24 Reacties

2 jaar geleden

Je partner meer klusjes geven? Of een schoonmaakster?

2 jaar geleden

Ik heb hetzelfde. Ik probeer daarnaast in ieder geval 1x in de maand een dag vrij te plannen (dan gaat de kleine naar opa/oma of mijn man gaat wat met haar ondernemen) en dan pak ik de grotere dingen aan

2 jaar geleden

Zo herkenbaar! Ben blij als we allemaal gegeten hebben en schone kleding maar aan al die andere dingen kom ik ook niet structureel toe! M'n moeder komt eens in de zoveel tijd de badkamer doen en dat is wel fijn!

2 jaar geleden

Reactie op Annetpoldervaart

Ik heb hetzelfde. Ik probeer daarnaast in ieder geval 1x in de maand een da ...
En kan je man niet een klusje oppakken? Mijn vriend die doet altijd alle was thuis en als ik hem vraag iets meer te doen dan doet die dat馃槄

2 jaar geleden

Echt heel herkenbaar! In het begin voelde ik me daar echt heel slecht over omdat ik op vlak van schoonmaken nogal een freak ben maar met zo een kleintje in huis lukt dat allemaal niet meer zoveel. Ben het beginnen accepteren

2 jaar geleden

Bij ons komt elke 2 weken een schoonmaker. Wij hadden ook vaak discussie over wie wat moet doen en we dachten beide dat we zelf de meeste taakjes deden. Nu gaat het gewoon van de gezamenlijke rekening dus heel duidelijk en gelijkwaardig 馃檲 Verder probeer ik het los te laten. We zijn schoon en gezond en dat er dan een beetje vieze ramen zijn, so be it. Dan besteed ik liever tijd aan m鈥檔 gezin!

2 jaar geleden

Hoe doen jullie dat dan met een schoonmaker? Ben je zelf ondertussen thuis, of komt ie als iedereen weg is? Ik vind het nogal wat om een vreemd iemand je sleutel te geven

2 jaar geleden

Zooooooo herkenbaar! Doe daar dan nog 2 grote honden en 2 katten bij 馃檲. Ik word er gek van. Momenteel financieel niet mogelijk om poetshulp te nemen en man is net ook eigen zaak gestart dus werkt heel veel. En in December wordt hij aan zijn knie geopereerd met revalidatie van min 3 maanden, dus dat komt er ook nog eens bij. Ik heb het gevoel dat ik buiten mijn werk en de kleine niets andrts doe dan huishouden, maar veel verder dan de dagelijkse dingen geraak ik ook niet, is hier eerder dweilen met de kraan open, dat gevoel heb ik toch. Vermoeiend

2 jaar geleden

Reactie op mamamia11

Echt heel herkenbaar! In het begin voelde ik me daar echt heel slecht over ...
Ja dat heb ik ook... Ik voel me schuldig naar m'n zoontje dat hij over een niet-gedweilde vloer kruipt en in een niet regelmatig bijgehouden badkamer in bad gaat. Maar ik zou niet weten hoe dit op te lossen. En hoor van m'n zussen hetzelfde verhaal... Zal er voor veel moeders dus bijhoren.

2 jaar geleden

Reactie op Miss V

Zooooooo herkenbaar! Doe daar dan nog 2 grote honden en 2 katten bij 馃檲. Ik ...
Pittig dat je man ook nog geopereerd gaat worden, sterkte!

2 jaar geleden

Reactie op Mir123

En kan je man niet een klusje oppakken? Mijn vriend die doet altijd alle wa ...
Prijs jezelf gelukkig 馃き zo zitten veeeeeeel mannen niet in elkaar. De mijne niet in ieder geval.

2 jaar geleden

Zo herkenbaar! Ben blij als we allemaal gegeten hebben en schone kleding ma ...
Lief van je moeder!

2 jaar geleden

Hier hetzelfde hoor. En net het eerste trimester van een nieuwe zwangerschap (bijna) achter de rug, met veel misselijkheid dus de afgelopen weken heb ik naast werken en voor de kleine zorgen vrijwel niets kunnen doen, alle vrije tijd gebruikt om uit te rusten. Mijn man doet iets wel als ik het drie keer vraag maar met een kop op onweer, daar wordt het alleen maar erger van. Dus helaas, hier ook geen schone badkamer. Maar wel elke dag vers eten op tafel, schone was en een huis dat regelmatig wordt gestofzuigd. Dat vind ik het belangrijkst. Voor de zwangerschap lukte het allemaal wel prima, dan deed ik elke avond een taak of op zaterdag tijdens het slaapje als een wervelwind het huis door om alles schoon te krijgen. Maar ja, met een kleine dreumes heb je daar toch maar vijf min plezier van 馃槀 het is even niet anders!

2 jaar geleden

Dit schema werkt voor mij: 7.30 uur staan we op. Ik ga naar beneden, doe de was & ruim de vaatwasser leeg. Dan ontbijt en tegen 8 uur heeft m'n man m'n dochter klaar om naar beneden te komen. Dan doet een van ons de buitendieren voeren en wateren, terwijl de ander de binnendieren doet. Dochter speelt dan even zelf. Om half 9 start ik met werken (allebei thuiswerken loondienst fulltime) en om 9 uur m'n man. Dus in de tussentijd ontbijten zij. In mijn pauze rond 11 ga ik lekker spelen met m'n kind (wandelen, schommelen, speelgoed spel). En dan wissel ik de was weer door en maak ik lunch. Dan lunchen we. En tussendoor als het werk even niets vraagt haal ik meestal de stofzuiger even door de woonkamer. Ik werk meestal tot 3 of tot 5 en mijn man tot half 6/ 6. Na het werk ga ik meestal de.kleine boodschappen doen met m'n dochter indien nodig. En daarna koken en de vaatwasser leeg halen. Na het eten speelt man af en leeg in de vuilnis in de kliko. Hij vult de vaatwasser en gaat dan spelen met onze dochter tot 7 uur/ half 8. Samen brengen we haar naar bed en dan savond doen we eigenlijk niet zo heel veel meer behalve de eventuele glazen van drinken enzo wegzetten en een doekje over de tafel voor de volgende dag. Oh en de speelgoed resten opruimen. En alle andere dingen...doen we dus niet. 1x per 2 weken komt de schoonmaakster 3 uur voor alle poets en natte dingen. En alleen op zondag haal ik de bedden af met schoon beddengoed er weer op. Strijken verdom ik al jaren. En m'n moeder strijkt soms dingen voor ons. Ik denk namelijk...dat m'n dochter ooit wel gaat profiteren van alle tijd en aandacht die ze krijgt en niet zozeer van de eventueel dagelijks gesopte vloer en glanzende tegels.

2 jaar geleden

Ik laat mijn dreumes alles doen ;) Geintje natuurlijk, ik accepteer maar dat het af en toe wat stoffiger is. Het meeste doe ik als ze slaapt, zodat ik daarna tijd voor haar heb. Swiffer (of de vlotte vloer doekjes van de jumbo) zijn m鈥檔 beste vrienden geworden het afgelopen jaar. Tussendoor even snel werkt top! En dan 1 keer in de week goed stofzuigen.

2 jaar geleden

Wij werken beide fulltime. Ik vanuit huis en manlief bij bedrijf. Grote dingen zoals badkamer in het weekend. Wc elke ochtend. Afwassen doe ik en mijn man doet onze dochter in bad. We doen alles samen, maar mijn man toch wel meer (in verband met duimproblemen). Mijn moeder past op, dus zij dweilt en houdt het ook bij gelukkig. Ramen wassen is 1 x in de zoveel tijd. En we hebben ook nog een puber in huis die ook klusjes doet. Ons huishouden is redelijk op orde met de nodige hulp

2 jaar geleden

Ik stofzuig iedere dag na het ontbijt. Dweilen doe ik 2 keer per week. Dan zit ze even in de box. De tuin ramen etc doen we tijdens dat onze dochter slaapt.

2 jaar geleden

Als ik ga stoffen krijgt zij ook een stofdoek en helpt ze zogenaamd mee.

2 jaar geleden

Reactie op Issi

Dit schema werkt voor mij: 7.30 uur staan we op. Ik ga naar beneden, doe d ...
Lees ik het goed dat jou dochter gewoon thuis blijft wanneer jullie werken? Hoe lukt dit? Heb 2 weken halve dagen gewerkt met mijn zoontje thuis en dat was al verdorie moeilijk. Onmogelijk om op mijn werk te concentreren tenzij hij sliep. En uiteraard wou dat nu net de periode zijn dat hij heel slecht sliep 馃檲

2 jaar geleden

Reactie op Miss V

Lees ik het goed dat jou dochter gewoon thuis blijft wanneer jullie werken? ...
Ja , ze is het vanaf het begin gewend. Aardig ge茂nvesteerd in zelfstandig spelen. En elk half uur maak ik even tijd voor een mini boekje of liedje zingen. En natuurlijk wil ze af en toe meer aandacht, zeker wanneer een tand doorkomt of ziek is. Maar dan doe ik het niet plaats en tijd gebonden werk later. Maar vergaderingen en lessen ( ik ben docent) moeten natuurlijk gewoon doorgaan.