72 Reacties
5 jaar geleden
mijn zoontje van 9 weken poept gemiddeld denk 2x in 3 dagen. Denk dat wel goed is hoor.
5 jaar geleden
Mijn kleine meid is vrijdag 6 weken en poept 1x in de 2 dagen eerst met moedermelk en nu met flesvoeding ook.
Cb zei tegen mij dat zolang ze er niet te veel moeite voor moeten doen ( zie meermaals per dag echt goed persen zonder resultaat zeg maar) en de poep niet te hart is is er niks miss mee
5 jaar geleden
Mijn kleine meid poept gemiddeld 4 keer op een dag en ze krijgt alleen kunstvoeding.
5 jaar geleden
Mijn dochter is 8 weken en die heeft extreem last van krampen en opsipatie van de CB moet ik lactulose gebruiken en als ik die toedien in haar fles duurt het 2 dagen en word ze diaree en heeft ze weer pijn,me dochter poept 1 x inde week als lactulose niet helpt moeten we kijken of het geen koemelk allergie is
5 jaar geleden
Mijn zoontje poepte eerst een paar keer per dag nu 1x per dag super volle luier
5 jaar geleden
Onze kleine meid is 7 weken oud. Door haar type voeding had ze wat last van harde ontlasting. De kinderarts gaf aan dat we in elke fles een druppeltje olijfolie mochten doen. Mocht dat niks uithalen, dan kunnen we altijd nog naar medicatie kijken.
Als je bang bent dat jouw kindje moeite heeft met poepen, is dit wellicht ook het proberen waard. Zodra de baby 'dunne' luiers krijgt, weet je dat 1x in de 2 dagen gewoon bij je baby past.
5 jaar geleden
Onze kleine poept ook 1x in de twee dagen en krijgt ook flesvoeding. Hij heeft bijna geen krampjes. :)
5 jaar geleden
Mijn zoontje (5 weken) poept ook 1x per 2 dagen, ook flesvoeding. Zodra we het aantal ML ophogen, poept ie tijdelijk iedere dag, daarna stabiliseert het weer tot 1x per 2 dagen. Was volgens CB normaal.
5 jaar geleden
Onze dochter poept 1 a 2 x per dag.. En heel soms slaat ze een keer een dagje over.. Ik denk dat het per baby verschilt en eens in de 2 dagen is helemaal niet verkeerd. Toen ik ben gestopt met borstvoeding en over ging op fles zeiden ze tegen mij had het 5 dagen mag uitblijven.. leek mij aardig lang Maar goed .. ben blij dat ze elke dag gewoon kan poepen 😊
5 jaar geleden
Mijn dochter poept ook 1 keer in de twee of drie dagen en bij het cb zeiden ze dat dat niet erg was.
5 jaar geleden
Onze kleine meid is 6+4 weken. Combi van borst- en flesvoeding en poepte eerst 1x in de 8 dagen. Nu 1x in de 3/4 dagen. Volgens cb en ha prima normaal. Heeft wel veel last van krampjes.
5 jaar geleden
Zoontje van 8 weken poept gemiddeld 1x per week. Hij krijgt borstvoeding en flesvoeding. Darmpjes en buikje zijn gewoon soepel en zacht, huisarts vond het geen probleem. Als het poepdag is merk ik het wel aan hem, hij moet het echt nog “leren”, dat poepen. Het verrast hem ook elke week weer, lijkt het. Heeft het natuurlijk ook nog maar een paar keer in z’n jonge leventje gedaan 😅
5 jaar geleden
Mijn dochtertje is 6 weken en 5 dagen en poept 1 keer in de twee dagen. Ze krijgt inmiddels volledig kunstvoeding. Met borstvoeding poepte ze wel vaker, maar in kleinere beetjes. Nu poept ze meteen een volle luier, maar dus om de dag. Met hier en daar een uitzondering. Is, zoals anderen hier ook al schreven, volgens cb normaal. Ze heeft wel wat last van krampjes en lijkt ook echt haar best te moeten doen om te poepen.