349 Reacties

3 jaar geleden

Mijn vk heeft het nog nooit over het gewicht gehad. Hoe wordt dit dan gemeten? Is dit nog een verschil hoe hiermee om wordt gegaan in België of Nederland?

3 jaar geleden

De kleine werd op ongeveer 1 kilo geschat met 28.5 weken. Hij zat op de p3 lijn en stiekem vind ik dat toch een beetje zorgelijk... Maar als ik de gyn moet geloven is er (nog) geen reden tot paniek. Morgen mag ik met 31 weken opnieuw voor een groei echo om te zien wat hij is gegroeid is in 2 weken. Ben heel benieuwd
Met 29 weken 1311 gr ( mooi binnen de curve )

3 jaar geleden

Reactie op Mary83

Mijn vk heeft het nog nooit over het gewicht gehad. Hoe wordt dit dan geme ...
Ze meten hoofdje, buikje en beentje. Bij het meten vam het beentje zegt ze het gewicht. Hier gisteren op 29w4d termijn 1,537 kg groei komt overeen met 31w4d 🙈

3 jaar geleden

Hier met 31.6 groeiecho gehad gister in zkh , na nachtje te hebben gelegen ivm bloedverlies en baby minder voelen 1800gram. met 30weken wastie 1475gram. Met 33weken bij verloskundige nog een groeiecho.

3 jaar geleden

Reactie op Mary83

Mijn vk heeft het nog nooit over het gewicht gehad. Hoe wordt dit dan geme ...
De mijne ook niet. Ik heb geen idee hoeveel ze weegt en op hoeveel gram ze haar schatten 🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Onze dochter woog met 29w5d 1329gram en zat op de p18. Op 27w5d woog ze 959gram en zat ze op de p9... De VK zei dat ze vanaf het begin al wat aan de kleine kant was. Ze zou normaal 1500gram moeten wegen. Binnen 2 weken hebben we een opvolging van de groeiecho om te zien of ze goed blijft groeien. Ze zei ook dat haar hoofdje wat aan de kleine kant was, maar verder zei ze er niets over. Al baart mij dit wel even zorgen...

3 jaar geleden

Bij de 20 weken echo geen schatting gegeven, ook niet om gevraagd. Daarna geen echo's meer gehad en nauwelijks controles. Nu 35 weken zwanger.

Reactie op evaevita

De mijne ook niet. Ik heb geen idee hoeveel ze weegt en op hoeveel gram ze ...
Staat het niet op de echo foto zelf ? Bij mij af en toe staat toevallig de meting erop xxx De mijne zegt het wel iedere keer ... juist de lengte niet bij de 32 w echo zal ze wel een berekening maken van de lengte

3 jaar geleden

Reactie op kimberley 💖💖💖💙

Staat het niet op de echo foto zelf ? Bij mij af en toe staat toevallig de ...
Oh, dat zou ik even na moeten kijken dan. Na m’n 20 weken echo zou ik i.p. geen echo meer krijgen, dus hoe ze het gewicht dan schatten? 🤷🏼‍♀️ Heb vanwege vermoeden diabetes met 28 weken nog een echo gehad, die zal ik eens nakijken. Wel gek dat het zo verschillend is. Zal t vrijdag bij de controle eens vragen, ben wel benieuwd als ik t zo allemaal lees

3 jaar geleden

Kleine man weegt met 30 weken 1750 gram en is 40cm lang

3 jaar geleden

Gister groeiecho gehad met exact 31 weken. Kleine meid wordt nu geschat op 1948 gram (P80). Voor nu een lekker bolletje dus ❤️🥰

3 jaar geleden

Geen idee, hij was wel aan de kleine kant met de groei echo laatste keer. Moet maandag weer voor een echo. Ben dan 34.3.

3 jaar geleden

32w echo 2kg zei ze

3 jaar geleden

Mijn meisje weegt 2700 gram met 35-3 weken.. officieel kunnen ze alleen de meting schatten als het ouder wordt.. ongeveer 44 cm volgens de statistieken

3 jaar geleden

Reactie op Lorea

Mijn meisje weegt 2700 gram met 35-3 weken.. officieel kunnen ze alleen de ...
Met 30 weken woog ze 1500 gram.. was allemaal prima zeiden ze

3 jaar geleden

Ik ben met 32 weken bevallen vorige week. Ze hadden hem geschat op 1330. Du ...
Gefeliciteerd Hopelijk gaat alles goed

3 jaar geleden

34weken en 3 dagen en ze weegt 2kg200 en is 42cm ze zit ook op schema alleen is zij wel al volledig ingedaald waardoor hoofdje niet zichtbaar is of moeilijk gezichtje zelf nog niet kunnen zien telkens handjes voor 🙈

3 jaar geleden

Met 31 weken 1800 gram en wordt verwacht 4200 gram met de geboorte .. natuurlijk n jongen

3 jaar geleden

Bij 32 week werd onze kleine spruit geschat op 2400 gr. Mijn suikers en alle andere controles waren prima. Zoals ze ons verteld hebben ligt de kleine qua groei in voren, heeft het heel goed daar binnen in de buik, gaven ook duidelijk aan dat het een schatting is. We staan nu wel onder controle van verloskunde van het ziekenhuis en thuisbevalling zit er helaas niet in.