42 Reacties

3 jaar geleden

Omi en opi of ouwe oma zo word ze bij ons genoemd

3 jaar geleden

Vinden kindjes vaak zelf een weg in;) onze zoon heeft voor iedereen zelf een naam bedacht.

3 jaar geleden

Dubbel benoemen... Bij ons was het oma en opa en omaoma en opaopa voor mijn overgrootouders

3 jaar geleden

Super opa en super oma

3 jaar geleden

Hier weet ik van mijn nichtje en neefje dat er op een gegeven moment een soort bijnaam komt ofzo..Dus zij noemen mijn oma "oma poppie" omdat ze daar altijd met een bepaalde oude pop speelde van mijn oma haha. Geen idee of dat dan ook zo voor mijn kleintje zo is straks, of dat er voor hem een andere logische naam komt. En anders gewoon ook oma denk ik..Geen idee nooit zo over nagedacht 🤷‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op Suuzzz

Dubbel benoemen... Bij ons was het oma en opa en omaoma en opaopa voor mi ...
Grappig, onze zoon doet inderdaad precies hetzelfde!

3 jaar geleden

Onze zoon heeft het zelf verzonnen, als ik er een andere naam aan geef corrigeert hij mij 😁

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft zelf bedacht dat mijn opa en oma kleine opa en kleine oma zijn. Mijn ouders noemt hij zelf grote opa en oma (terwijl ze allebei klein zijn want Indo 🤣) Hij noemt ze ook opa en oma Gitaar (hebben ze in huis) en mijn schoonouders heten opa en oma Prikkelbaard 😂 Lost zichzelf gewoon op hoor haha! We zijn ooit begonnen met opapa en omama voor mijn opa en oma maar dat is nooit blijven hangen 😅

3 jaar geleden

Reactie op Mars1

Mijn zoontje heeft zelf bedacht dat mijn opa en oma kleine opa en kleine om ...
Bij ons is het precies andersom. Mn (schoon)ouders zijn opa en oma, onze grootouders zijn grote opa en grote oma 😄😄

3 jaar geleden

Bij ons was het ouwe opa en oma.

3 jaar geleden

Mijn zoontjes hebben ook zelf bedacht. Mijn schoonouders sparen heel veel kikkers en die heten dus oma en opa kikker. Opa en oma Habibi zo heten mijn ouders zo heet hun hond. En hun overgroot oma die inmiddels al is overleden noemde ze oma trein ( ze woonde vlakbij een trein) gaat dus allemaal van zelf!😄

3 jaar geleden

Bij ons hebben we het ook dubbel gedaan. Opa opa en oma oma.

3 jaar geleden

Het wijst zich denk ik vanzelf. Ik noemde als kind de oma van mijn moeder, oma Terneuzen om dat ze daar woonde 😅

3 jaar geleden

Bedankt voor de vele reacties. Zelf verzinnen zie ik dus veel staan, maar je zegt toch tegen je kindje; we gaan naar.... ? Zelf verzinnen gebeurt pas wanneer ze gaan praten. Wat zeg je dan tot die tijd?

3 jaar geleden

Wij hebben hier Omie & Opie, Moeke & Voke, Nona, Bompa Vake, Bonnie, Bompie, Nana,... zijn ook nog opties 😉 Je kan daar echt mee spelen. Hier was het vooral geen Oma of Bomma voor de schoonmoeder. Klinkt te oud... 😕

3 jaar geleden

Ik verzon als kind ook altijd namen voor mijn opa's en oma's. We hadden oma van de snoepjes, opa en oma van de lassie (hun hond) en opa en oma van de camping (ze stonden altijd op de camping). Als ik het nu opschrijf klinkt het echt gek hahahah

3 jaar geleden

Ik laat iedereen zelf beslissen,. Wij hebben twee peters en twee oma's, maakt mij allesinds niet uit 😅 laat hen er maar over nadenken. Kheb al te veel aan mn hoofd

3 jaar geleden

Wij noemen overgroot opa nu gewoon grootopa of opa, doen er niet moeilijk over ze begrijpt het toch niet. Tegen de tijd dat ze het snapt zal ze er zelf een naam aan geven en dat is prima. Het zijn ook gewoon opa en oma als je het echt uit elkaar wil houden kan je gewoon tot de tijd dat ze zelf een naam bedenken grootopa en grootoma zeggen misschien? Lekker makkelijk.

3 jaar geleden

Joh kindje verzint zelf wel.wat als het zover is dat hij gaat praten Zo hadden wijn opa snor Oma hond En opa en oma boot Kids zijn vindingrijk en is nog het leukste ook .lekker los laten.😉

3 jaar geleden

Reactie op CheyennneeP

Bedankt voor de vele reacties. Zelf verzinnen zie ik dus veel staan, maar j ...
Gewoon op en oma en dan zeggen welke als ze er om vragen maar dat gebeurd ook niet voor ze praten🤣 dus lekker los laten en opa en oma zeggen...zelf verzonnen namen zijn echt het leukst😉