6 Reacties

5 jaar geleden

Mijn zoon leek als baby hoog sensitief. Bleek later ass te zijn maar dit heeft natuurlijk veel overeenkomsten. Ik volgde vooral goed mijn zoontje zelf en leerde zijn signalen goed kennen. Heb hem veel gedragen. Veel met wolzijden mutsje op.

5 jaar geleden

Ik ben ook hoog sensitief met een hoog sensitieve dochter. Welk consequent zijn maar niet boos worden ( ze kunnen in paniek raken om je boosheid ipv in wat niet mag) slaap kamer r rustig houden. Van tevoren vertellen wat er gaat gebeuren, (altijd, kost veel tijd maar geeft echt heel veel rust) van tevoren aankondigen... over ××× minuten ga ik je naar bed brengen etc. Niet pushen om te groeten, praten, etc.

5 jaar geleden

Reactie op Mamaromy

Mijn zoon leek als baby hoog sensitief. Bleek later ass te zijn maar dit he ...
Vanaf welke leeftijd heb je ontdekt dat er geen sprake was van hoogsensitiviteit en hoe heb je ontdekt dat een wolzijden mutsje helpt bvb? Kan er maar uit leren 🙈

5 jaar geleden

Reactie op Sdaj

Ik ben ook hoog sensitief met een hoog sensitieve dochter. Welk consequent ...
Hier ga ik al op beginnen letten. Hoe gaat het contact met de grootouders bvb. Houden zij hier rekening mee? Heb zo een angst omdat allemaal uit te leggen. 🤷‍♀️

5 jaar geleden

Reactie op Cs1993

Hier ga ik al op beginnen letten. Hoe gaat het contact met de grootouders b ...
Haar grootouders laten haat zelf naar hen toe komen, groeten haar wel maar pushen niet. Zijn net als ik duidelijk zonder boos te worden of stem te verheffen.

5 jaar geleden

Reactie op Cs1993

Hier ga ik al op beginnen letten. Hoe gaat het contact met de grootouders b ...
Ze is nu 3 en doet het super, enkel het cb werkt niet mee.... die willen dat ze gewoon alle testjes doet. Dit doet ze niet omdat ze zich daar niet veilig voelt. Ze praat dan bijvoorbeeld niet terwijl ze goed kan praten