40 Reacties

3 jaar geleden

Mijn opa en oma zijn tien dagen voor mijn uitgerekende datum 60 jaar getrouwd. Is aan de andere kant van het land (2,5u rijden). Ik ga daar in principe gewoon naartoe. Dan maar in een Gronings ziekenhuis bevallen als het opeens aandient;) het is overal in Nederland goed geregeld, dus verwacht dat t dan ook wel goed komt

3 jaar geleden

Neem wel mijn kaart mee, en kan een vluchtkoffer altijd in de auto zetten

3 jaar geleden

Ik ben nu 36 + 1 weken en neem sinds een week al continue de vluchtkoffers mee voor de zekerheid....dichtbij of ver, je kan maar beter voorbereid zijn!

3 jaar geleden

Ik ben gister vanuit Groningen naar rotterdam gegaan en weer terug. Dat was 3,5 uur heen en 3,5 uur terug. Ik dacht als ik moet bevallen beval ik maar in Rotterdam. Had verder geen vlucht koffer mee.

3 jaar geleden

Als ik alleen rijd ga ik alleen naar de stad toe. Max 20 min rijden. Met mijn man zou ik wel verder gaan als er iets bijzonder is. Dat is er alleen niet dus blijf dicht bij huis.

3 jaar geleden

Ik blijf gewoon zo veel mogelijk thuis. Ben nu 37+3. Mocht ik niet thuis zijn als de bevalling begint weet mijn moeder precies waar alles staat (ben alleenstaand). Maar ik heb dan ook het geluk dat het ziekenhuis letterlijk om de hoek is van mijn huis dus me ma is zo bij mij. Die 10 minuten hou ik wel vol alleen 😁. Misschien als tip een klein tasje met een paar dingetjes in je auto leggen? En iemand instrucies geven waar je vluchtkoffer staat🤷🏼‍♀️. Veel succes 🤗

3 jaar geleden

Reactie op ldrivewood

Neem wel mijn kaart mee, en kan een vluchtkoffer altijd in de auto zetten
Wat voor een kaart? Ik zag al eerder ergens staan dat je een zwangerschapskaart mee moet inpakken. Maar wat is dat? Een kaart waar je afspraken op staan bij de verloskundige?

3 jaar geleden

Ik zit op dit moment in de auto naar de camping waar m’n ouders zitten. Het is een uur rijden. M’n partner brengt me heen en m’n moeder vanavond weer terug. Klein uurtje rijden maar partner werkt vlakbij huis dus als er wat gebeurd kan hij de vluchtkoffer halen en mam me doorrijden naar het ziekenhuis. Ik ben vandaag trouwens 37+1

3 jaar geleden

Ik en mijn partner gaan vandaag een midweekje weg naar Limburg (is 1,5 uur van huis). Neem mijn vluchtkoffer wel mee. Maak me er verder geen zorgen, naar mijn idee is een begint een bevalling nooit spontaan, dus volgens mij is er altijd wel voldoende tijd om naar huis of dichtstbijzijnde ziekenhuis te rijden.

3 jaar geleden

Zolang ik mij goed blijf voelen ga ik/we er gewoon op uit. Aankomende weekend gaan we nog een weekendje naar Friesland, 1,5uur rijden. Vluchttas en maxi-cosi gaan mee. Deze staan standaard in de auto. Liefs

3 jaar geleden

Ik ben nu 37weken en ben vorige zaterdag nog 2u van huis geweest. Je voelt het zelf beetje aan en gynaecoloog gevraagd of het ok was. Haar antwoord : " zeker en vast, geniet maar. Bij u eerste bevalling ga je niet op 2u bevallen hoor 😅". Natuurlijk ander verhaal als je al 4 of meer cm ontsluiting hebt, maar ik had dat toen nog niet.

3 jaar geleden

Alleen tot ongeveer een uurtje van huis en samen met mijn man gewoon nog heel Nederland door. Bevallen kan ik gelukkig overal 😊. Het liefste beval ik thuis natuurlijk en als ik het niet vertrouw dan blijf ik uiteraard thuis. 37.3 nu.

3 jaar geleden

Reactie op Ticia

Ik ben nu 37weken en ben vorige zaterdag nog 2u van huis geweest. Je voelt ...
Haha pas maar op ik had me kindje de eerst van de eerste wee tot bevalling 4uurtjes dus niet zo handig wat de vk zegt🙊🤣 kan dus snel genoeg gaan

3 jaar geleden

Reactie op vera_b

Wat voor een kaart? Ik zag al eerder ergens staan dat je een zwangerschapsk ...
Volgens mij is dat een uitdraai van je afgelopen afspraken bij de vk. Er staat op wat er besproken is welke vragen zijn gesteld je bloedgroep wanneer je uitgerekend bent etc

3 jaar geleden

Reactie op vera_b

Wat voor een kaart? Ik zag al eerder ergens staan dat je een zwangerschapsk ...
Je zwangerschapskaart. Hier staan alle belangrijke gegevens op. Deze krijg je van je verloskundige. Even om vragen bij je volgende controle. Liefs

3 jaar geleden

Gewoon lekker overal naar toe 😬 vluchtkoffer en autostoel staan al weken in onze auto! Maak me niet druk erom

3 jaar geleden

Ik blijf vanaf deze week “ lekker “ thuis nu 37,5 week mijn 1e bevalling was binnen 3 uur en ze geven aan dat bij de 2e nog sneller kan gaan dus niet veel uitstapjes meer en moet in ziekenhuis bevallen ivm medische ☺️

3 jaar geleden

Nu 37.1 en blijf vooral in eigen woonplaats. Maar als ik ergens 2uur voor zou moeten rijden zou ik het wel doen. Ik denk dat je wrl voortekenen hebt als 't echt dichtbij komt. Zo niet, er is overal wel een ziekenhuis 😁

3 jaar geleden

Ik ben nu 35 weken zwanger. Werk deze week nog, maar wil volgende week eigenlijk nog 2 dagjes weg met mijn partner. Wel in Nederland. Maar vluchtoffer mee voor het geval dat 😉

3 jaar geleden

Ik ben nu 37+3 weken en sta op het punt om lekker een midweekje op vakantie te gaan in eigen land! 2 uurtjes rijden, maar wel alles mee voor t geval dat 😆