11 Reacties

3 jaar geleden

Hoi Nisa. Ik heb mij en mijn vriend ook opgegeven voor een cursus hypnobirthing bij Mucha Mama, dit is een cursusdag die we in juni samen gaan volgen. Verder heb ik er ook een boek bij besteld en daar ben ik momenteel in aan het lezen. Heb bewust voor deze cursus gekozen omdat mij dit erg aan spreekt. In het boek lezen voelt goed. Ik ben erg benieuwd naar de cursusdag. Verder dus geen ervaring met de cursus die jij laat zien 😘 als het goed voelt is het ook goed denk ik

3 jaar geleden

Reactie op Jewel84

Hoi Nisa. Ik heb mij en mijn vriend ook opgegeven voor een cursus hypnobirt ...
Wat grappig! Wij hebben ons juist afgemeld bij mucha mama.. En doen nu die van babykomst tv. Op zich wel prima, wij doen 2 lesjes per week ongeveer een half uur. En volgens mij dan verspreid 6 weken-8 weken. Het scheelt wel in kosten. Verder ben ik erg te spreken over het boek Vrije geboorte. Misschien ook iets..

3 jaar geleden

Ik ben net met die cursus begonnen :) zijn filmpjes van 10 a 15 minuten, ze praat heel rustig en legt goed uit wat ze gaat behandelen, je kan ze bekijken wanneer je maar wilt. voor mij helpt het wel goed, maar ga daarnaast 13 juni ook een 1 daagse cursus volgen samen met mijn partner

3 jaar geleden

Hypnobirthing is een hele fijne cursus, heb het tijdens mijn 1e zwangerschap gedaan. Ik ben zelfs zo overtuigd dat ik de opleiding tot hypnobirthing docent recent heb gevolgd en een carriereswitch ga maken. Ik moet alleen nog mijn praktijkexamen (lees een cursus voor een zwangere en haar partner geven) doen. Dat is nu door Corona allemaal wat anders en dus ook online. Mocht iemand interesse hebben kun je me altijd een berichtje sturen :)

3 jaar geleden

Reactie op EvaAnne

Hypnobirthing is een hele fijne cursus, heb het tijdens mijn 1e zwangerscha ...
Hoi, Het lijkt mij heel leuk, wat houdt het precies in? Je mag mij wel mailen; Inge121@hotmail.com

3 jaar geleden

Reactie op Minimi 1 En 2

Hoi, Het lijkt mij heel leuk, wat houdt het precies in? Je mag mij wel mai ...
Wat leuk! Ik heb je gemaild :)

3 jaar geleden

Hey! Wanneer moet je ermee beginnen? Ik ben 20 aug uitgerekend en wil ook graag hypnobirthing onder de knie krijgen

3 jaar geleden

Hey! Wanneer moet je ermee beginnen? Ik ben 20 aug uitgerekend en wil ook g ...
Je kunt starten wanneer je wilt, de meeste starten ergens tussen 20-26 weken zwangerschap met de 1e les, maar later kan zeker. Het belangrijkste om 'het meeste' uit hypnobirthing te halen is de discipline om de oefeningen vaak genoeg te herhalen, bij voorkeur dagelijks. Maar het verschilt uiteraard per persoon hoe snel je, je iets eigen maakt én wat voor jouw werkt. Voor de een is dat wekenlang dagelijks oefenen en voor de ander is dat een korte periode voor de geboorte intensief met hypnobirthing bezig zijn. En uiteraard nog alle versies die hier tussenin vallen.. :)

3 jaar geleden

Klinkt interessant en ik ga me er eens in verdiepen! Welk boek vinden jullie een aanrader??

3 jaar geleden

Reactie op EvaAnne

Je kunt starten wanneer je wilt, de meeste starten ergens tussen 20-26 weke ...
Denk je dat online cursus net zo efficiënt is als een dag cursus

3 jaar geleden

Denk je dat online cursus net zo efficiënt is als een dag cursus
Dat is afhankelijk van je voorkeur.. Het grootste verschil zit wel in of de online cursus 'live' is of dat het vooraf opgenomen filmpjes zijn. Bij de live versie heb je namelijk meer interactie met je docent en kun je specifieke vragen stellen of je eigen situatie. Dat vind ik persoonlijk ook de kracht van hypnobirthing (of uberhaupt 'live' zwangerschapscursussen) tegenover vooraf opgenomen filmpjes. Hoewel die filmpjes zeker waardevol zijn en je helpen, kunnen die niet inspelen op jouw specifieke situatie of vragen. Mocht je dus een hele gemiddelde zwangerschap hebben, bijvoorbeeld al een kindje hebben of niet zitten met bepaalde angsten of vragen omdat er iets in jouw situatie anders is dan 'de standaard' kun je prima kiezen voor een online cursus op basis van filmpjes. Wil je juist een meer voor jouw op maat gemaakte begeleiding is een 'live' online cursus de betere keuze - als je het mij dus vraagt :)