21 Reacties

3 jaar geleden

Moet je echt bij je verloskundige zijn! Iedere verloskundige is ook anders

3 jaar geleden

Oef geen idee.. heb je het al met je verloskundige besproken? Ik denk dat die het beste advies kan geven in deze. Ik neem.aan dat het van verschillende factoren af zal hangen dus mijn advies is om je verloskundige te bellen hierover. Veel succes en sterkte

3 jaar geleden

Ik weet helaas hoe je je voelt.. ook ik heb het zwaar.. wel met andere klachten. Helaas word er niet ingegrepen zolang er geen medische reden is.. maar ik zou dit gevoel wel zeker delen.. soms wil een vk nog wel eens eerder je baarmoedermond checken en dan strippen.. met wisselend resultaat overigens.. volhouden hoor... heel veel sterkte!

3 jaar geleden

Wat super vervelend zeg!! Ik zou die vraag bij je verloskundige leggen. Als je er helemaal doorheen zit kunnen ze je ook daarin helpen en adviezen geven. Als de verloskundige je niet kan helpen kan je altijd contact opnemen met je huisarts. En heb je al gekeken naar alternatieven zoals, massages, accapunctuur, meditatie, zwemmen, etc. Etc.?? Ik hoop dat je je gauw wat beter voelt. Niet leuk om je zo ellendig te voelen.

3 jaar geleden

Wat vervelend dat je je zo ellendig voelt. Ik heb geen ervaring met eerder inleiden oid. Maar bel je verloskundige en geef aan dat je er doorheen zit en het niet meer volhoudt. Misschien kan zij meedenken. Wat de pijn betreft, heb je dat al aangegeven. Is het bandenpijn of iets anders. Heb je al fysio of mensendieck geprobeerd. Werk je nog? Neem je je rust? Misschien zijn dat nog dingen waar je een stapje terug kan doen? Toen ik zwanger was van de eerste heb ik ook een periode minder geslapen en toen vertelde de verloskundige dat ze ook wel eens voor een nachtje opnemen en slaapmedicatie krijgt. Slaap is zo belangrijk. Ook voor je mentale welzijn. Misschien is dat een optie voor je. Maar overleg zo snel mogelijk wat je opties zijn! Heel veel sterkte!

3 jaar geleden

Ik weet het antwoord op je vraag niet maar ik denk dat het zeker belangrijk is dit met je verloskundige te bespreken! Super rot dat je je zo voelt, maar misschien hebben ze wel goede tips. Zelf vind ik dat je niet "moet" genieten, dat is een stigma dat door vrouwen met makkelijke zwangerschappen is opgelegd op het zwanger zijn. Het is niet genieten, het is hard werken. Je lichaam wordt ontzettend uitgedaagd en uitgeput. Focus niet te veel op het genieten, want als dat dan niet zo is geniet je alleen maar minder en ga je je nog schuldig voelen ook❤

3 jaar geleden

Ik heb net hetzelfde voor. Sinds begin zwangerschap continu pijn en niet kunnen slapen. Ik heb het hierover gehad met de gynaecoloog en ze wil me inleiden vanaf 36 weken.. liefst wil ze het rekken tot 37 maar als het echt nie meer gaat wil ze wel op 36 weken mits ik 2 dagen op voorhand kom om longrijping spuitjes te krijgen. Gewoon aankaarten bij de gynaecoloog dat je op uw einde zit . Je hebt ook nog energie nodig om te bevallen en daarna he. Ik wens je veel succes nog met de laatste loodjes. X

3 jaar geleden

Ik zou zeker met de verloskundige bespreken wat er allemaal mogelijk is mits je dit nog niet gedaan hebt. Het slechte slapen herken ik, ik heb hiervoor slaappillen gehad (temazapam) ik neem er een x in de week een zodat ik een nacht wel slaap en dat helpt me wel goed!! Misschien kan jij ook zoiets krijgen... succes!!!

3 jaar geleden

Wat naar dat je je zo rot voelt en niet kunt genieten.. soms is dat helaas zo, het is ook gewoon hard werken zwanger zijn. Bespreek je klachten met je verloskundige, zij kunnen je dan over alle opties vertellen. Ik weet dat het aantrekkelijk lijkt om ingeleid te worden, maar het is ook een ingrijpende gebeurtenis, denk daar niet te licht over. Wat je ook kunt vragen is of ze je niet een slaappil voor thuis willen geven zodat je even echt kunt rusten. Je zou ook een nachtje in het ziekenhuis kunnen slapen met een slaappil, wellicht dat dit helpt. Vermoeidheid maakt alles namelijk extra zwaar.. En vooral ben lief voor jezelf, het is een signaal van je lichaam dat je rust nodig hebt dus gun jezelf die rust dan ook :)

3 jaar geleden

Hai hai, wat verschrikkelijk dat jij je zo voelt en zo herkenbaar,ik heb ook alleen maar klachten, maagzuur, rug en onderbuikpijn, niet kunnen slapen en nu ook nog zwangerschaps suiker. En mijn kindje ligt ook nog in een stuitligging. De verloskundige is hiervan op de hoogte en ik loop daarom nu bij de gynaecoloog en ik heb volgend week een afspraak met de gynaecoloog om te bespreken hoe en wanneer ik zou kunnen bevallen, want ik ben het helemaal zat! Ik ben nu 32 weken. Succes en hopelijk zijn we snel verlost en kunnen we onze wondertjes in de armen sluiten. Groetjes

3 jaar geleden

Bespreek dit met je verloskundige of gynaecoloog! Dit is voor jou een goede reden toch? Dan is er altijd een gesprek over te voeren!

3 jaar geleden

Ik voel je hierin helemaal, hier sinds de 16 weken last van bekkeninstabiliteit wat met de dag erger wordt inmiddels ben ik 32+5 en zit ik er ook helemaal doorheen. Ik slaap ook mega slecht elke beweging die ik maak ga ik kapot van de pijn, loop wekelijks bij de fysio alleen helpt dit helaas niet en zit al sinds de 20 weken in de ziektewet op mijn werk. Ik loop al bij de gynaecoloog vanwege mijn eerste zwangerschap waar ik een hoge bloeddruk kreeg met 36 weken en daar slik ik nu soort kinderparacetamol/bloedverdunnend voor, nu is er sinds vorige week ook nog bloedarmoede vastgesteld en krijg ik daar ook medicatie voor. Ik heb wel bij de controles steeds aangegeven veel pijn te hebben maar eigenlijk nog niet gesproken voor eventueel inleiden. Maar sinds mijn vorige controle zit ik er wel echt doorheen, door het slechte slapen s’nachts heb ik overdag 0,0 energie maar moet ik wel nog voor mijn peuter zorgen. Ik merk momenteel dat trap lopen mij bijna niet meer lukt door de pijn en de zorg voor mijn peuter ook steeds moeilijker wordt. Ik heb volgende week vrijdag weer een controle en ga er dan ook weer over hebben dat ik er erg doorheen zit. Hoop ook dat ze me bij 37 weken willen helpen maar weet ook dat niet iedere gynaecoloog hier zo makkelijk in is zolang de kleine het goed doet, ik weet alleen wel dat ik die bevalling niet aan kan als ik zo nog tot 40 weken door moet blijven lopen

3 jaar geleden

Ik heb ook zoveel pijn en ben net bij de gynaecoloog geweest (daar loop ik al). Ze heeft voorgesteld me een nacht op te nemen zodat ze me 'plat kunnen spuiten'. Dan geven ze me pijn- en slaapmedicatie zodat ik een nacht kan slapen. Ze zei dat ik er max 1 keer per week gebruik van mag maken. Zou dit voor jou ook iets zijn?

3 jaar geleden

Hebben ze al onderzocht waar de buikpijn vandaan komt?

3 jaar geleden

Reactie op Francis1991

Hebben ze al onderzocht waar de buikpijn vandaan komt?
Nee, ze gooien het telkens op bandenpijn of gewoon gevoelig omdat ik eerdere operatie’s heb gehad aan mijn eierstok. Ze gaan er verder niet op door omdat er niks voor de hand liggends is te vinden. Maar ik ben daar een beetje klaar mee

3 jaar geleden

Nee, ze gooien het telkens op bandenpijn of gewoon gevoelig omdat ik eerder ...
Ja je kunt altijd ergens anders gaan voor een second opinion toch :)

3 jaar geleden

Zou dat even bespreken met je vk. Daar kunnen ze jou het beste in adviseren met wat de mogelijkheden zijn

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft een aangeboren afwijking blaas/nieren en toen wilde ik ook eerder inleiden. Liefst wachten ze tovh echt dat spontaan komt of als het niet goed gaat met baby met inleiden. Als je voor 40wkn inleid heb je 25% kans op keizersnede wat ook niet altijd zaligmakend is. Dus maar eens goed over nadenken, Enige manier is zoals zo velen hier zeggen het bespreekbaar maken en daarin samen een keus maken

3 jaar geleden

Reactie op Francis1991

Ja je kunt altijd ergens anders gaan voor een second opinion toch :)
Heb ik al gedaan😅

3 jaar geleden

Heb ik al gedaan😅
O als verschillende partijen met hetzelfde komen dan zullen ze wel gelijk hebben lijkt me..