8 Reacties
5 jaar geleden
2 volkoren broodjes kan prima hoor. Ook kun je de pap eventueel maken met havermelk of kv 1.
Maar bv is natuurlijk beter.
Verder snap ik dat samen drinken geweldig gezellig is maar die thee zou ik vervangen voor aan de borst. Bij baby's van 6 maanden tot een jaar is melk nog steeds de belangrijkste bron van voedsel
5 jaar geleden
Reactie op Mamaromy
2 volkoren broodjes kan prima hoor. Ook kun je de pap eventueel maken met h ...
Ja, is volkoren al te doen voor een baby van 6,5 maand? Bij ons op het kdv deden ze altijd lichtbruin brood. Dus dat heb ik eigenlijk van hen overgenomen. Verder had ik bij het voedingscentrum gelezen over lichte thee of water om te oefenen. Heb een munchkin beker en dat vindt hij heel leuk om mee te drinken / kliederen, haha
5 jaar geleden
Zo herkenbaar! Sinds ons meisje ook vast voedsel krijgt is ze totaal niet meer geïnteresseerd in de borst.. Ik ben daardoor soms best onzeker of ze wel voldoende melk binnenkrijgt, heb jij dat ook? De enige twee borstvoedingen die nog goed gaan zijn de nachtvoeding en die bij het ontbijt. Die bij de lunch en einde van de middag zijn echt dramatisch.. De laatste melkvoeding voor het slapengaan hebben we vervangen door een papfles. Eerst kolfde ik daarvoor altijd, maar daar ben ik mee gestopt. Ik was dat zo beu.. Nu doen we daar gewoon kunstvoeding in.
Ze krijgt bij het ontbijt en bij de lunch naast de borstvoeding een boterham (met 100% pindakaas, 100% appelstroop of geprakt fruit), voor het fruithapje eet ze 2 of 3 stuks fruit, dan krijgt ze in de middag een snack (zelfgemaakt bananenbrood of havermoutkoekje, komkommer, partje fruit of zo’n mais puff oid) en dan een warme maaltijd!
5 jaar geleden
Reactie op Merel-25
Zo herkenbaar! Sinds ons meisje ook vast voedsel krijgt is ze totaal niet m ...
Omdat onze man 's nachts elke 3 uur komt ben ik niet zo bang dat hij te weinig drinkt. En overdag geef ik hem steeds de borst voor elk slaapje. Misschien dat jouw meisje dan ook beter drinkt, als ze slaperig is? Of doe je dat al?