14 Reacties

4 jaar geleden

Ja hier ook al een hele tijd, snotterig en stevige hoest. De hoest gaat nu beter, voorlopig toch, nu hebben ik en de papa het. Ik heb zo goed als niets gegeven, 2x van mijn hoestsiroop die normaal pas van 2 jaar mag, maar hij had het zo erg op een zaterdag nacht, en dat beetje zal wel geen kwaad kunnen dacht ik dan. Enkel als hij koorts heeft geef ik dafalgan of nurofen, zijn koorts gaat ook constant op en af. Hopelijk zijn ze snel weer beter. Sterkte

4 jaar geleden

Reactie op Miss V

Ja hier ook al een hele tijd, snotterig en stevige hoest. De hoest gaat nu ...
Wat vervelend dat jullie het nu ook hebben! Wij nog niet - ik klop het meteen even af. Maar het klinkt hetzelfde ons zoontje had 2 dagen koorts 39.8 daarna 1 dag geen koorts en nu schommelt het tussen geen koorts of verhoging. Continue snot. En hij hoest als een oude man 😅 gelukkig wel in goede doen. Beterschap 🍀

4 jaar geleden

Reactie op Mangoo

Wat vervelend dat jullie het nu ook hebben! Wij nog niet - ik klop het mete ...
Eerlijk gezegd, onze kindjes zijn geboren in een periode dat we verplicht veel te steriel leefden, mondmaskers, weinig contact, overdreven handen wassen, ..... dat is echt niet goed voor het opbouwen van het immuunsysteem. De opvang waar mijn zoontje nu gaat is de voorbije weken de helft van de kindjes ziek. Logisch net nadat we terug een beetje normaal mogen leven, nu krijgen ze de volle lading maar zijn nog niet immuun genoeg. Idem voor onszelf hé. Zoveel mensen in mijn omgeving die nu ziek zijn, geen covid, maar griep, longontsteking, verkouden, .... Gelukkig gaan we naar de zomer toe, al zou je dat vandaag niet zeggen, en zal het wel weer beter gaan.

4 jaar geleden

Wij geven tussikind van vsm. Onze zoon hoest ook constant.

4 jaar geleden

Reactie op NFN33

Wij geven tussikind van vsm. Onze zoon hoest ook constant.
Oke thnx gaan we proberen!

4 jaar geleden

Reactie op Miss V

Eerlijk gezegd, onze kindjes zijn geboren in een periode dat we verplicht v ...
Ja daar heb je helemaal gelijk in!

4 jaar geleden

Hier hoest Luca in de avond ook ontzettend erg...ik geef m vlak voor het slapen van dampo goede nachtrust...en gebruik paar druppels tocotolin op zn slaapzak...echt 4 maar ..is sterk spul maar werkt wel ,zeker als ze neusverkoudheid zijn...hij staat btw op de lijst voor buisjes, dus hoop dat zn verkoudheid daarna veel minder is..

4 jaar geleden

Ja hier ook. Alleen in de late nacht/ochtend. Ik denk dat het dus komt door een droge keel. ik drink zelf water tijdens het slapen (ik word er wel wakker voor hoor haha). We hebben zijn beker er een keer bijgelegd maar daar werd hij veel wakker van. Dus nu geef ik gewoon meteen een beker water voor ik hem in de ochtend uit bed haal. Neusspray helpt denk ik niet tegen hoesten. En de andere dingen zou ik ook niet geven als dit een langdurig probleem is, dan kan je kindje er te gewend aan raken. Bij ons is dit in ieder geval al zeker een half jaar.

4 jaar geleden

Reactie op Boysmom90

Ja hier ook. Alleen in de late nacht/ochtend. Ik denk dat het dus komt do ...
Een half jaar aan het hoesten? Ach jeetje dat is heel lang!! Ik drink zelf inderdaad ook water. Heb een flesje in bed liggen bij ons zoontje. Zijn hoest is inmiddels niet meer droog met hij hoest nu slijm en behoorlijk ook. De hele nacht klinkt hij als een zeehondje zo sneu.

4 jaar geleden

Reactie op Mangoo

Wat vervelend dat jullie het nu ook hebben! Wij nog niet - ik klop het mete ...
Wij zijn uiteindelijk nog een keer naar de kinderarts geweest, want plots werd de hoest heel erg, vooral snachts. Hij sliep nog grote max 5u omdat hij zichzelf steeds wakker hoestte. Zat slijm in zijn longen. Heeft 2 puffers gekregen, de ene om zijn longen open te zetten, die hij 4x dag gedurende 3 weken moet nemen. De andere een soort boost medicijn, 2x dag gedurende 7 dagen, en een antibiotica siroop gedurende 5 dagen. Na 1 dag ging het al veel beter en sliep hij zo goed als door. Haleluja. En nu ongeveer een week later hoest hij nog sporadisch. Wel nog steeds een diepe ruige hoest. Het gaat de goeie kant op, maar denk zonder die medicatie dat het hel was geweest.

4 jaar geleden

Hier ook vaak hoesten idd en lees al veel tips. Wij hebben in de winter een luchtbevochtiger gekocht voor in zijn kamertje. Ook fijn tegen de droge lucht en denk dat het ook een positief effect heeft, of kan hebben, voor hoesten met name in de nacht.

4 jaar geleden

Reactie op Miss V

Ja hier ook al een hele tijd, snotterig en stevige hoest. De hoest gaat nu ...
Hoe gaat het nu? Wat een nare griep is het eh? Ik heb het inmiddels zelf ook gehad en wist niet waar ik het moest zoeken, zoveeeel hoesten. De koorts van ons zoontje gaat ook op en af. Hij hoest nu 3 weken en de laatste week slijm. Vannacht elk uur wakker en vanaf 4u heeft hij rechtop in m'n armen geslapen. Ik hoop zo dat het snel over is 😑

4 jaar geleden

Reactie op Mangoo

Hoe gaat het nu? Wat een nare griep is het eh? Ik heb het inmiddels zelf o ...
Het zat echt op zijn longen, is ook veel feller gaan hoesten tot hij snachts bijna niet meer sliep. Idd ook rechtop in mijn armen. Van de dokter 2 soorten puffers gekregen en een antibiotica siroop. Hij was na 2 dagen al veel beter en sliep terug door. Hoest nog wel af en toe en klinkt dan best nog wel heftig, maar het is nog maar sporadisch. Dus ik kan je enkel aanraden om toch ook even langs de arts te gaan. Zonder die medicatie zaten we nu zeker nog weken te hoesten.

4 jaar geleden

Reactie op Miss V

Het zat echt op zijn longen, is ook veel feller gaan hoesten tot hij snacht ...
Ach jeetje wat zielig en gelukkig werken die puffers en antibiotica siroop. Was je zoontje ook benauwd? Ik ben vandaag terug gegaan ik was zelf ook helemaal op na vannacht. Maar zijn longen klinken schoon. Het rommelt soms wel als hij ademt maar het slijm komt wel los dus ze kunnen niks doen. Heb een puffer voorgesteld maar ze zei dat het niet zal werken in onze situatie en dat we moeten wachten tot het over gaat. Zag net dat hij naast het hoesten ook nog 4 dikke bulten in z'n mond heeft 3 kiezen en een hoektand 😵‍💫😑