228 Reacties

3 jaar geleden

Hier precies het zelfde,ook 7 weekjes woensdag,mijn dochter krijgt meee flessen dan 5 heb dit bij de cb voorgelegd en die geven aan als ze vraagd gewoon geven🤷🏻‍♀️.

3 jaar geleden

Mijn zoontje is ook een hongerige baby en drinkt 6 flessen van 180ml soms 200ml 😅 hij krijgt al hongerige baby voeding (forte) en het wordt verdikt met johannes broodpitmeel maar hij blijft honger houden wij moesten van het consultatiebureau terug naar 165ml voeding omdat mij zoontje door het snelle groeien bloedarmoede heeft gekregen

3 jaar geleden

Dat vind ik niet veel. Als ik omreken naar mijn voedingen kom ik daar ook ongeveer aan. 6uur 100 ml borstvoeding (met medicatie) 9uur 100 ml nutrilon Omneo 12uur 100 ml borstvoeding 15uur 100 ml borstvoeding 18uur 100 ml borstvoeding 21uur 100 ml borstvoeding 00uur 100 ml borstvoeding Af en toe nog 100 ml om 3 uur snachts. Tijdens wisselen soms met half uurtje. Ik kolf verder af wegens wat problemen. Ook een fles nutrilon is wegens medise redenen. Als ik alles geef kom ik dus op 800 ml... Mijn kleine meid is over 2 dagen 6 weken oud en past nog steeds in maat 50..... Geven dus wat je wilt! Ja borstvoeding is wat andrre voeding dan nutrilon maar wat maakt dat uit! Jij bent de moeder en als je kind wilt drinken dan geef je dat toch???

3 jaar geleden

Reactie op amaanie

Mijn zoontje is ook een hongerige baby en drinkt 6 flessen van 180ml soms 2 ...
Ohh hij is 9 weekjes oud 🙈

3 jaar geleden

De hoeveelheid die jij geeft lijkt perfect te kloppen ook met de berekening ;) als ze nog meer wilt eerst een tutje ofzo geven kan natuurlijk altijd zuigbehoefte zijn mijn zoontje heeft dit ook vaak

3 jaar geleden

Hier een maandje oud, meneer drinkt minimaal 800ml op een dag. Gisteren zelfs ruim 900. Z’n voeding wordt verdikt met jbpm vanwege spugen. Cb gaf aan dat is prima

3 jaar geleden

Hier twee van 7 weekjes en krijgen 1x 120+4 4x150+5 en ik 150+3forte en 2 normaal.. ze hebbe gwn honger zegt t cb🤷‍♀️ en kon het zeker blijven geven.

3 jaar geleden

Woensdag 7 weken en ze krijgt 5 voedingen van 165.. en als ze zoals gisteren vroeg komt voor de laatste fles krijgt ze 200.. ze krijgt ook hero comfort + dat is een dikkere voeding.. hier was het bureau ook geen voorstander van fles verhogen, omdat ze aannde bovenste lijn qua gewicht zit.. nou wij doen gewoon wat ons gevoel zegt.. onze zoon was vroeger ook een hongerige baby..

3 jaar geleden

Zoontje bijna 8 weken 7x 120

3 jaar geleden

Zoontje hier is morgen 6 weken en woog vorige week 4735 gram. Hij krijgt sinds 2 dagen 150+5 6x per dag. Ik giet het dan nog wel terug naar 150 zodat we de aankomende dagen/weken nog een beetje kunnen spelen met de hoeveelheid. Met minder kwam hij om de 2-2,5u voor een fles en nu zit er weer netjes 3,5-4 uur tussen. Mocht hij honger blijven houden gaan we ook maar mixen met forte. Wat is jullie ervaring qua aantal schepjes? Half half met standaard voeding of eerst 1 schepje vervangen? Toen hij nog 90cc kreeg moesten wij ook gaan mengen met forte maar dat hielp helemaal niks. Pas toen we de fles gingen verhogen, was hij happy en sliep weer :)

3 jaar geleden

Hoezo verdikken jullie de voeding?

3 jaar geleden

Reactie op Renaaaate

Zoontje hier is morgen 6 weken en woog vorige week 4735 gram. Hij krijgt si ...
Wij hebben ook met forte gemixed, steeds een schepje vervangen om op te bouwen. Bobby kreeg door forte veel meer last van z'n buikje en ontlasting ging heel moeilijk. Qua honger maakte het geen verschil dus we zijn weer terug naar alleen nutrilon.

3 jaar geleden

Reactie op EdR82

Wij hebben ook met forte gemixed, steeds een schepje vervangen om op te bo ...
Hier indd hetzelfde! Dan maar een beetje meer in de fles en een blije baby dan een baby die last heeft van de andere voeding! Ik had bijgehouden van me andere zoontje welke hoeveelheden hij dronk en wanneer zn flessen opgehoogd werden. En die zat ook met 6 weken op 150cc en met een week of 9-10 op 5 van 180cc.

3 jaar geleden

Reactie op minimeaug

Hoezo verdikken jullie de voeding?
Ik vanwege het spugen

3 jaar geleden

Onze zoon is dinsdag 4 weken. Krijgt sinds gister 150 in de fles(+5 schepjes). 6 flessen ong per dag. ' s avonds drinkt hij ze leeg, overdag ongeveer 20-15cc over. Geen idee hoe zwaar hij nu is, met een week was hij 4670, vrijdag wordt hij weer gewogen. Hij heeft het nodig, dus zal wel goed zijn..

3 jaar geleden

Mijn dochter is nu 4 weekjes. Ik bied haar 120 aan maar ze drinkt dit amper op. Soms 70, 90, soms 110. Maar eigenlijk nooit helemaal op. Ze weegt nu ongeveer 4.3 kg. Ik maak me wel zorgen als ik jullie aantallen voorbij zie komen. Dinsdag naar het cb en het daar eens aangeven. Ze spuugt ook veel en heeft naar mijn idee last van verborgen reflux 😌

3 jaar geleden

Onze zoon is vandaag 6 weken en drinkt 5 flessen van 150ml water + 5 scheppen kunstvoeding. Hij is zon 5.2/5.3kg en ook een grote baby - ook lang. Niks van de formule aantrekken en gaan voor je gevoel!

3 jaar geleden

Reactie op Kiele86

Mijn dochter is nu 4 weekjes. Ik bied haar 120 aan maar ze drinkt dit amper ...
Niet gelijk zorgen maken 😘 over het algemeen drinken jongens al meer. Je kan eventueel het rekensommetje aanhouden wat ze ongeveer minimaal binnen horen te krijgen. 150 x 4,3 = 645 ml per 24 uur. Als ze dat ongeveer binnen krijgt is het goed. Maar het blijven richtlijnen. Het ene kind is het andere niet. En als ze groeit en aankomt zou ik me niet teveel zorgen maken als ik jou was. 🍀

3 jaar geleden

Zit jouw baby ook al in een grotere kledingmaat? Die van ons past nog maar weinig 56 en heeft steeds meer maatje 62 aan.

3 jaar geleden

Hoe lang doen jullie kindjes over de fles? Wij hebben een dr browns met prematuurspeen. Dan doet hij 30min over een fles en met standje 1 15-20min... Met fase 1 is hij niet echt happy als hij op is, gaat te snel. Met prematuurspeen moet hij zo hard werken... Lastig lastig