11 Reacties

3 jaar geleden

Cursus gevolgd bij 1e zwangerschap, hele mooie geboorte thuis in bad gehad door de vele dingen die ik en mijn partner tijdens de cursus geleerd hebben. Ik ben zelfs zo overtuigd dat ik de opleiding tot hypnobirthing docent heb gevolgd. Ik moet momenteel alleen nog een praktijkexamen afleggen (lees een cursus verzorgen voor een zwangere en haar partner), maar dat loopt ivm Corona allemaal even wat anders nu en in plaats van face to face is het nu online mogelijk. Mocht je dus interesse hebben kun je me dat ook laten weten dan stuur ik je meer info :)

3 jaar geleden

Ik en mijn vriend gaan 4 juni starten bij geboortepraktijk puur in Heiloo met hypnobirthing.. dus ik ben ook erg benieuwd :)

3 jaar geleden

Ik ben nu bezig met een online cursus. Ik merk dat het mij nu al helpt. Fijne is dat je het thuis kan doen samen met je partner en op je eigen tempo. Zeker een aanrader. Ik volg de cursus via zussas je kan haar ook volgens op insta.

3 jaar geleden

Reactie op dabi

Ik ben nu bezig met een online cursus. Ik merk dat het mij nu al helpt. Fij ...
Heyyy, die doe ik ook!

3 jaar geleden

Hi Faa:) wij gaan samen de hypnobirthing cursus dag van Mucha Mama volgen 6 juni. Ik ben wel al met het boek erover begonnen en dat voelt goed. Ik ben ook erg benieuwd.

3 jaar geleden

Reactie op Jewel84

Hi Faa:) wij gaan samen de hypnobirthing cursus dag van Mucha Mama volgen 6 ...
Hi Jewel, welke heb je het over?

3 jaar geleden

Reactie op Faa

Hi Jewel, welke heb je het over?
Welke boek wilde ik zeggen 😁

3 jaar geleden

Ik heb in mijn vorige zwangerschap deze cursus gedaan. Super veel aan gehad tijdens de zwangerschap (had veel angsten voor de bevalling). Tijdens de bevalling dan weer niks mee gedaan, maar dit was ook niet nodig. Wel heb ik contact gehad mijn de docente toen ik overtijd was (kreeg een speciale oefening) en heb ik met haar gebeld toen een inleiding dreigde omdat ik langdurig gebroken vliezen had. We hebben een half uur gebeld, al lopend door het bos. Ik moest een visualisatie opdracht doen, na het telefoontje heel hard gehuild en prompt begonnen de weeën. Ik ben helemaal niet zweverig aangelegd maar vond het wel heel bijzonder. De cursus bij helianthe van mucha mama gevolgd :)

3 jaar geleden

Ik vond het ook erg fijn. Destijds bij De geboortepartner. Was totaal niet zweverig en gaf me veel vertrouwen in mezelf. En ook vertrouwen om thuis te gaan bevallen. Veel tips toegepast tijdens bevalling, zoals muzieklijst, geboortebad, op grote sportbal onder de douche zitten. Ademhaling tijdens ontsluitingsfase lukte goed. Erg tevreden dus!

3 jaar geleden

Ik vond het ook erg fijn. Destijds bij De geboortepartner. Was totaal niet ...
Ik ben over deze ook aan het twijfelen. Heb je de online cursus gedaan of privé cursus? Groepscursus geeft ze niet toch?

3 jaar geleden

Ik doe online zwangerschapsyoga/HypnoBirthing (live lessen) bij 'BlijBevallen!' en ben het boek (van Marie F. Mongan) aan het lezen. Gedachtegoed en ademhalingsoefeningen spreken me erg aan. Audiobestanden op de cd's bij het boek iets minder :p, dus ik gebruik de bestanden van m'n yogajuf. Weet niet of ik met online sessies en het boek even ver ga komen als met een fysieke cursus, maar het gaat me in ieder geval om die positieve mindset en het gevoel dat ik zelf enige controle over m'n ademhaling (en daarmee lichaam) heb.