijn zij willen slapen zijn? Ik vraag me af of hij de g ...
Thuis slaapt hij zonder kussen maar dan ligt hij ingestopt. Als hij een slaap zaak aanheeft haha Hij zelf naar zijn zij maar dan slaapt hij heel kort. Overdag valt hij ook niet in slaap op zijn rug
Ons zoontje is ook een zij slaper.
Wil absoluut niet in een andere houding slapen. Hij slaapt in een slaapzak en een strak dekentje (ingestopt) tot zijn oksel. Beweegt je zoontje veel in zijn slaap? Want de mijne ligt altijd zo en draait niet.
Hier de eerste weken ook op de zij geslapen, omdat hij zichzelf heel makkelijk wakker sloeg. Daarna een puckababy gekocht en daardoor kon hij wel op zijn rug slapen! Maar dat is voor jou met 5 maand geen optie meer.. wij zijn nu bezig met de overstap naar een gewone slaapzak. Een dikke winter slaapzak schijnt wel wat weerstand te geven waardoor het wakker slaan minder moet zijn. Misschien is dat iets?
Hij beweegt veel, als hij niet ingestopt is ligt hij al snel overdwars
Ah ok茅 dan is een dekentje ook niet echt fijn? Snap wel dat je dan bang bent dat hij onder het dekentje beland. Ja lastig.. en alleen in een slaapzak en dan op zijn zij is dus geen optie?
Slaapt mijn zoontje ook in 馃槉 en die slaapt van 8 tot half 8 ongeveer.
Thuis slaapt hij prima, alleen op de opvang niet, wel op zijn zij maar dat regelt hij zelf, op de opvang doet hij dat niet, hij heeft zijn eigen slaapzak aan dus dat kan het probleem niet zijn