31 Reacties

3 jaar geleden

Hier hetzelfde

3 jaar geleden

Ik lees even mee, heb het zelfde

3 jaar geleden

Hier ook veel harde buiken. Eigenlijk alles wat ik doe zelfs stil zitten heb ik het.

3 jaar geleden

Gewoon goed in de gaten houden dat je het niet met regelmaat hebt. . Heb zelf ook last van harde buiken na inspanning. Deze zijn vervelend maar niet heel pijnlijk. Pijn heb ik soms wel maar dat zijn me banden. Harde buiken horen niet pijnlijk te zijn of met regelmaat te komen. Turf anders even voor jezelf met tijd?

3 jaar geleden

Heb hetzelfde! Enorme buikpijn, menstrautieactige krampen en harde buiken, zijn oefenweeën werd er mij gezegd. Ik ben onlangs naar spoed gegaan, omdat ik zo veel pijn had, maar alles was in orde en ik moest me geen zorgen maken. Gisteren lange wandeling gemaakt en vandaag enorme krampen weer.

3 jaar geleden

Haii, Ik heb al heel vaak last van harde buiken(vandaag 27 weken). Wat ik me zelf heel erg heb aangeleerd is veeel.meer rusten. Ik krijg namelijk veel last als ik blijkbaar al te veel doe🤷🏼‍♀️... dus nadat ik boodschappen heb gedaan ga ik liggen. Jij voelt je lichaam het beste aan, als je het niet vertrouwd weer je verloskundige bellen... maar als je ook op internet opzoek is het wel normaal, je lichaam is zich aan het voorbereiden op de bevalling

3 jaar geleden

Reactie op Ghiz

Gewoon goed in de gaten houden dat je het niet met regelmaat hebt. . Heb ze ...
Echt harde buiken zijn het niet. Die heb ik van ons zoontje genoeg gehad vanaf 28 weken maar die deden inderdaad echt geen pijn. Was hooguit oncomfortabel. Maar nu heb had ik laatst ook al dat ik bijna huilend in bed lag van de pijn en vanochtend stond ik ook krom over de kinderwagen gebogen, dat omstanders vroegen of ik wel oke was. Vandaar mijn zorgen ook. Het is niet regelmatig, zeker niet in rust, maar zodra ik sta/loop wel echt elke keer binnen 10 tot 15 minuten zo'n ?voorwee?

3 jaar geleden

Hier ook hetzelfde :) zeker als ik kennelijk te veel gedaan heb. Dus ik plan nu gewoon wat meer rust momentjes in. En accepteer maar dat ik niet alles zo kan doen als 27 weken geleden ;)

3 jaar geleden

Reactie op Destiny Sprong

Haii, Ik heb al heel vaak last van harde buiken(vandaag 27 weken). Wat ik ...
Ja, heb van ons zoontje wel ook echt veel harde buiken gehad maar de oefenweeen kwamen echt pas nadat ik met 35 weken de slijmprop was verloren. Probeer al rustig aan te doen maar zijn net verhuisd en met een dreumes (bijna peuter) is rustig aan doen niet echt mogelijk.. ik kan niet even op bed of de bank liggen als hij wakker is (hij slaapt overdag ook niet altijd meer).

3 jaar geleden

Hoi, Had ik ook, erg veel harde buiken bij de minste beweging die geen pijn deden maar heeeeel oncomfortabel voelden. Toch eventjes naar de verloskamer gebeld, ze zeiden een paracetamol te nemen en een uurtje te rusten. Toen het erna niet beter ging, gewoon langsgegaan bij de verloskamer waar ze m'n urine genomen hebben en me eventjes aan de monitor hebben gehangen. Het bleek een beginnende blaasontsteking te zijn die zo de baarmoeder prikkelde, waardoor de harde buiken ontstonden.

3 jaar geleden

Echt harde buiken zijn het niet. Die heb ik van ons zoontje genoeg gehad va ...
Als het zo heftig is is het misschien toch slim om het nog eens met je verloskundige te bespreken. Het hoort zover ik weet niet zoveel pijn te doen.

3 jaar geleden

Ik zou als ik jou was even laten testen op blaasontsteking. Ik had afgelopen week ook erg veel harde buiken (26 week) en ik bleek een blaasontsteking te hebben. Vergeet niet te vermelden bij inleveren urine dat je zwanger bent en dat ze het ook op de kweek zetten. Uit de snelle test kan zijn dat er niks uit komt en uit de kweek wel namelijk. Dat was bij mij het geval.

3 jaar geleden

Verder neem even 1of2 paracetamols, warme kruik op je buik en even rustig gaan liggen.

3 jaar geleden

Ik zou als ik jou was even laten testen op blaasontsteking. Ik had afgelope ...
Dankje voor de tip. Ja blaasontsteking heb ik in deze en de vorige zwangerschap al wel gehad maar voelde toch anders. Plasje inleveren kan alleen niet zomaar, we zijn net verhuisd, zijn nog op zoek naar huisarts want niemand hier neemt nog nieuwe klanten aan (en oude huisarts zit 110 km verderop) en bij de verloskundige heb ik me ook pas net aangemeld...

3 jaar geleden

Verder neem even 1of2 paracetamols, warme kruik op je buik en even rustig g ...
Dat zou ik graag willen, even liggen, maar ja, kleine kinderen eisen een hoop aandacht 🙄

3 jaar geleden

Vorige week ook hetzelfde gehad. Vroedvrouw gebeld en moest een badje nemen met een paracetamol. Na anderhalf uur werd de pijn minder en na 2u is het helemaal gaan liggen. Had van half 2 s middags tot 21u pijn gehad.. sindsdien wel nog af en toe een opspanning maar niet meer zo frequent

3 jaar geleden

Dankje voor de tip. Ja blaasontsteking heb ik in deze en de vorige zwangers ...
Oh ja dan is het lastig. Zou toch even huisartsen in de buurt rondbellen en situatie uitleggen. Huisarts mag niet weigeren zolang hij ruimte heeft in zijn klantenbestand namelijk. Begrijp dat ze door de Corona wat terughoudend zijn maar als je het uitlegt zullen ze het wel begrijpen.

3 jaar geleden

Ik heb 2 week geleden vroege weeen gehad met 26 weken. De verloskundige heeft mij gecontroleerd met een inwendige echo of de baarmoedermond nog gesloten was. Ze gaf bij mij aan zolang het niet vaker gebeurd dan 1x per 10 minuten in een tijdsbestek van een 1 uur hoeven we ons geen zorgen te maken.

3 jaar geleden

Oh ja dan is het lastig. Zou toch even huisartsen in de buurt rondbellen en ...
Ja, het is dus eigenlijk omdat dit dorp zó hard groeit dat er een huusartsentekort is, dus ze hebben gewoon geen plek. Schijnt ook al een jaar zo te zijn dat velen geen nieuwe klanten meer aannemen... heb wel recht op passantrecht ofzo voor als het ernstig is, dan mag huisarts niet weigeren een enkel bezoekje te doen

3 jaar geleden

Heb er ook al een aantal weken last van. Precies hetzelfde, voelt echt niet aangenaam! Vaak komt het als ik rust pak, maar dan hou ik het in de gaten of het niet te vaak achter elkaar komt. En na een paar uurtjes rust stopt het wel bij mij. Bad heb ik niet, leg er soms een dubbel dekentje op en mijn handen dat scheelt ook een hoop! Voor de rest hoort het er gewoon bij geloof ik!