7 Reacties

4 jaar geleden

Mijn zoontje drinkt helemaal geen melk. Krijgt alleen melk in zijn pap sochtends. 150 ml. Verder boter, en een beetje yoghurt. Ze mogen ook maar 300 ml per dag toch vanaf 1 jaar? Ik snap eigenlijk ook niet waarom dat is...

4 jaar geleden

Reactie op BBS2020

Mijn zoontje drinkt helemaal geen melk. Krijgt alleen melk in zijn pap soch ...
Hoi, klopt niet hoor, ze raden 500ml aan, maar uiteindelijk bepaalt het kind zelf. Mijn zoontje heeft periodes dat hij veel melk drinkt, meestal omdat hij in die periode snachts om een extra flesje vraagt. En periodes dat hij flesjes weigert. Dus hier schommelt het tussen de 300ml en 600ml. Ik geef wel nog steeds opvolgmelk, dat wordt hier nog steeds aangeraden ipv koemelk. Niet dat ik dat allemaal op de letter neem hoor, maar hij drinkt dit wel graag, dus vind ik niet dat ik hoef te veranderen.

4 jaar geleden

Hier krijgt ze nog altijd borstvoeding. (Dus ik weet niet hoeveel ml.🤷‍♀️😅) En ben van plan dit te doen tot ze 2 jaar is, of langer als ze dat zelf wilt. Dit staat op kind en gezin (Belgie) : Gebruik tot de leeftijd van 3 jaar volle melkproducten. Nadien is halfvolle melk voldoende. Plantaardige 'dranken' zoals notendrank, rijstdrank, ... bevatten niet de juiste voedingsstoffen voor de groei en de ontwikkeling van het kind. Hoe lang groeimelk geven? De vereniging van kinderartsen (VVK) en Kind & Gezin raden aan om kinderen tot de leeftijd van drie jaar een aangepaste melkvoeding te geven. Sommige ouders menen dat hun kinderen vanaf 1 jaar gerust van poedervoeding kunnen overstappen op gewone koemelk. Die biedt echter onvoldoende bouwstoffen, zeggen kinderartsen. Dit op een nederlandse website : Melk heeft je dreumes of peuter elke dag nodig, zo'n 2 bekertjes is genoeg. Elke dag heeft je kind ongeveer 5 tot 7 bekertjes drinken nodig (ongeveer 1 liter), dat is inclusief melk. Speciale dreumesmelk of peutermelk is niet nodig. De extra vitamines en mineralen daarin heeft je kindje niet nodig, als zij of hij gewoon gezond eet volgens de Schijf van Vijf. Soms bevat deze speciale melk zelfs meer calorieën dan gewone halfvolle melk. Hoeveel melk maximaal per dag? De raad adviseert om tussen de 250 en 500 ml melk per dag te consumeren, als bijdrage aan de inname van calcium, vitamine B2 en B12. Let op: deze aanbevolen hoeveelheid gaat over melk in vloeibare vorm. Het equivalent in bijvoorbeeld yoghurt of kaas vind je in dit overzicht. Hopelijk ben je hier wat mee geholpen 😂❤

4 jaar geleden

Ik heb het van de week nagevraagd bij het consultatiebureau. Hun gaven aan dat 300/350 wel Max is omdat meer slecht is voor de niertjes. Gek dat er zoveel verschil in zit

4 jaar geleden

Onze dochter drinkt ook nog veel melk.. kruidvat opvolgmelk om 07u en 19u;; 180 cc Overdag voor haar 2 slaapjes zo'n 120/ 150 cc halfvolle melk.. Vaak snachts ook nog een fles 180 cc opvolgmelk. Veelste veel denk ik.. maar ze doet het er nu goed op!?🤷‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op lieveliien

Ik heb het van de week nagevraagd bij het consultatiebureau. Hun gaven aan ...
Ja dit is mij dus ook gezegd. En dan dus alle zuivel bij elkaar.. dus niet alleen melk. Maar yoghurt en boter telt allemaal mee.

4 jaar geleden

Reactie op Bo-tje

Onze dochter drinkt ook nog veel melk.. kruidvat opvolgmelk om 07u en 19u;; ...
Dat is idd nog heeeeeel veel melk. Eet zij dan ook nog haar groenten en fruit? Dan is dat een stevig etertje 😊