26 Reacties

4 jaar geleden

De weerstand is laag. Hier kun je buiten gezond eten en drinken weinig aan doen. Als je koorts hebt is het beter om de koorts niet op te laten lopen maar paracetamol te nemen

4 jaar geleden

Ik leef met je mee! Ik ben ook 8 weken zwanger en ben al 4 weken aan het kwakkelen. Ik ben gisteren opgenomen in het ziekenhuis. Ik krijg vocht en medicatie om mijn chronische darmontsteking te onderdrukken. Het is ontzettend naar, maar helaas is uitzieken het enige. Proberen gemberthee, echina force druppels (ja alcohol maar die enkele druppels... Weerstand is ook belangrijk) en voeding dat makkelijk verteerbaar is. Vezels zijn gezond, maar niet als je lijf al heel hard werkt om een virus aan te pakken.

4 jaar geleden

Ik heb de griep gehad, ook met korts 29,gewoon paracetamol innemen veder citroen in je thee...Veel sterkte

4 jaar geleden

Daar doe je vrij weinig aan. Goed blijven drinken en alle rust nemen die je kan nemen. Ik heb al sinds ik weet dat ik zwanger ben griepverschijnselen.. 3 weken lang.. soms met betere dagen. Gisteren bij de dokter geweest en die zei echt toegeven aan de vermoeidheid. Paracetamol mag je een aantal per dag. Overleg anders even met je huisarts. Beterschap !

4 jaar geleden

Hoi! Ik ben ook 8 weken zwanger en sinds 2 weken griepachtig. Ook mee doorgelopen. Juist zou ik nou zeggen, er aan toegeven en je lichaam even rust geven zodat je er zo snel mogelijk weer boven op bent! Anders duurt het alleen maar langer!

4 jaar geleden

Ik ben nu 10 weken zwanger en heb een beroerde twee weken achter de rug. Naast het dagelijks overgeven kreeg ik een stevige verkoudheid. Toen kreeg ik daar ooronsteking bij (nog nooit eerder gehad, maar wat is dat naar zeg), en daar bovenop kreeg ik ten slotte longontsteking (ook nog nooit gehad, nog nooit eerder zo benauwd geweest). Lucky me. Ik denk dat mijn weerstand is verlaagd door de zwangerschap. Gelukkig zijn er antibiotica die je mag gebruiken tijdens de zwangerschap. En inderdaad paracetamol. Verder ben ik begonnen met het slikken van probiotica, op advies van een bevriende arts. Dat is sowieso goed voor de weerstand en kan ik zeker aanraden.

4 jaar geleden

Hoi, Hier helaas ook sinds een weekje door de griep te pakken. Ene dag beter dan de andere. Ik lig veel op de bank door vermoeidheid. Volgende week dinsdag pas eerste echo, dan ruim 8 weken. Ben zo benieuwd. Wat duurt dat wachten toch lang he!! Sterkte allemaal met de griep!

4 jaar geleden

Ik heb een waarschijnlijk een voedsel vergiftiging opgelopen en was daardoor goed beroerd. Contact gehad met de vk. Koorts mocht niet boven de 38,5 uitkomen en moest na 24 uur verbetering zien. Mijn vriend had het ook en voelde zich toen echt weer beter. Ik had dag erna nog veel hoofdpijn en gewoon een blegh gevoel. Morgen na 3 dagen weer werken.

4 jaar geleden

Ik werd na kerst hartstikke ziek. 3 dagen niet gegeten en amper gedronken. Je weerstand is inderdaad aangetast, je hebt ook langer nodig om te herstellen. Let op met koorts, als dit erg heftig is of lang aanhoudt moet je aan de bel trekken.

4 jaar geleden

Ik ben 6 weken zwanger en ook al 3 weken enorm aan het hoesten en verkouden. Afgelopen weekend ook nog koorts. Al 3 flessen hoestdrank, heel wat keelsnoepjes en neusspray verder. Ben bij de huisarts geweest maar die kon er niks mee. Je weerstand is lager en je lichaam doet er langer over om te herstellen. Als het niet erger word... 😓 Normaal ben ik hier altijd zo weer vanaf door extra vitamine C supplementen te slikken, maar heb gelezen dat je deze niet meer mag als je zwanger ben dus mee gestopt. Iemand die wel vitamine C slikt of een ander supplement voor een betere weerstand?

4 jaar geleden

Reactie op Sbine

Ik ben 6 weken zwanger en ook al 3 weken enorm aan het hoesten en verkouden ...
Hoi! Ik lees je berichtje over neusspray! Ik had aan de huisarts gevraagd of dat kon. En die zei liever niet! Hebben ze jou daar ook over geïnformeerd? Ik heb ook de hele boel vast zitten😫

4 jaar geleden

Hier 10+3 en al 6 dagen de griep, snot, kotsen en keelpijn. Niet eten en amper drinken. Ik heb zoutoplossing neusspray, 1x per dag hot coldrex, paracetamol, waterijsjes en stomen 5x op een dag. Ik begin nu langzaam op te knappen, het is vervelend maar je doet er niks aan. Success

4 jaar geleden

Weet iemand of onderstaande neussoray wel toegestaan is? Ik heb deze al jaren op recept gezien de holteontstekingen

4 jaar geleden

Reactie op marr-27

Weet iemand of onderstaande neussoray wel toegestaan is? Ik heb deze al jar ...
Bij twijfel gewoon je huisarts of apotheek raadplegen. Heb je nog een bijsluiter?

4 jaar geleden

Reactie op Nadieh90

Hoi! Ik lees je berichtje over neusspray! Ik had aan de huisarts gevraagd o ...
Ik heb neusspray van de DA. Is ook gewoon een zoutoplossing. Stond in de bijsluiter dat je de huisarts advies kon vragen maar die van mij vond het geen probleem en zei dat ik het gewoon kon gebruiken. Mag niet langer dan een week. Het snotteren knapt wat op maar gebruik het nu bijna een week. Weet niet of ik gewoon wat langer door zal doen of toch stoppen. Lastig 🤔 Sla mezelf voor m’n kop als ik wel iets ‘aanricht’. Nu denk ik dat we elkaar soms ook een beetje bang maken. Maar je weer het gewoon niet zo goed 😕

4 jaar geleden

Bij twijfel gewoon je huisarts of apotheek raadplegen. Heb je nog een bijsl ...
Heb t al gevonden! 😊

4 jaar geleden

Reactie op Nadieh90

Hoi! Ik lees je berichtje over neusspray! Ik had aan de huisarts gevraagd o ...
Op de verpakking van neusspray staat: dat je het niet mag gebruiken tijdens de zwangerschap (helaas) ben zelf momenteel ook heel erg verkouden. 🤧

4 jaar geleden

Uurgh ik word echt gek. Ben sinds eind november aan het sukkelen en het is weer zover. Koorts, keelpijn, oorpijn alles pijn en maar weer aan de antibiotica. Lekker dit. 13 weken en mijn tweede kuur. Ik word er niet goed van!!

4 jaar geleden

Neusspray mag je gewoon gebruiken als je ziek bent, maar niet langer dan een week. Daarnaast kun je kiezen voor de kindervariant van 2 tot 6 jaar. Gewoon van Kruidvat huismerk bijv. Dit alles is advies van de gynaceoloog. Bij extreem en veelvuldig gebruik kan de navelstreng minder voeding doorlaten waardoor de baby minder goed groeit. Maar dat is dus echt niet bij gebruik van een week. Ik heb de vorige zwangerschap elke avond 1 spraytje kinderneusspray gebruikt omdat ik de hele zwangerschap door de hormonen heel benauwd was en anders niet sliep. Heb een gezond mannetje op de wereld gezet van 3300 gram 😊 Dus aub als je strontverkouden bent, gebruik het gewoon en geniet van je vrije neus.

4 jaar geleden

Qua neusspray mag enkel Otrivine of Nesivine (NIET DE DUO) of een kinder neusspray. Ikzelf heb heel erg last van een verstopte neus ‘s nachts dus ik gebruik af en toe ‘s nachts een neusspray zodat ik toch vrij kan ademen. Genoeg rusten, groenten en fruit eten, veel water drinken,... Dan kan het misschien nog goedkomen zonder echt ziek te worden. Paracetamol mag ook altijd wel Max. 4x 500g per dag. En als je je echt slecht voelt, ga dan voor de zekerheid naar de huisarts! Veel beterschap!