9 Reacties

4 jaar geleden

Lieve mama, doe vooral voor jou goed voelt er zijn vrouwen die veel korter na de bevalling zwanger zijn 😘 mooi dat je gegeven is dat je 2 kindjes zo kort op elkaar mag krijgen.

4 jaar geleden

Ik begrijp je situatie. Hun verdriet zou jouw geluk niet moeten verstoren. Toch begrijp ik dat dit in de praktijk soms anders is. Wanneer je graag een kind wil hebben kan het soms confronterend zijn als het bij een ander wel lukt en bij jou niet. En dit wordt veelal nog heftiger als het om familie gaat. Wat ik heb gemerkt is dat het goed werkt om eerst begrip op te brengen voor hun situatie. Geef aan dat je hun gevoelens begrijpt en je het hun ook van harte gunt, maar dat jij ook hoopt dat het gunnen wederzijds werkt. Zwanger worden en blijven is echt niet vanzelfsprekend, maar als het wel lukt moet dit gevierd worden. Dus ook bij jullie tweede (snelle) wonder ;)

4 jaar geleden

Lieve gadisaa Ik heb er ook bijna 2 jaar over gedaan om zwanger te worden (ben blij nu 5 weken) Maar ik gunde het iedereen om (weer) zwanger te worden. Dus zie er niet tegenop, eerlijkheid duurt het langst en dan kan je er meer van genieten. Veel liefs

4 jaar geleden

Ik begrijp dat dit lastig is voor je. Zelf heb ik voor de eerste 5 jaar gevochten om zwanger te worden. IVF en miskraam etc. Iedereen om mij heen werd zwanger en ik stond met lege handen. Iedere keer dat ik het hoorde van iemand deed het pijn of ik wilde of niet. Ik was blij voor ze maar gunde mezelf toen ook weleens het geluk. Begrip tonen voor hun situatie en vooral het niet invullen. Dus niet zeggen het komt wel goed of ik ken iemand bij wij het uiteindelijk ook gelukt is etc. Het vertellen en er dan voor diegene zijn zonder invulling maar alleen met steun. Dat zou mijn advies zijn.

4 jaar geleden

Hey hey, Dat klinkt inderdaad als iets moeilijks. Ik ben nu ook weer zwanger en mijn kleintje is ook 6,5 maand. Toen wij het vorig jaar vertelde aan mijn schoonouders zeiden ze dat we abortus moesten plegen. Dus mijn man en ik zijn ook erg zenuwachtig om het deze keer te vertellen. Toch heb ik wel zoiets van ik wil deze zwangerschap niet weer laten verpesten. Mijn vorige zwangerschap durfde ik mijn zwangerschap aan niemand te laten zien, pas met 32 weken dacht ik, nu kan het wel. Laat dat je alsjeblieft niet gebeuren omdat anderen jaloers zijn! Het is inderdaad super mooi dat je weer zwanger kunt worden en heel jammer voor die andere meiden. Laat het je niet verpesten. Voor hetzelfde geld kun je hierna geen kinderen meer krijgen. Geniet ervan, het is je gegeven!!!!

4 jaar geleden

Reactie op DorindaNoordermeer

Hey hey, Dat klinkt inderdaad als iets moeilijks. Ik ben nu ook weer zwan ...
Abortus? Maar waarom deze reactie. Die begrijp ik echt niet

4 jaar geleden

Gewoon zeggen, zou zeker niet te lang wachten want anders krijgen ze het gevoel dat je medelijden hebt. Ik ben ook niet meteen zwanger geworden, aantal miskramen en dan niet willen lukken, gelukkig nu een dochtertje van 2j en terug zwanger. Maar ieder keer als iemand in mijn omgeving zwanger was en ze verzwegen het was het alsof ik er niet bijhoorde, alsof ik niet blij zou zijn voor hun en alsof ze schrik hadden om het mij te zeggen, ze hadden precies medelijden. En dat ‘kwets’ het meest. Maar ik was evengoed blij voor diegene, en was evengoed opgewonden. Mensen die iets moeilijker zwanger geraken worden precies een beetje uitgesloten (ook al is het zo niet bedoelt, deze gevoel krijgen ze), en dat is net wat ze niet willen.

4 jaar geleden

Goed dat je hier over nadenkt. Bij mij heeft het ook lang geduurd voordat ik zwanger raakte 3 jaar (en een miskraam). En ik vond ik het altijd erg confronterend om te horen dat er weer iemand zwanger was eerder dan ik, en helemaal als diegene ook nog eens heel snel zwanger was geworden. Dat wil niet zeggen dat ik het de ander niet gunde, maar ik had wel even tijd nodig om het te verwerken.. Mijn advies zou zijn om apart bij ze langs te gaan om te vertellen (zorg dat ze de eersten zijn en liever niet horen van een ander), dan kunnen ze hun emoties even laten gaan en dan hebben ze de tijd om het te verwerken. Ze zullen het jullie echt wel gunnen, maar geef ze ruimte, helemaal als ze al zo lang hetzelfde wensen.. En natuurlijk van harte gefeliciteerd dat je zwanger bent van de 2e! Fijne zwangerschap 🤰

4 jaar geleden

Vroeg of laat moet je het toch vertellen en wat maakt het uit wat iedereen denkt en vind jij bent er blij mee toch? Ik kreeg na het vertellen afgelopen kerst ook vaak de vraag was het wel gepland? ik vind dit echt zo’n gekke vraag..