20 Reacties
4 jaar geleden
Mijn zoontje is ook 1jaar en slaapt ook nog steeds niet door… sommige nachten zijn echt drama en andere nachten valt het mee, dan is hij twee a drie keer per nacht wakker.
Ook al van alles geprobeerd en nu heb ik het geaccepteerd dat hij gewoon een moeilijke slaper is en hou in m’n achterhoofd dat deze tijd echt over gaat en hij toch een keer zal gaan doorslapen….
4 jaar geleden
Mijn dochtertje is 14 maanden en heeft 2x doorgeslapen in haar leven. As we speak probeer ik in slaap te komen met haar gebrul op de achtergrond. Ik gaf bv en ze sliep altijd bij mij in bed. Nu probeer ik te stoppen en haar in haar eigen bed te laten slapen en dat gaat gepaard met 2 maanden ellende. Ik ben ook op maar merk wel een stijgende lijn. Vannacht sliep ze “door” tot 5am en heeft ze “maar” 2 uur gehuild… dus daar hou ik me dan maar aan vast 🤷🏻♀️
4 jaar geleden
Onze dochter heeft ook nog maar een paar keer doorgeslapen tot 05.00 uur. De andere nachten heel vaak wakker.
We hebben haar nu bij ons in bed gelegd zodat we haar snel kunnen troosten en zo ook aan onze slaap komen.
Onze eerste had dit probleem ook en die slaapt nu heel goed.
Dus ik ga ervanuit dat dit ook goed komt ;)
4 jaar geleden
Bij ons hetzelfde probleem. Dit was ook het geval bij onze eerste twee kindjes. Ze sliepen pas door vanaf 1,5 jaar ongeveer. Het enige dat ik je kan meegeven is: accepteren en niet over nadenken. Natuurlijk blijft het zwaar, maar ik merk dat ik het nu beter trek bij mijn derde nu ik in de acceptatiemodus zit. Hou vol! Het gaat voorbij…
4 jaar geleden
Hier wordt ook niet doorgeslapen. Meerdere malen per nacht wakker. Wanneer ik haar bij ons neem slaapt ze wel. Ik laat haar niet huilen.
4 jaar geleden
Hier ook eentje. We hebben vanalles gedaan maar niks helpt. Gaat dan even iets beter maar dan gaat het weer slechter. Ben niet voor het principe "laten wenen". In mijn ogen is dat een manier om hulp te vragen. Zeurend wenen is natuurlijk ook iets anders als het gekrijs dat ik hier hoor... Sinds kort ligt ze op een reflux kussen in haar bedje en kan ze niet omhoog kruipen. Dat lijkt wel iets te helpen. Numsy heeft ook iets geholpen, dan horen ze enkel een witte ruis en niet het straat geluid. Maar we zijn er nog niet 😅
4 jaar geleden
Onze kinderen sliepen heel snel door onze zoon met 9 weken en onze dochter met 5 weken en vanaf 3 maand dat ik weer heen weken ging was rond half 9 de laatste fles. En dat werd steeds eerder nu liggen ze er beide rond 7 uur in ( jongen bijna 4 en meisje 1 jaar ).. wij hebben wel een tijdje gehad toen we over gingen van kamer bij onze zoon, dat hij snachts vaak wakker werd. Mijn vriendin zei tegen mei misschien moet je het bedje eens anders neer zetten ivm aardstralingen. Zei had hier zelf heel veel last van als kind. En ik weet dat mijn vader vroeger ook iemand bij ons thuis heeft gehad hiervoor. Je zou kunnen proberen het bedje op een andere plek te zetten kijken of het helpt. Ik heb ook gehoord dat je speciale matje voor onder het bed hebt. Of je moet iemand thuis laten komen om te kijken of er echt aardstralingen zijn.. misschien is het wel helemaal niet zo hoor maar bij ons heel het gewerkt gelukkig. Onze zoon sliep toen hij een baby was heel goed en toen hij naar zijn andere kamer ging kwam hij er 5 x per nacht uit.
Ik hoop dat je er achter komt wat je moet doen. Het is echt slopend elke x eruit. Succes 🍀
4 jaar geleden
Mijn zoontje heeft nog nooit een nacht doorgeslapen. Zijn record is 6 uur achter elkaar. Wordt gemiddeld nog 3 keer per nacht wakker maar dat ligt volgens mij vooral aan zijn slaapomgeving. Hij slaapt bij mij in bed en ik geef nog borstvoeding. Volgens mij wordt hij meer wakker voor de gezelligheid en melk. Zou hem graag z'n eigen kamer geven maar daar is nog geen plek voor. Met deze leeftijd is er een grote kans dat je kleintje nog niet zo makkelijk zelfstandig in slaap komt, waardoor ze midden in de nacht ook niet terug in slaap komt zoals andere kindjes wel kunnen. Ik zou daarop focussen (hebben wij nog niet onder de knie hoor). Succes en je bent niet alleen!
4 jaar geleden
Ten eerste fijn dat je vriendinnen baby's hebben die doorslapen maar t is eigenlijk natuurlijker dat je baby niet doorslaapt dus maak je niet zorgen alles op z'n tijd de een heeft meer nodig dan de andere en dan ligt t ook nog eens aan de omstandigheden..geef je borstvoeding bijv dan is t logisch dat ie nog niet doorslaapt ..ik geef ook nog bv op verzoek zeker nu hij last heeft van tandjes ( denk eraan t is ook n pijnstiller dus t vaker drinken is niet alleen dorst of honger maar ook troost en pijnstilling ) iedere nacht iedere 2 uur geef ik bv en hij is 14 maanden 😉
4 jaar geleden
Reactie op Mus1983
Mijn dochtertje is 14 maanden en heeft 2x doorgeslapen in haar leven. As we ...
Al 2 maanden 'ellende' en maar 2 uur gehuil?? Sorry maar ik denk dat het te vroeg is voor je dochtertje.. ze kan ook separatie angst hebben of iets anders.. normaal wou een kind moeten wennen met 2 weken en al na enkele dagen verbeteren.. sorry maar bij mij gaan alarm bellen en is je dochter hier nog niet aan toe.. laten huilen zo vaak en zo lang kan wel schade toe brengen..
4 jaar geleden
Niet fijn om te lezen dat je je hopeloos voelt. Ons kindje sliep de 1e 6mnd onrustig met name overdag en snachts werd hij wakker voor voeding. Maar ook toen hoorde ik al; slaapt hij nou al door? Oh die van ons al vanaf een paar weken. Daar werd ik helemaal gek van. Toen hij 5 mnd was ben ik mij gaan verdiepen in slaap. Eigenlijk omdat ik dacht; wat doet een slaapcoach precies daar had ik geen beeld bij behalve dat ik een consult wel aan de prijs vond.
En uiteindelijk zijn we een aantal dingen strak gaan volhouden. En sindsdien hebben we een kind wat juist voor zijn leeftijd veel slaapt.
Misschien heb je er iets aan;
- We houden ons aan een ritme. Zelfde tijd opstaan, na het 1e dutje iets drinken en eten in de kinderstoel, daarna spelen etc. Herhaling en ritme zorgt ervoor dat een kind weet wat hij/ zij kan verwachten.
- Ons kind leek niet moe maar was het wel. Dus in ons geval eerder op bed leggen.
- Slaapritueel, we herhalen altijd hetzelfde ritueeltje. Overdag; slaapzak aan, even kroelen, klein slokje fles of babythee, liedje zingen, ruis aan en dan slapen. In een donkere kamer.
Savonds in bad. Niet meer naar beneden + ritueeltje van overdag.
- Als hij gaat staan in bed of zijn knuffel eruit gooit doen we in eerste instantie niets. Als hij huilt wachten we even. Soms gaat hij namelijk toch zelf liggen en pakt hij zijn knuffel erbij. Zo niet dan troosten we hem. Altijd in zijn donkere kamer. En herhalen we het liedje en weer terug naar bed.
- Soms door slaapregressie, tandjes, sprongetjes of wat dan ook blijft hij staan, spelen en soms gillen in bed. We blijven dan het ritueel herhalen. Halen hem pas helemaal uit bed als zijn 'tijd' om is. We laten hem niet huilen maar blijven dus om de zoveel min teruggaan, troosten en opnieuw in bed leggen. 9 van de 10x gaat hij dan alsnog slapen en zat er even een boer of poepluier dwars.
Het volhouden in het begin is vermoeiend. Ik stond soms zelf huilend achter zijn deur op de babyfoon te kijken wat er gebeurde. Toch heeft het zin gehad om het ritme aan te houden want sinds die periode slaapt hij echt als een roosje.
4 jaar geleden
Reactie op Lorea
Al 2 maanden 'ellende' en maar 2 uur gehuil?? Sorry maar ik denk dat het te ...
Ik laat haar niet constant huilen hoor! We hebben het samen slapen langzaam afgebouwd. Ik had alleen gehoopt (verwacht) dat het sneller zou gaan.
Mijn dochtertje woont letterlijk een jaar op mijn lichaam en nu we dat langzaam aan het losweken zijn, gaat dat gepaard met hysterische woede aanvallen. Ik geloof ook niet in laten huilen maar merk nu dat het om het kwartier troosten haar huilbuien alleen maar versterkt…
Ik kan haar nu makkelijk wegleggen en ze slaapt snel in, maar ik hoop dat ze die uren in de ochtend ook mee gaat pakken.
Ontvang graag tips wat te doen als het (hysterisch) huilen begint (rond 4-5am)!
4 jaar geleden
Reactie op Mus1983
Ik laat haar niet constant huilen hoor! We hebben het samen slapen langzaam ...
Als ze hier hysterisch huilt neem ik haar vaak bij mij zodat ze zich weer veilig voelt. Mijn man gaat ook weleens bij haar naast het bedje zitten tot ze weer inslaap valt.
4 jaar geleden
Je doet precies niks fout mommy! Hier ook eentje van 13 maanden die op 1 hand geteld door heeft geslapen. Ook van alles geprobeerd, maar ik heb het geaccepteerd. Ik zie het zo, hij heeft extra geborgenheid nodig in de nacht en dat is wat hij krijgt. Hij slaapt bij ons op de kamer. Ik merkte op het moment dat ik accepteerde dat dit gewoon ons ventje is, ik liefdevoller met de situatie om kan gaan. 🥰 (uiteraard zitten er ook een enkele dag tussen dat ik GEK word😶, maar overall heb ik er vrede mee). U got this. Vergelijk jouw kind z’n behoeftes niet met die van andere kindjes🤍
4 jaar geleden
Reactie op Mus1983
Ik laat haar niet constant huilen hoor! We hebben het samen slapen langzaam ...
Ik Wilde je niet aanvallen of afkraken hoor, je zult je eigen overwegingen hebben, maar ben zo tegen die tendens van laten huilen en slaap training, las kort geleden weer een onderzoek dat zegt dat het gewoon niet natuurlijk is het doorslapen. Fijn dat je wel een jaar lang hebt samen geslapen.. blijkbaar vind ze dat nog heel fijn en geeft ze zelf aan wanneer ze niet meer wil.. maar soms willen we als ouders wat anders.. Fijn te lezen dat je haar niet contant laat huilen.. ze protesteert natuurlijk omdat wat ze kent moet afstaan en dat voelt niet goed.
Lees dat ze ondertussen is los geweekt..
Heb je white noise geprobeerd in de ochtend? Of gedurende de nacht.. rond 4 a 5 kan ze het frisjes hebben of misschien slaapt ze iets te lang overdag? Anders zou ik verlatingsangst denken maar ok weet het niet vanaf een afstand.. zal je even moeten uitproberen. Succes
4 jaar geleden
Reactie op Lorea
Ik Wilde je niet aanvallen of afkraken hoor, je zult je eigen overwegingen ...
Awel ja, iemand die hetzelfde denkt. Krijg vaak kritiek dat ik ze "teveel" troost. Maar het is voor de rest wel een aangenaam kind terwijl een andere koppel dat ik ken een kreng van een kind heeft met de "laat maar huilen" techniek. Toen ik haar een half jaar bij mij op de kamer legde voor samen te slapen was het dat dat niet goed was. Nu dat ze even een fase heeft dat ze mama liever heeft dan iemand anders is ze plots asociaal en is het mijn fout omdat ik er teveel mee bezig ben 😅 Mensen hebben dus altijd kritiek op zaken die juist natuurlijk zijn en waar het niet doorslapen 1 aspect van is.
4 jaar geleden
Hoi, ik heb zelf een tijd geleden het boek van Susanne Willekes aangeschaft over slapen. Het is wel een methode die je tot 12 maanden gebruikt, maar wie weet werkt het. Wij kregen van het CB ook het advies om hem te laten huilen en die tijd steeds te verlengen. Dat hebben we een tijdje geprobeerd, maar het werkte niet en wij hadden er geen goed gevoel bij. Op basis van het boek van Susanne Willekes er voor gekozen om naast het bedje te gaan zitten. Alleen er uit tillen als hij echt ontroostbaar is. Maar meestal gewoon in bed laten en naast hem zitten en evt. Heel zachtjes tegen hem praten om hem gerust te stellen. Dit doe je een paar dagen tot hij in slaap is gevallen en dan verlaat je de kamer. Gaat hij weer huilen dan doe je weer hetzelfde. Na een dag of 3 ga je iets verder van het bed af zitten. Weer 3 dagen later weer verder, net zo lang tot je uiteindelijk in de deuropening of op de gang zit. Het kostte ons ongeveer een week voordat het goed ging, en nog steeds hebben we af en toe weer tegenslagen en moeten we weer opnieuw beginnen door naast het bedje te gaan zitten, maar over het algemeen slaapt hij gewoon goed. Hoop dat het voor jou ook werkt!
Veel succes
4 jaar geleden
Oh ja en ik ben ook nog niet zwanger van de tweede en ik ben er ook nog lang niet aan toe 😉 daar is echt niks geks aan.