42 Reacties

3 jaar geleden

Als kind had ik ook dat probleem en was als peuter dus ondersteboven toen we bij mijn ouders opa en oma waren. Nu kwam daaruit voort dat ik ze opapa en omama noemde. Hierdoor was het voor mij alweer duidelijk en was ik dik tevreden. De laatste omama had ik zelfs tot ongeveer mijn 10e. Wij gaan dat in ieder geval ook doen bij mijn opa en oma. Voor de oma van mijn partner moeten we even erover nadenken (ze wonen in Fryslan dus sowieso wordt het wat anders)

3 jaar geleden

Bij ons noemen de kleinkinderen de overgroot oma: OmaOma

3 jaar geleden

Reactie op CheyennneeP

Bedankt voor de vele reacties. Zelf verzinnen zie ik dus veel staan, maar j ...
Wij noemen ze allemaal (dus ook overgrootvader en -moeder) opa en oma met voornaam erbij. Mijn eerste zoon is inmiddels vier en noemt mijn 'oma Joke' dus ook oma Joke, maar weet nu dat het de moeder van (mijn moeder) Oma Juno is. Heel makkelijk en duidelijk voor hem en voor onszelf ook :)

3 jaar geleden

De mijne heet voor de kinderen van mijn zus 'super opi Teun'. Mijn oma leeft helaas niet meer. Voor ons waren zij altijd al opi en omi.

3 jaar geleden

Wij hebben aan mijn kant moeke (overgrootmoeder) bommie en bobo (grootouders) Nonna en Nonno (ouders). Aan zijn kant oma en bomma (grootouders) moeke en bompa (ouders) 😊 👍

3 jaar geleden

Mijn oma wordt door onze kinderen 'oude oma' genoemd. Ik heb toen ik zwanger was van mijn oudste (nu 8 jaar) me ook suf gepiekerd over hoe die drie setjes opa's en oma's genoemd moesten worden. Uiteindelijk heeft mijn zoon dat zelf bedacht of is dat vanzelf ontstaan. Niet druk over maken dus, komt vanzelf goed!

3 jaar geleden

Mijn opa en oma heten voor hun achterkleinkinderen grote opa en grote oma. Hun oudste achterkleinkind is ze om verwarring te voorkomen met zijn opa en oma ze zo gaan noemen.

3 jaar geleden

Reactie op K23CC

Mijn opa en oma heten voor hun achterkleinkinderen grote opa en grote oma. ...
Zo noemden wij ze ook vroeger 😊 Grappig om te lezen.

3 jaar geleden

Gewoon oma+ voornaam en opa+voornaam zoals ik ze zelf ook noem. Hij is 2,5 maakt voor hem niet uit wat voor opa en oma het zijn, en m’n oma wilde geen ouwe oma heetten ahaha

3 jaar geleden

Oldie oma en oldie opa?

3 jaar geleden

Super opa en en super oma

3 jaar geleden

Ik zelf had vroeger oma Amsterdam, oma Veenendaal en oma Duitsland.

3 jaar geleden

Ik had vroeger ook nog een overgrootopa en -oma. Dat was gewoon opa/oma met hun achternaam erachter.

3 jaar geleden

Mijn zoontje noemt mijn oma : opoe

3 jaar geleden

Mijn oma noemen de kinderen “oma moesje”

3 jaar geleden

Oma-oma en Opa-opa 😊

3 jaar geleden

Mijn kinderen hebben onze termen overgenomen. Mijn ene opa en zijn vrouw heten opa henk en oma liefbeth en de andere waren "gewone opa en oma" Bij onze ouders zijn er vooral huisdieren bij betrokken. Dus oma en opa van benji (de hond) opa van de ezels omamama (mijn moeder)

3 jaar geleden

Mijn zoontje noemt mijn opa en oma Bompa en Bomma. Zo worden zijn door alle achterkleinkinderen genoemd.

3 jaar geleden

Opaatje en omaatje. Inmiddels is het alleen nog maar opaatje omdat in een jaar tijd alle 3 de oma’s overleden zijn.

3 jaar geleden

Mijn opa's en oma's hadden vroeger al een voornaam dus die noemden we er gewoon achteraan. Dat doen mijn kinderen nu ook gewoon bij de opa's en oma's